HomeRoman

Drept la replică

Cu privire la articolului intitulat „Îngheaţă de frig pentru cartea de identitate” publicat de ZIARUL DE ROMAN în ediţia din 22.02.2013, acesta necuprinzând şi punctul de vedere al intituţiei noastre, în conformitate cu normele de etică şi deontologie specifice jurnalismului, vă solicităm un drept la replică şi precizăm următoarele:

 

 

„Serviciul Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Roman deserveşte municipiul Roman şi 27 de comune arondate, însumând 190.000 de locuitori. Conform legislatiei ce reglementează activitatea acestuia ar trebui să fie un angajat la 6.500 de locuitori, ceea ce ar însemna ca serviciul în cauză să aibă la acest moment 29 de angajaţi. În fapt la acest moment serviciul are doar 8 angajaţi, după ce de curând 3 angajaţi au încheiat raporturile de muncă cu administraţia locală.

Chiar dacă au fost înaintate în mod constant adrese oficiale către Ministerului Afacerilor Interne prin care s-a atras atenţia asupra dificultăţilor întâmpinate din cauza personalului insufient şi s-a cerut aprobarea pentru scoaterea la concurs a posturilor neocupate, răspunsurile primite au fost negative, fiind justificate cu prevederile ordonanţei ce limitează numărul de angajări în cadrul admninstraţiei publice. Aşadar nu este vorba despre o realizare greşită a organigramei, aşa cum eronat menţionează autorul articolului, ci despre un refuz constant şi repetat al autorităţii publice centrale de a aproba angajări în conformitate cu organigrama.

Precizăm că nu se pot face detaşări în cadrul municipalităţii pentru suplimentarea deficitului de lucrători, personalul pentru acest serviciu având nevoie de o instruire şi o serie de avize speciale pentru a lucra cu informaţii secrete, dar chiar dacă ar fi posibil şi celelate compartimente ale administraţiei locale sunt cu personalul sub minimul admis pentru buna desfăşurare a activităţilor.

Din cauza numărului limitat de lucrători s-a procedat şi la preluarea unui număr limitat de solicitări pentru întocmirea de cărţi de identitate, astfel: în zilele de marţi – 100 de solicitări, în zilele de miercuri – 50 şi în zilele de joi 120 de solicitări. În acest mod se poate lucra în condiţii de eficienţă pentru a deservi publicul pe acest segment, cât şi pentru a putea efectua celelate sarcini specifice serviciului, care nu sunt foarte cunoscute publicului, dar care presupun alocarea unei părţi preţioase din timpul de lucru (înregistrarea copiilor cu vârste între 1 şi 14 ani, înregistrarea menţiunilor de deces, divorţ, căsătorie, verificări în baza de date centrală, răspunsuri la adrese în baza Legii 677 din 2001, arhivarea documentelor şi altele).

Precizăm că atât în cadrul programului de audienţe susţinut de şeful serviciului în zilele de miercuri cât şi ori de câte ori lucrătorii serviciului au fost înştiinţaţi cu  privire la urgenţa unor situaţii ale solicitanţilor s-a acordat sprijinul necesar pentru soluţionarea cu prioritate a acestor cazuri.

Menţionăm că personalul serviciului a acumulat un număr important de ore suplimentare în cursul anului 2012 pentru care trebuie acordate zile libere, fapt care în condiţiile susmenţionate pune o presiune suplimentară pe activitatea acestuia.

Subliniem deasemenea faptul ca numerele de ordine sunt distribuite la începutul programului de lucru sub supravegherea unui angajat al serviciului. Acestea sunt distribuite solicitanţilor în ordinea în care au ajuns şi pe această cale atragem atenţia cetăţenilor să nu accepte întocmirea de liste de către alţi solicitanţi  pentru accesul la numere de ordine, nefiind o manieră de lucru acceptată de serviciul în cauză.

În măsura în care în perioada următoare vor mai putea fi angajate una sau doua persoane ar putea activa un al doilea ghişeu pentru preluarea cererilor pentru cărţi de identitate, fapt ce ar decongestiona activitatea serviciului şi ar creşte gradul de mulţumire a publicului, dar acest lucru nu depinde de voinţa autorităţii publice locale.

Solicitările pentru staţia mobilă au fost destul de numeroase în cursul anului 2012, dacă avem în vedere şi faptul că au existat 2 cicluri de alegeri(locale, generale) şi un referendum naţional, fiind soluţionate peste 1.000 de persoane cu ajutorul acesteia, lucrându-se în mod constant după program, dar şi sâmbăta şi duminica. Deplasările cu staţia mobilă au fost efectuate în baza solicitărilor venite din partea unităţilor administrativ teritoriale arondate Serviciului de Evidenţă Roman.

