ISJ Neamț intenționează să organizeze un curs de formare pentru managerii de școli, în cadrul căruia vor fi studiate cazuri reale de la școli din județ. Atât cazurile negative, cât și exemplele de bune practici vor fi culese de inspectori din teren.
În perioada imediat următoare, toate școlile din județ vor fi „călcate” de inspectorii responsabili cu managementul școlar din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Neamț. Tematica abordată în cadrul campaniei, care se va desfășura pe parcursul a câtorva săptămâni, vizează nu mai puțin 18 aspecte ale activității dintr-o unitate de învățământ, de la proiectarea activității managerului la desfășurarea de proiecte și programe specifice fiecărei școli în parte. Aspectele constatate cu acest prilej nu vor fi consemnate doar într-un dosar de inspecții, ci vor reprezenta material de studiu și de lucru pentru un curs de formare la care vor participa chiar managerii școlilor din județ.
„Intenționăm ca ceea ce constatăm cu prilejul acestor controale amănunțite să fie prezentat, apoi, ca studii de caz în cadrul unui curs de formare pe care l-am prevăzut pentru a doua jumătate a lunii martie. Ne referim aici atât la exemplele de bune practici, care pot constitui oricând modele pentru alte unități școlare din județ, dar și la punctele slabe constatate cu acest prilej în unele unități de învățământ. Colegii directori din județ vor fi invitați să caute rezolvare pentru aceste situații care nu au fost corect manageriate în unele unități școlare și cu care, la rândul lor, se pot întâlni, oricând, și la ei în școală. E foarte ușor să faci controale și să dai sancțiuni, apoi, pentru tot ceea ce ai găsit în neregulă, dar considerăm că este mult mai important să-i ajutăm pe colegi să învețe cum se conduce o școală. Avem mulți directori noi în județ, care se confruntă cu situații diverse”, a spus inspectorul școlar general adjunct Gabriela Banu.
[sam_ad id=”111″ codes=”true”]
Comentarii
Un director bun este cel care isi iubeste profesia de dascal,un om care stie ca respectul se castiga prin exemplu,un fin diplomat,echilibrat,un bun liant in colectiv.Cel mai mare defect insa ,este des intalnit uneori in scoli, sunt si oameni care conduc dupa principiul atat de josnic,”DEZBINA SI CONDU”…Iar cand majoritatea colegilor de cancelarie sunt in consens,iar directorul e pe un scaun „inalt”, colegului lor, care a uitat ca functia este temporara si se crede superior ,e momentul sa i se arate „pragul de jos”, sau sa primeasca doza de „dus rece”,pt trezirea la realitate.De aceea pt inspectori problema e foarte delicata,iar studiul necesita timp si foarte multa obiectivitate.
dar nu era mai bine daca acesti noi directori sa fi fost formati ca manageri inainte de a ajunge sa conduca o scoala ?
dar acesti directori sunt pusi cu mana pe scaunul de director , cu….. , unii dintre ei nici nu au ce cauta in coordonarea unei scoli- ma refer la acei directori care sunt
cica – PROFESORI – UNDE SI CAND AU FACUT FACULTATEA ? LA CLUJ ADICA LA CNRV – ROMAN? , ne este jena de asa ceva din invatamantul romanesc, nu stiu cum de nu le este jena cand ei situ f bine cum au ajuns – DIRECTORI –
Cum au ajuns? asa cu usurelul adica cu pile ca sunt destule la bazar…………….,,,,,,,,,/////
Rusine pentru invatamantul nemtean cine sunt directori la ora actuala!