Prima paginăActualitateRural

Executări silite şi cheltuieli nejustificate la Primăria Doljeşti

Dimensiune text

Curtea de Conturi a descoperit mai multe nereguli la Primăria Doljeşti. Primarul susţine că va contesta raportul în instanţă, fiindcă el a respectat legea. 

Curtea de Conturi a întocmit un raport generos cu privire la cele constatate în urma unui control efectuat, în anul 2014, la Primăria Doljeşti. Din documentul Curţii de Conturi reiese că reprezentanţii administraţiei locale din Doljeşti au neglijat încasarea veniturilor cuvenite la bugetul local, cum ar fi taxe şi impozite locale de la persoane fizice – unde s-au înregistrat restanţe de peste 600.000 de lei la finalul anului 2013 – sau taxele pentru eliberarea autorizaţiei de excavaţie pentru exploatarea produselor de carieră şi balastieră – în valoare de 127.459 lei.

Primăria Doljeşti a pierdut 20.051,41 lei, ca urmare a două executări silite. Este vorba despre un proces deschis de o localnică împotriva administraţiei locale, cu privire la redeschiderea unui drum de acces la proprietatea reclamantei. Femeia a câştigat în instanţă şi dreptul de a-şi împrejmui proprietatea, dar administraţia nu a pus în executare sentinţa decât după după ce a fost executată silit. Astfel, faţă de suma iniţială, de 1.500 de lei, Primăria Doljeşti a fost obligată să plătească 17.558,96 lei, inclusiv contravaloarea unor lucrări realizate. În aceeaşi cauză, reclamanta a mai executat silit o dată Primăria Doljeşti, cu 2.492,45 lei, fiindcă instituţia nu a eliberat autorizaţia de construire a gardului împrejmuitor, aşa cum ar fi trebuit.

„Noi a trebuit să ne folosim de toate căile legale posibile, pentru că acolo a fost redeschis un drum pe proprietăţile altor oameni. A fost o stare de nemulţumire din partea celorlalţi proprietari. Consider că am acţionat corect şi vom contesta în instanţă raportul Curţii de Conturi, mai ales că acesta nu este singurul punct asupra căruia nu suntem de acord”, a afirmat Iosif Șoican, primarul comunei Doljeşti.

Primăria Doljeşti

Primăria Doljeşti

În raportul Curţii de Conturi se mai arată că Primăria a plătit 8.137,81 de lei în plus, în mod nejustificat, la un contract de amenajare a spaţiilor verzi în Buruieneşti. Alţi 5.640 de lei ar fi fost plătiţi în plus la amenajarea unei parcări în Buruieneşti, după ce materialele ar fi costat mai mult decât în cazul unor lucrări similare, efectuate în acelaşi an şi de aceeaşi firmă, la un dispensar din comună. Nici împrejmuirea terenului de sport din Doljeşti nu a scăpat de experţii Curţii de Conturi. Aceştia au descoperit „supradimensionarea situaţiei de lucrări cu suma de 5.297,78 lei, reprezentând cantităţi de materiale, înscrise în situaţia de lucrări, mai mari decât cele aprovizionate cu această destinaţie, aşa cum rezultă din facturile prezentate de constructor şi anexate la prezentul proces verbal”.

Un alt contract cu probleme ar fi „Servicii generale de consultanţă în management – Cod CPV 79411000-8 pentru investiţia cu denumirea «Construire dispensar medical localitatea Rotunda, comuna Doljeşti»”. Valoarea contractului, încheiat pe 16 iulie 2013, a fost de 4.160 lei. Doar că, în aceeaşi zi, Primăria Doljeşti a atribuit, prin încredinţare directă, contractul de lucrări pentru construirea dispensarului. Ceea ce înseamnă, în opinia celor de la Curtea de Conturi, că acel contract de consultanţă a fost plătit, dar serviciile nu au fost prestate.

Și la consumul de carburant au fost probleme. „La verificarea modului de justificare a consumului de motorină în luna aprilie 2013, s-a constatat că au fost depuse foi de parcurs şi note justificative de către domnul Iordache Ioan – muncitor care deserveşte un buldo-excavator şi un tractor cu remorcă prin care s-a justificat cantitatea de 156,98 litri motorină consumată pe cele două utilaje în intervalul 16 – 29 aprilie 2013. Din evidenţele entităţii auditate privitoare la stocurile, intrările şi ieşirile de motorină, a rezultat că la data de 16 aprilie 2013, stocul de motorină era zero. Rezultă că după data de 16 aprilie şi până la 29 aprilie 2013 (data primei aprovizionări cu motorină), niciunul din cele două utilaje nu puteau funcţiona, din lipsa combustibilului. Prin urmare, entitatea auditată a fost păgubită cu suma de 954,27 lei (157,73 l x 6,05 lei/litru – la data ultimei aprovizionări), urmare a prezentării unor documente justificative nereale şi neconforme, deşi acestea au fost avizate de domnul Enache Virgil – viceprimar şi însuşite de domnul Șoican Iosif – primarul comunei Doljeşti”.

COMENTARII

WORDPRESS: 0