Articol publicat în data de: sâm, 12 Mai 2012



Peste 2.000 de romaşcani nu vor putea vota în iunie

Persoanele cu vîrsta peste 18 ani, care nu deţin o carte de identitate valabilă, nu vor putea vota. La nivelul judeţului, aproape o mie de nemţeni nu au solicitatat şi nu au avut niciodată cărţi de identitate.

 

Direcţia Judeţeană de Evidenţă Informatizată a Persoanelor Neamţ a identificat, la sfîrşitul lunii aprilie, 940 de persoane din judeţ, cu vîrsta peste 18 ani, care nu au avut niciodată cărţi de identitate, adică tot atîţia alegători care nu vor putea merge la vot. „Există alte mii de persoane care au cărţile de identitate expirate şi care nu s-au prezentat la timp pentru a obţine o nouă carte de identitate. La nivelul judeţului Neamţ, 17.178 de cetăţeni deţin o carte de identitate cu termenul de valabilitate depăşit„, a afirmat comisarul şef Veronica Bejenaru, şefa Biroului Judeţean de Evidenţă a Persoanelor Neamţ.

La nivelul municipiului Roman, pe data de 27 aprilie, erau înregistrate 2.378 de persoane care au cărţile de identitate expirate, iar în celelalte 27 de comune arondate erau încă 3.780 de persoane care aveau cărţi de identitate ieşite din termenul de valabilitate. Adică peste 6.000 de alegători care nu vor putea să-şi exercite dreptul de vot, dacă nu se vor adresa în timp util Serviciului Public Comunitar de Evidenţă Informatizată a Persoanelor (SPCEIP) Roman.

Cetăţenii care trebuie să-şi schimbe cărţile de identitate se pot adresa SPCEIP Roman cu următoarele documente: cererea pentru eliberarea actului de identitate (se poate obţine de la sediul SPCEIP), actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul, certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original şi copie, hotărîrea de divorţ, definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie, certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie, certificatele de naştere ale copiilor cu vîrsta mai mică de 14 ani, original şi copie, documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie, chitanţa reprezentînd contravaloarea cărţii de identitate şi timbru fiscal sau chitanţa reprezentînd contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru (se plăteşte la primărie, la Direcţia de Taxe şi Impozite).

În săptămîna de dinaintea alegerilor, SPCEIP Roman va avea un program de funcţionare prelungit, pentru a putea rezolva toate solicitările.

 

Lasă un comentariu

XHTML: Html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

%d blogeri au apreciat:

Site-ul www.ziarulderoman.ro utilizează cookies. Dacă doriți mai multe informații privind cookies, accesați link-ul Mai multe informații despre cookies!

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close