Prima paginăSocial

Îmbunătățirea infrastructurii rutiere din zona Romanului, în atenția Guvernului

Îmbunătățirea infrastructurii rutiere din zona Romanului, în atenția Guvernului

Dimensiune text

 

Marți, 26 mai, la sediul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și comunicațiilor a avut loc o întâlnire cu tema „Lansarea și accelerarea proiectelor de infrastructură rutieră din zona Moldova”. La întâlnire au participat Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene, Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mariana Ioniță, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), specialiști în infrastructura rutieră din cadrul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere, precum și primari și reprezentanți ai primăriilor din județele Moldovei. La întâlnire a participat și primarul municipiului Roman, Lucian Micu.

„Vreau să abordăm discuțiile referitoare la dezvoltarea infrastructurii rutiere la nivelul întregii țări fără tușă politică. Toate șantierele, din toate regiunile țării sunt importante, dar ne-am întâlnit astăzi aici să punem accent pe cele din Moldova. Fie că vorbim de A7, A8, sau A13, trebuie să înțelegem că nu există o concurență între aceste proiecte și toate sunt la fel de importante pentru dezvoltarea acestei regiuni. Sper ca împreună să găsim soluții și să fim o echipă pentru ca aceste proiecte să devină realitate într-un timp cât mai scurt”, a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

La rândul său, Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene, a precizat că Guvernul Orban pune la dispoziție 13 miliarde de euro pentru dezvoltarea regională și că s-au flexibilizat mecanismele de accesare a fondurilor europene pentru proiectele de dezvoltare, astfel încât acum proiectele cu finanțare europeană pot fi implementate mai ușor. De asemenea, Marcel Boloș a pus accent pe faptul că Moldova are nevoie de astfel de proiecte, în special pentru dezvoltarea infrastructurii de transport.

Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor a apreciat inițiativa de a fi toți la aceeași masă și de a dezbate viitorul infrastructurii rutiere din această regiune a țării. Demnitarul a reiterat faptul că fondurile europene și bugetare disponibile, trebuie folosite din plin de pentru reducerea decalajului Est – Vest, existent în acest moment.

În luarea sa de cuvânt, Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR, a declarat: „Coloana vertebrală a oricărei economii este infrastructura rutieră. Trebuie o continuitate a proiectelor și aceasta este posibilă printr-un continuu dialog cu autoritățile locale, astfel încât să reușim să dezvoltăm proiectele de infrastructură într-un ritm cât mai rapid. La nivelul companiei am format o echipă de profesioniști care să pregătească proiecte mature, care odată demarate să fie realizate fără alte obstacole. Așa cum am mai spus, dezvoltarea proiectelor de infrastructură din această zonă a țării reprezintă un punct sensibil pentru mine și sper ca împreună să reușim să dezvoltăm proiectele pe care cetățenii și le doresc cu ardoare. Nevoia de infrastructură în Moldova este vitală”.

La finalul întâlnirii, primarul Lucian Micu a precizat: „Am fost prezent la Ministerul Transporturilor, unde, alături, de primari din zona Moldovei, am discutat despre proiectele pe care Guvernul le are pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere. Am două vești bune, exclusiv pentru Roman, dar nu sunt singurele. Una ar fi aceea că proiectul discutat cu ministrul Lucian Bode la Roman, despre găsirea unei soluții privind trecerea la nivel cu calea ferată, este real. La finele lunii viitoare, se scoate la licitație proiectarea și execuția pentru redimensionarea actualei căi ferate (trecerea de la trei linii de cale ferată la una singură). A doua veste îmbucurătoare este că, în cel mai scurt timp, se pregătește licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de amenajare a unei pasarele, pentru ca traficul rutier să nu mai depindă deloc de calea ferată, de bariere. Discuțiile au vizat și realizarea drumului de mare viteză care face legătura între sudul și nordul țării, care, și de această dată privește Romanul – un oraș bine poziționat geo-strategic și care va fi prins în proiect cu realizarea unei centuri – investiție care va intra tot pe finanțare pe fonduri europene, fiind deja în derulare contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate. Știm, fiecare dintre noi, că șansele ca un proiect să fie dus la bun final depinde de accesarea de fonduri europene, iar noi ca, administrație locală, avem un bun exemplu, că tot ceea ce am atras de la UE este în curs de realizare. Cred că ceea ce am discutat azi, nu doar eu, ci cu toți factorii de decizie din zona Moldovei, va avea o finalitate, și nu se va tărăgăna. Eu voi continua să vă informez cu demersurile pe care le facem pentru ca autoritățile centrale să fie «atente» și cu zona noastră!”.

În ceea ce privește stadiul documentației pentru drumul de mare viteză A7 din zona Moldovei, care va face legătura între nordul și sudul țării, drum ce va include și noua centură ocolitoare a Romanului, primarul Lucian Micu a precizat: „Pentru drumul de mare viteză Ploiești – Pașcani – Siret, se află în lucru – cel puțin pentru tronsoanele care ne interesează pe noi, loturile 3 și 4 – studiul de fezabilitate pentru realizarea acestui drum de mare viteză, care cuprinde și centura de ocolire a Romanului. Termenul de finalizare a acestui studiu de fezabilitate este luna aprilie a anului 2021, după care se va putea scoate la licitație execuția acestor lucrări”.

 

 

COMENTARII

WORDPRESS: 0