PFA-urile vor fi obligate la plata contribuţiei la bugetul de pensii, chiar şi în cazul în care titularul are şi un contract individual de muncă pentru care i se reţine contribuţia de asigurări sociale.
Persoanele care sunt înregistrate ca PFA vor trebui să-şi facă din nou toate calculele pentru a vedea dacă activitatea lor va continua să fie rentabilă după ce vor plăti noile taxe prevăzute în Codul fiscal. În momentul de faţă, dacă o persoană are contract de muncă şi este înregistrată, în acelaşi timp, ca Persoană Fizică Autorizată, nu mai plăteşte contribuţia la bugetul de pensii. Practic, contribuţia de asigurări sociale i se reţine contribuabilului dintr-un singur venit impozabil. De altfel, multe persoane care au PFA-uri au, în acelaşi timp, şi contracte de muncă, ele alegând această formă de activitate pentru a-şi suplimenta veniturile din alte surse.
Începând cu 1 ianuarie 2016, se schimbă regulile jocului pentru PFA-uri. Acestea vor fi obligate la plata contribuţiei la bugetul de pensii, chiar şi în cazul în care titularul are şi un contract individual de muncă pentru care i se reţine contribuţia de asigurări sociale. Mai mult, noul Cod fiscal introduce contribuţia de pensii de 10,5% pentru toate veniturile din activităţi independente. Cu toate acestea, persoana va putea opta şi pentru plata contribuţiei angajatorului, de 15,3%. Baza de calcul pentru contribuţiile la bugetul de pensii şi la bugetul de sănătate sunt plafonate la nivelul a cinci salarii medii pe economie. Astfel, sunt avantajate persoanele care obţin venituri mai mari de 145.000 lei pe an.










Comentarii 0
Discuția cititorilor despre acest articol