Începând de marți, 11 iunie, zeci de familii din Roman nu vor mai avea apă la robinete, din cauza datoriilor pe care le înregistrează față de ApaServ SA. Pe lângă cei care nu au plătit vor avea de suferit și romașcanii care sunt la zi cu plata. Datoriile variază de la 16.000 la 80.000 de lei. Un singur locatar are de plată 7.000 de lei.
Debranșarea îi vizează pe romașcanii care locuiesc în zonele aferente asociațiilor de proprietari nr. 29 și nr. 52.
Inițial, în cazul mai multor asociații de proprietari s-a pus problema opririi apei, dar președinții și administratorii de asociație au reușit să îi convingă pe locatari să plătească întreținerea, pentru a se evita o situație critică pe timp de vară.
„Noi avem o comunicare permanentă cu reprezentanții asociațiilor de proprietari, dar sunt situații în care nu avem altă soluție. Furnizarea apei potabile se va sista în două locații din cadrul Asociației de Proprietari nr. 29 și în cinci locații din Asociația nr.52. Rezolvarea situației într-o asemenea manieră este de nedorit, dar, dacă nu oprim apa în locațiile cu probleme, riscăm să punem în pericol furnizarea apei potabile pentru toți consumatorii din oraș”, a afirmat Marcela Tamaș, șeful Serviciului Comercial din cadrul zonei Est a companiei ApaServ.
Blocurile afectate de această decizie sunt: blocul nr. 32, de pe bulevardul Roman Mușat, vila nr.2, de pe strada Vasile Lupu, blocul nr.1 – scările C, D, E, F, H – de pe strada Victor Hugo, blocul nr. 2 – scara B, E – de pe Victor Hugo și blocul 7, scara B, de pe aceeași stradă, precum și blocul 7, scara B, de pe strada Alexandru cel Bun.
Președinții și administratorii asociațiilor de proprietari susțin că au avut nenumărate discuții cu locatarii rău-platnici, dar fără nicio consecință favorabilă.
„La blocul 32, cele mai mari probleme le avem la scara C, acolo unde datoria unui singur locatar se ridică la mai mult de 7.000 de lei. Acea persoană nu a plătit din 2008 și avem proces pentru executarea silită a bunurilor deținute ca să ne recuperăm datoria. Dar noi, reprezentanții asociației, suntem ultimii pe o listă pe care sunt trecute și bănci care au de recuperat bani de la această persoană. La vila din strada Vasile Lupu sunt patru apartamente, dar două aparțin unei societăți comerciale care nu mai există, iar datoriile sunt de 9.291 de lei. Din păcate, acolo mai locuiesc o familie cu doi copii și o femeie singură, care vor fi afectate de sistarea furnizării de apă”, a spus Maria Murariu, administratorul Asociației de Proprietari nr. 29. Aceasta a precizat că, în anul 2008, asociația nu avea nicio datorie, dar scăderea nivelului de trai și criza financiară au schimbat lucrurile în rău. Administratorul asociației a explicat că, de fiecare dată, cei mai conștiincioși în a-și plăti utilitățile sunt pensionarii, nicidecum oamenii de afaceri sau persoane care provin din alte categorii sociale.
În cartierul Favorit, acolo unde se va întrerupe apa la patru blocuri, situația este similară, însă datoriile sunt mult mai mari. „Avem de plătit peste 80.000 de lei. Sunt scări care au datorii de aproximativ 10.000 de lei, dar sunt și scări unde locatarii sunt buni-platnici, iar această măsură este o nedreptate în ceea ce-i privește. Am un caz în care domnul care locuia în apartament a murit, iar soția dumnealui este plecată în străinătate și nu avem cu cine lua legătura. La un alt bloc, o persoană datorează 5.000 de lei pentru un spațiu comercial și am încercat să recuperăm banii, dar imobilul nu este înregistrat în cartea funciară, am înțeles că a fost preluat de o firmă de recuperare. Din păcate, unii oameni reacționează total nepotrivit atunci când le ceri să plătească”, a declarat Daniela Băbuță, administratorul Asociației de Proprietari nr. 52.
Marți sunt debranșate locațiile menționate mai sus, dar reprezentanții ApaServ atrag atenția că astfel de măsuri vor continua, dacă romașcanii nu vor achita debitele restante.
Debranșări au mai avut loc și anul trecut, dar și anul acesta, însă la scară mică, adică la una – două scări.
Facturile emise de compania ApaServ trebuie achitate în cel mult 45 de zile, pentru a evita penalizările.
[sam id=”3″ codes=”true”]
Comentarii
In blocul 32, sunt foarte multi proprietari care au achitat facturile la zi. Conducerea ApaServ a considerat ca masura justa e debransarea de la apa, intrucat 3 locatari nu au achitat facturile la intretinere….. Ce vina au ceilalti locatari? E o masura intr-adevar justa … Multumim, ApaServ ca doriti sa reparati un prejudiciu cu un alt prejudiciu. Felicitari si la mai mare!
De ce nu-i debranseaza exact pe ei, pe cei care nu platesc?? Vrem explicatii de la ApaServ.