Prima paginăRoman

Primăria Roman ne invită să schimbăm cărțile de identitate

Dimensiune text

Romașcanii care locuiesc pe străzi ale căror denumiri s-au schimbat trebuie să-și schimbe documentele de identitate. Cei din mediul rural sau din străinătate trebuie să-și actualizeze documentele.

 

 

Primăria municipiului Roman solicită romașcanilor să își schimbe cărțile de identitate. Este vorba despre cetățenii ale căror adrese trecute în documentele de identitate nu mai corespund cu situația actuală.

„Urmare a adresei emise de Biroul Județean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidența Persoanelor Neamț, pe fondul schimbării denumirii unor străzi și/sau renumerotării unor imobile conform H.C.L.11/2009, avem onoarea să vă invităm la sediul Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor Roman, din strada Ștefan cel Mare, nr.246, în vederea solicitării schimbării cărții de identitate.
Precizăm faptul că, în conformitate cu prevederile O.G.nr.97/2005 art.19 alin.(1) lit.d și alin.(2), titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite serviciului public comunitar de evidență a persoanelor eliberarea unei noi cărți de identitate, prezentând următoarele documente: cererea pentru eliberarea actului de identitate, actul de identitate, certificatul de naștere, certificatul de căsătorie – dacă este cazul, original și copie -, hotarârea de divorț – definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie -, certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate – în cazul soțului supraviețuitor, original și copie -, certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani – original și copie – și documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie”, se arată în anunțul postat pe site-ul primăriei municipiului Roman.

Dacă solicitantul nu este proprietarul imobilului, este necesară declarația scrisă a găzduitorului. Aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidență a persoanelor.
În situatia în care găzduitorul nu se poate prezenta, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediu rural.

Cu „onoarea nereperată” sunt sute, dacă nu mii, de solicitanți care stau la cozi infernale, pe durata a zile și nopți, pentru a obține astfel de documente, justificarea jenantă și trenantă fiind aceea că nu pot fi făcute angajări pe măsura solicitărilor, vinovați fiind miniștri sau guverne pe care contribuabilii cu drept de vot nu-i vor mai ține minte decât prin prisma acestor neajunsuri de moment.

[sam id=”3″ codes=”true”]

COMENTARII

WORDPRESS: 5
  • un citizen 7 ani

    se spune „ca urmare”. schimbarea cartii de identitate, ca urmare a schimbarii denumirii strazii sau a numarului imobilului, ar trebui sa fie suportata, cel putin partial, de catre primarie. ce vina are cetateanul ca la unii de la primarie li s-a pus pata sa redenumeasca strazile????????

  • Ics 7 ani

    Pai…cand inviti, faci cinste …Daca primaria schimba numele strazilor in fiecare an, si ne „invita” sa preschimbam actele contra unei mici taxe(basca timpul pierdut la cozi) , unde ajungem?
    Oricum e hilara invitatia: ” avem onoarea sa va invitam……ca sunteti obligat sa…..”.

    Serviciile astea comunitare sunt pline de „competente”…

  • iiiii 7 ani

    o solutie ar fi ca numerele de ordine sa nu aiba numar ci ora la care ar trebui sa te prezinti. poate nu ar mai fi balamuc pe acolo

  • prostul satului 7 ani

    ca in filmele cu prostii… parca acum cateva zileau scriati ca cei cu CI expirate nu mai ajung sa le schimbe ca nu au personal suficient … acum ii trimite si pe cei cu strazile …. sau se terminara cozile?

  • florin 7 ani

    Intr-o tara normala la cap, cetatenii aflati in situatia descrisa ( schimbarea numelui strazii, despre care nimeni nu i-a intrebat ) ar trebui sa predea BI/CI la un birou unic din Primarie apoi, intr-un interval rezonabil de timp( 2-3 zile)
    sa-si ridice noile acte de identitate , pe baza unui nr. de inregistrare ,fara alte formalitati, fara cozi si fara stresul aferent. De ce ar fi asa de greu ? Primaria
    a creat situatia, tot ea ar trebui s-o rezolve , dar la noi persista vechea mentalitate ce pune functionarii Statului deasupra cetateanului, umilindu-l in
    continuare !!