Mai mulţi transportatori acuză firma Pristyl SRL de concurenţă neloială. Firma din Roman a încheiat un contract cu TRW pentru transportul muncitorilor. Maşinile Pristyl iau muncitori şi de pe traseele altor operatori.
Marţi, 2 decembrie, consilierii judeţeni l-au ales pe cel care va conduce instituţia până la alegerile de anul viitor. Tot marţi, după şedinţa extraordinară în care a avut loc această numire, a fost convocată o şedinţă de îndată, în cadrul căreia au fost votate cinci proiecte de hotărâre. Unul dintre proiecte a adoptat o asociere, altul a adoptat strategia Antidrog pentru perioada următoare; la un alt punct a fost aprobată organigrama şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean (CJ) Neamţ, proiect respins de patru ori până acum, iar un alt proiect a vizat o rectificare.
Din cele cinci proiecte, unul a stârnit discuţii aprinse în plenul legislativului. Este vorba despre proiectul de hotărâre – care a fost adoptat cu majoritate de voturi – prin care SC Pristyl SRL Roman are licenţă pentru a face curse regulate speciale pe opt trasee din zona Romanului. Iniţiatorul acestui proiect a fost consilierul Vasile-Ștefănuţ Ploscaru (UNPR). Firma Pristyl are încheiat un contract cu TRW, conform căruia trebuie să transporte angajaţi din zona Romanului de acasă la poarta fabricii şi retur. În baza acestui contract, Pristyl SRL Roman a efectuat curse ocazionale, dar a cerut acordarea acestei licenţe pentru a efectua curse regulate speciale.
Ceilalţi transportatori din zona Romanului, care au licenţă pentru trasee regulate, susţin că Pristyl face concurenţă neloială. „Proiectul nu a fost pe ordinea de zi, a fost introdus suplimentar. Prima dată s-a votat, apoi ne-au lăsat să vorbim. Pristyl nu are toate documentele în regulă; a cerut avize consultative la primari, dar nu a obţinut de la toţi. Sunt trasee pe care noi le-am câştigat şi pe care operăm şi pe care a fost introdus un nou operator. Este un lucru incorect şi vom merge în instanţă. Și noi am transportat angajaţi ai TRW, pe bază de abonament, dar TRW nu a vrut să mai lucreze cu noi. TRW ne plătea nouă contravaloarea abonamentului pentru transportul angajatului, iar cu Pristyl există acum un contract pe bază de kilometru, care este mai scump. Acest contract trebuie să fie transparent, fiindcă ne afectează pe noi”, a afirmat Iosif Ghiuzan, reprezentantul SC Solelga Com SRL Sagna. Acesta a vorbit şi în numele altor transportatori nemulţumiţi de hotărârea de Consiliu Judeţean adoptată marţi: Piacor Com SRL, Ulderic Prest SRL, Gabiant SRL şi Cristur SRL.
Administratorul Pristyl SRL neagă toate acuzaţiile concurenţilor. „Votul în CJ a fost dat pe baza documentaţiei, nu avea cum să fie altul. Transportul prin cursele mele regulate speciale nu are legătură cu ce se întâmplă pe traseele regulate şi cu programul celorlaţi transportatori. Eu am alte staţii, alte locuri de îmbarcare şi mă adresez doar angajaţilor TRW. Referitor la contract, acesta nu va fi făcut public niciodată, fiindcă este vorba despre două entităţi private, nu sunt bani publici la mijloc. Am un contract prin care sunt plătit la kilometru, iar tariful este rezultatul unor negocieri. TRW a vrut un singur operator care să-i satisfacă exigenţele şi m-a ales pe mine. Știu că asta nu convine, dar nu este treba mea”, a declarat Ionuţ Pricope, administratorul SC Pristyl SRL Roman.
Acuzaţiile din cele două părţi implicate nu s-au oprit aici. Fiecare a reclamat presiuni făcute la CJ pentru ca proiectul de hotărâre adoptat marţi să intre – respectiv să nu fie introdus – pe ordinea de zi a unei şedinţe de CJ.
Comentarii
Dar pe centru au voie cei de la Pristyl cu autobuze?Ca vad ca opresc in fata bisericii Precista Mare,la 07.30,la 23.30,desi nu vad sa existe aici semnalizata o statie.Si mai au si un harb de autobuz,care face o gramada de zgomot!!!