Modalităţile de lucru ale altor servicii similare din ţară, care ar putea îmbunătăţi activitatea serviciului din Roman sunt în atenţia conducerii administraţiei locale, dar sunt inaplicabile pentru moment atât timp cât activitatea se desfăşoară cu un personal de 4 ori mai mic decât cel necesar. Spre exemplu lansarea unei variante on-line de înregistrare a solicitărilor pentru cărţi de identitate, chiar dacă este o soluţie evidentă pentru era digitală, ar conduce la creşterea numărului de cereri faţă de capacitatea de procesare, fără a mări şi numărul de solicitări rezolvate, atât timp cât nu există personalul angajat necesar pentru soluţionare.

Cu toate acestea optimizarea activităţii serviciului susmenţionat este o prioritate a conducerii Primăriei Roman, care caută soluţii legale pentru rezolvarea unei probleme mai mult exagerată decât reală.

Precizăm că aglomerări există şi la plata taxelor şi impozitelor locale şi nu au existat reclamaţii din partea cetăţenilor, care au dat dovadă de decenţă şi respect, dar probabil pentru că la Serviciului de Evidenţă solicitanţii sunt şi din alte localităţi nu numai din Roman de multe ori mai apar şi atitudini nefireşti.”

În virtutea bunei colaborări dintre Primăria Roman şi instituţia  dumneavoastră vă solicităm publicarea integrală a acestui material ca drept la replică.

 

PRIMAR,
Laurenţiu Dan Leoreanu

SECRETAR,
Gh. Carnariu

ÎNTOCMIT,
Insp. Constantin Cudalb

[sam_ad id=”111″ codes=”true”]

Comentarii

WORDPRESS: 6
  • nume 9 ani ago

    ascunderea dupa ordine hartii ordonante si alte hartogareli: ramane faptul ca oamenii au stat in frig. restul sunt scuze care va acuza domnilor colonei secretari etc. RUSINE

  • pedro 9 ani ago

    Este o bataie de joc a celor care conduc destinele urbei musatine.Peste tot se expunea in campanie elect. ca totul este in interesul romascanilor si marei familii romascane!!
    Argumentele celor expuse in „replica” suna a neputinta si cine nu poate cedeaza,asa ca aveti si demisia de onoare la indemana,nu!!!Nu -mi spuneti ca nu puteti detasa de la politia locala cativa lucratori care sa suplineasca functiile vacante pe motiv de secrete ca nu va crede nimeni.Ce mare secretomanie la intocmirea unor buletine!!!

  • ionutz 9 ani ago

    Deci am vazut PROBLEMA ne-a explicat-o domnul primar acum ceeea ce nu am vazut eu aici scris era si rezolvarea problemei , deci cum facem ..spunem ca nu avem personal si ne bagam mainile in buzunar imbufnati ………eu zic sa ne descheiem doi nasturi de la camasa si sa ne apucam de munca pentru ca asa ceva nu e posibil……suntem in era tehnologiei ce naiba …….personal nu avem voie sa angajam…..ok …dar s-au marit impozitele , faceti si voi ceva util cu ele si cumparati o aparatura performanta si o sa vedeti ca o sa va descurcati si cu personalul pe care il aveti acum……mai lasati scuzele si veniti cu solutiile ca de asta v-au ales romascanii o seara placuta va doresc ….

  • dumi 9 ani ago

    De acord cu nr. de locuitori din oras si comunele arondate dar de o progamarea celor care au documentele expirate a-ti auzit? Cred ca va treziti cu solicitantii la usa biroului cu bonurile procurate la ingramadeala.Eu cred ca 100 de documente zilnic le poate face usor un bugetar normal de la ora 9 -15 ,numai sa lucreze nu sa plimbe ceasca de la bar la birou frate.Spor la treaba…

  • cetatean 9 ani ago

    Scuze se gasesc ….dar asta nu rezolva haosul de la SCEPR si umilinta la care sunt supusi cetatenii …de o mai buna organizare ar trebui sa se ocupe domnii de la Adninistratia locala .Ce spuneti domnilor de o programare facuta pe chitanta de plata a taxei pentru CI…ar fi necesar un mic program de calculator…fara angajari suplimentare si ar fi o justificare pentru cetateni de invoire de la locul de munca si o eficientizare a activitatii la SCEPR(Doamnele de acolo nu vor mai putea sa-ti inchida usa in nas ca li s-a terminat programul desi la usa mai sunt doua persoane).E chiar atat de greu sau trebuie doar sa vrei sa rezolvi si sa-ti pese de cetatenii care te-au ales?
    PS.Oare doamna Udrea a stat in frig de la ora 2 pentru viza de flotant?

  • părere 9 ani ago

    Am înțeles că nu se pot angaja alte persoane , dar un sistem de supraveghere cu camere de filmat se poate pune la acest serviciu și așa nu vor mai intra persoane pe ușa laterală, fără a mai sta la rând, ca ceilalți cetățeni ( care după umila mea părere, nu cred că intrau pe ,, ușa din dos,, fără ,,a da ceva ,, unui angajat de acolo !). Tot astfel se pot vedea comportametul față de oamenii de la ghișeu și corectitudinea funcționarilor de acolo, de care ,după câte văd prin comentariile pe această temă ,cetățenii se cam îndoiesc .