Programele de stimulare a înnoirii Parcului auto național, „Rabla Clasic” și „Rabla Plus”, vor putea fi accesate de către persoanele fizice și juridice începând din 18 mai, cu o lună mai devreme decât în 2016, a anunțat, joi, în conferința de lansare a celor două programe guvernamentale, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.
Potrivit ministrului Mediului, subvenția acordată în cadrul programului „Rabla Plus” pentru mașinile sută la sută electrice este de 10.000 de euro.
„Noutatea în acest program este că persoanele care vor să acceseze finanțare prin «Rabla Plus» și au acasă o mașină mai veche de opt ani nu trebuie neapărat să o caseze. Ei pot merge direct la dealer și să solicite subvenția de 10.000 de euro. În schimb, cetățenii care au acasă o mașină mai veche de opt ani și vor să o caseze, pot adăuga la cei 10.000 de euro, încă 6.500 de lei obținuți din casare”, a explicat ministrul Mediului. Oficialul a precizat, totodată, că în cazul achiziției de mașini ecologice hibrid plug-in se va acorda în acest an o subvenție de 4.500 de euro. La această sumă se poate adăuga încă 6.500 de lei în cazul în care beneficiarul dorește să își caseze mașina mai veche de opt ani.
Pentru programul „Rabla Plus”, valoarea voucherului acordat în 2017 rămâne la 6.500 de lei, similar cu cel din 2016 și 2015. Bugetul alocat pentru acest an în cazul programului „Rabla Clasic” se situează la 180 de milioane de lei, iar pentru „Rabla Plus” la 45 de milioane de lei.
Noutatea programului este că, începând din 2017, se introduc praguri maxime de emisii de CO2 ale autovehiculelor pentru achiziția cărora se poate obține prima de casare. Astfel, cuantumul primei de casare va fi de 6.500 de lei și se va acorda în funcție de cantitatea de emisii de CO2/km generată de sistemul de propulsie al autovehiculului nou achiziționat, în regim de funcționare mixt, după cum urmează: în anul 2017, pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km; în anul 2018, pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km; în anul 2019 pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 110 g CO2/km.
Ecotichetul se scade din prețul de comercializare, cu TVA, al autovehiculului achiziționat, diferența fiind asigurată de către solicitant din surse financiare proprii și/sau surse financiare complementare: credite bancare sau finanțare în baza unui contract de leasing financiar.
Comentarii