Prima paginăActualitateRoman

Reclamaţie la Poliţie pentru oprirea apei

Dimensiune text

La Poliţia Roman a fost înregistrată o plângere ca urmare a debranşării de la Asociaţia 12B. O petiţie a ajuns şi la Prefectura Neamţ. Cei care sesizează sunt proprietari aflaţi cu plata la zi, dar care au stat fără apă timp de patru zile.

Locatarii din Asociaţia de Proprietari nr. 12B din Roman au făcut plângere împotriva fostei conduceri a asociaţiei, dar şi împotriva companiei judeţene ApaServ. Oamenii consideră că faţă de ei s-a produs un abuz în serviciu prin îngrădirea unor drepturi. Cei care au făcut plângerea vor ca responsabilii pentru disconfortul produs în zilele în care nu a fost furnizată apa să plătească.

Totul a început săptămâna trecută, când în Asociaţia nr. 12B a fost oprită apa, pentru o datorie de câteva mii de lei. Cei mai nemulţumiţi au fost locatarii care au investit în modificarea reţelei de apă din casa scării, montând toate apometrele la limita de proprietate, tocmai pentru a fi feriţi de situaţii în care să sufere din cauza vecinilor. Oamenii au cerut socoteală administratorului asociaţiei pentru că atât compania ApaServ, cât şi Primăria municipiului Roman au reclamat lipsa de comunicare, iar ca dovadă au prezentat numeroasele notificări care au rămas fără răspuns, Asociaţia 12B fiind singura din oraş ce nu avea stabilit cu operatorul de apă un grafic de eşalonare a datoriilor. Situaţia a dus la schimbarea conducerii asociaţiei, în cadrul unei adunări generale la care au participat aproape 100 de persoane. La o zi după întrunirea adunării generale a fost reluată şi furnizarea apei.asociatie 2

Acum, noua conducere doreşte să angajeze un nou administrator, cu o jumătate de normă, pentru un venit net de 400 de lei pe lună. Între timp, sunt studiate cu atenţie toate documentele asociaţiei. „Am găsit multe nereguli şi vă dau un singur exemplu: au fost proprietari care au vândut apartamentele cu adeverinţă că nu au datorii la întreţinere, iar noilor proprietari li s-a impus plata unor sume suplimentare, pentru acoperirea datoriilor existente, de unde reiese că adeverinţele au fost false. După ce voi studia toate documentele, voi face toate demersurile legale necesare, fiindcă mai sunt şi alte probleme”, a afirmat Vasile Păduraru, preşedintele Asociaţiei nr. 12B.

Între timp, la Poliţia municipiului Roman a fost depusă o plângere, iar demersul actualei conduceri a asociaţiei ar duce la simplificarea cercetărilor. „Plângerea este formulată împotriva fostului preşedinte şi a fostului administrator, dar şi împotriva ApaServ”, a declarat subinspectorul Bogdan Ghebaur, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Neamţ.

Un alt proprietar din cadrul asociaţiei a trimis o sesizare prin e-mail la Prefectura Neamţ, dar reclamaţia a fost transferată către alte instituţii. „Noi nu avem atribuţii pe această linie, nu există pârghii legale prin care să acţionăm. Am trimis petiţia la Consiliul Judeţean Neamţ şi ApaServ şi aşteptăm răspuns”, a spus Vlad Angheluţă, subprefectul judeţului Neamţ.

Conform legislaţiei actuale, operatorul de apă încheie un contract de furnizare a serviciilor de apă şi canalizare cu asociaţiile de proprietari, nu cu fiecare proprietar în parte, iar mijlocul de măsurare a apei consumate este contorul de branşament, care, în cel mai bun caz, înregistrează consumul aferent unei scări de bloc. Astfel, dacă furnizorul de apă are de recuperat debit de la un singur proprietar, apa este oprită pe toată scara, deşi situaţia este incorectă pentru toţi ceilalţi proprietari.

Partajează articolul
Articol mai nou

COMENTARII

WORDPRESS: 4
  • costy 8 ani

    INFORMARE:plangeri au fost depuse la Directia de Sanatate Publica,la Primaria mun.Roman,la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor,la Apaserv,la Parchetul de pe langa Judecatoria Roman,la Politia mun.Roman si la Prefectura Neamt.

  • Piticu 8 ani

    Singura solutie este bransamentul individual a instalatiei de apa din interiorul blocului pentru fiecare apartament,lucrare ale carei costuri trebuie sa le suporte fiecare locatar in parte,nefiind treaba Primariei si nici a Apa Serv deoarece blocul nu este proprietatea lor si nici a statului.In asemenea conditii nu mai este nicio problema cu oprirea apei numai la cei rau platnici.De ce nu va informati cum s-a procedat in asemenea cazuri si la alte Asociatii din Roman pentru rezolvarea acestei probleme?

    • Cicerone 8 ani

      Poate ar trebui sa intelegi ca ApaServ aplica legea. Si legea prevede ca se debranseaza Asociatia cu rau platnici, cu buni platnici, ei cu asociatia au contract. Nu o singura data are apaserv posibilitatea sa debranseze individual, intai pe rau platnic, dar nu o face. OARE E TRABA ASOCIATIEI SA FACA ASTA? Chiar si asociatia debransata are bransament individual.
      Domnii din parlament sunt acum mai multi, asa ca ar trebui sa modifice legea, pentru ca APASERV sa aplice legea. Acum au crescut si bugetul pentru parlament.

  • Secretaru 8 ani

    Eu nu pricep de ce unii nu inteleg ca nu traim pe vremea lui Ceausescu si ca GOSCOMUL nu se mai ocupa de instalatiile de apa din apartamentele proprietate personala si o tot dau inainte cu cereri de genul: „sa ne faca Primaria,sa ne faca statul din buget”.Nefiind nicio deosebire acum intre o casa proprietate particulara cu curte si un bloc cu locuinte proprietate personala de ce pentru cei de la bloc sa dea statul bani iar pentru cei de la casa cu curte nu? Vreti sa aveti apa,sa va faceti pe cheltiala voastra bransari individuale la apartamente.La fel ca si in cazul incalzirii cu centrale de apartament sau a izolarii apartamentului pe cheltuiala proprie. Acestea sunt metodele iesirii din „colectivizare” impuse de pe vremea raposatului cand pe spinarea unora traiau si niste trandavi cum intentoneaza sa traiasca si acum.