Elevii romașcani redescoperă valorile europene

Elevi de la Școala „Mihai Eminescu” și Liceul Teologic „Sfântul Francisc de Assisi” au participat la o reuniune din cadrul proiectului „Să redescoperim adevăratele valori europene”. Participanții au fost impresionați de implicarea deosebită a părinților în viața școlii, dovedită de gazdele reuniunii din Nicosia.

 

 

Un grup format din profesori și elevi de la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” și de la Liceul Teologic Romano-Catolic „Sfântul Francisc de Assisi” a participat, timp de o săptămână, la activitățile organizate la Nicosia, în Cipru, de Ayios Dometios Gymnasium, una din cele 11 școli partenere în cadrul proiectului „Să redescoperim adevăratele valori europene”, proiect finanțat de Comisia Europeană.

cipru 2Proiectul este coordonat la nivel european de Școala „Mihai Eminescu”, partenerii de proiect fiind din Estonia, Italia, Spania, Norvegia, Franța, Cipru, Olanda, Turcia și Italia, țară din care participă două școli. „Proiectul nostru își propune să-i ajute pe elevi să înțeleagă că civilizația europeană s-a format pe baza unor valori ca familia, educația, moralitatea, respectul față de cei din jur și față de natură, credința, valori care sunt considerate cumva «depășite» de către societatea de astăzi, care pune mare accent pe valorile materiale. Tocmai de aceea, în cadrul proiectului am promovat, cu ajutorul elevilor, aceste valori, tradițiile populare, eroii locali, toate acele lucruri care ne fac să ne simțim mândri de noi și de trecutul nostru. Printre produsele realizate în cadrul proiectului se află un film despre tradițiile legate de căsătorie din zona fiecărui partener de proiect, dar și un dicționar «al valorilor», cu termeni propuși de fiecare partener de proiect, traduși în toate limbile participanților la proiect. Activitatea din Cipru a fost programată astfel încât să putem participa cu toții la un carnaval tradițional al ciprioților, prin care marchează intrarea în postul Paștelui. Grupul nostru s-a remarcat, în mod deosebit, atât prin costumele cu care am participat la carnaval, cât și prin faptul că elevii noștri au câștigat concursul de cunoștințe legate de mitologie și au făcut o prezentare apreciată a dansurilor și tradițiilor populare din România”, a spus Odette Dogan, coordonatoarea proiectului.

„Ceea ce m-a impresionat la gazdele noastre a fost implicarea deosebită a părinților în viața școlii. Părinții au participat la numeroase din activitățile organizate și era evident că participarea lor era o obișnuință. Am văzut acolo un interes deosebit al părinților față de tot ceea ce făceau copiii lor la școală. Din păcate, la noi încă mai sunt părinți care consideră că e suficient că și-au trimis copiii la școală și că, odată ce copilul a împlinit șapte ani, e rolul profesorului să se ocupe de copil. Îmi doresc foarte mult să găsim acele strategii pentru ca și la noi în școală să putem avea o strânsă colaborare cu părinții, astfel încât ceea ce am văzut în Cipru să devină și la noi un mod de viață”, a spus profesoara Mihaela Rusu, directorul Școlii Gimnaziale „Mihai Eminescu”.

Toți participanții la proiect au avut ocazia de a vedea cum se țin cursurile în Cipru, participând direct la ore. „Mi-a plăcut aspectul practic al orelor. Am participat la o oră de tehnologie, în care copiii învățau despre obiecte de gospodărie. După câteva noțiuni de design, fiecare copil a aplicat acele noțiuni, realizând singur obiectul, cu materiale comune, aflate la îndemână”, a spus Odette Dogan. Reuniunea din Cipru a fost, în același timp, o veritabilă lecție de istorie vie. Participanții au vizitat Nicosia, singura capitală în care încă mai există o barieră între locuitori: linia verde, care separă ciprioții turci de cei greci și care poate fi trecută fără probleme doar de turiști.


COMENTARII

WORDPRESS: 0