Prima paginăEducatie

Elevii de la „Vasile Sav” aplică programul Job Shadow Day

Dimensiune text

În această săptămână, 74 de elevi din clasele a XI-a şi a XII-a de la Liceul Tehnologic „Vasile Sav” au petrecut o zi de lucru într-o companie sau o instituţie, unde au experimentat cum e să fii angajat şi au aflat mai multe informaţii despre profesii direct de la cei care le practică. Acţiunea a fost organizată de profesor Adriana Drăghici – coordonator local, profesor Liliana Aniţei – coordonator la nivelul şcolii, alături de profesor Paula Leancă şi profesor Ilenuţa Buhai – coordonatori la nivelul clasei.

sav 02Elevii au fost ajutaţi să stea în „umbra” unor persoane care au meseriile pe care tinerii şi le doresc, în cadrul programului internaţional Job Shadow Day, derulat de Junior Achievement România şi şcolile partenere. Programul educaţional se compune dintr-o serie de evenimente locale şi naţionale, desfăşurate în săptămâna „Școala Altfel” (6 – 10 aprilie), implicând nu doar elevii din clasele terminale de liceu, ci şi pe cei de la clasa pregătitoare până la clasa a X-a, care merg la locul de muncă al părinţilor.

„Experienţa pe care am trăit-o a fost cu totul deosebită pentru mine. Am fost primiţi la sediul Poliţiei Roman, unde am văzut şi aflat lucruri la care, altfel, nu aş fi avut acces. Am înţeles cât de mare este responsabilitatea celor care lucrează în acest domeniu şi cât de serios trebuie să se implice în fiecare caz. Deşi profesia de poliţist presupune şi multe riscuri, mi-ar plăcea să urmez o astfel de carieră”, a declarat Cosmin Isachi , elev în clasa a XI-a A.

Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale Junior Achievement de educaţie economică, antreprenorială, financiară, etică şi responsabilitate socială, sănătate şi viaţă activă. 39 de ţări din Europa şi 121 de ţări din toată lumea urmează programele Junior Achievement.

„Programul Job Shadow Day este implementat de 13 ani în România şi oferă elevilor oportunitatea de a intra în contact cu mediul unui loc de muncă, pentru a înţelege mai bine meseria, atribuţiile, abilităţile şi competenţele de care au nevoie pentru profesia respectivă. De asemenea, ei află cum arată o zi de lucru obişnuită şi cum trebuie să se pregătească pentru acea meserie. Tinerii descoperă noi opţiuni de carieră şi află cum pot răspunde la unele dintre cele mai grele întrebări: «Ce vreau să devin după ce termin şcoala?» «Unde vreau să lucrez?» «Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?». Pentru a afla răspunsurile la aceste întrebări, elevii trebuie să fie sprijiniţi să afle ce fel de meserie le aduce satisfacţie şi să ia contact de timpuriu cu mediul profesional în care doresc să pătrundă. Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă Deloitte, tinerii din România consideră că cele mai atractive locuri de muncă sunt cele care le permit oamenilor să exceleze în ceea ce le place. Cercetarea a arătat că metodele de orientare şi dezvoltare profesională preferate de tinerii români sunt mentoratul şi coaching-ul cu feedback şi recomandări personalizate”, a declarat profesor Adriana Drăghici.

La ediţia anterioară, din 2014, aproximativ 29.500 de elevi din toată ţara au fost înscrişi în program şi au descoperit meserii şi profesii către care se pot orienta.

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0