Prima paginăNeamt

Directori de „Foarte bine”, rămași fără funcții

Dimensiune text

Toți directorii din județ au primit calificativul „Foarte Bine” pentru activitatea din anul școlar 2011 – 2012. Chiar dacă au calificativul „Foarte Bine”, unii dintre aceștia nu vor avea aprobarea ISJ pentru a rămîne în funcție.

 

La evaluarea anuală care a avut loc luni și marți la sediul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Neamț, toți directorii de școli care au fost în funcție în cursul anului trecut au primit, din partea Consiliului de Administrație al ISJ Neamț, calificativul „Foarte Bine”. Cu alte cuvinte, toți s-au achitat foarte bine de sarcinile de serviciu și au demonstrat că știu cum se conduce o școală, fără ca superiorii să le poată reproșa ceva. Calificativele de „Foarte Bine” pentru anul școlar care abia se încheie – și, pentru cei mai mulți dintre directori, „Foarte Bine” în toți anii în care au condus școlile – nu înseamnă că vor rămîne în funcție și în anul școlar care va începe la 1 septembrie. Conducerea ISJ Neamț, proaspăt instalată, a anunțat în numeroase rînduri că va opera schimbări și că își va alege echipa cu care să lucreze în continuare.

Analiza activității directorilor din unitățile școlare va cuprinde o etapă de analiză a fișelor de autoevaluare, urmată de analiza activităților din unitățile școlare. Prin prisma rezultatelor obținute și ținînd cont și de colaborarea directorilor cu reprezentanții comunităților locale, se va trece la eliberarea din funcție și la numiri cu delegație de la 1 septembrie„, a declarat, săptămîna trecută, inspectorul școlar general Viorel Stan (foto).
Acesta a refuzat, marți, să comenteze întîlnirea Consiliului de Administrație al ISJ Neamț cu directorii.

Deși vechii directori mai au doar două zile în funcție, delegațiile în baza cărora au funcționat în cursul anului trecut urmînd să expire la 31 august, conducerea ISJ Neamț nu a făcut publică lista noilor manageri.
Numele lor sînt, însă, șoptite prin școli, de colegii de cancelarie ai acestora, care cunosc atît dorința candidaților de a-și asuma responsabilitatea conducerii unui școli, cît și sprijinul pe care aceștia îl au din partea unor formațiuni politice.

 

În școlile din zona Romanului se vor produce cele mai multe schimbări din județ, de la nivelul școlilor generale pînă la licee. Colegiul Național „Roman-Vodă”, cea mai titrată școală din oraș, va avea o echipă nouă de directori adjuncți, formată din Cătălin Macovei și Cristina Radu. Colegiul Tehnic „Danubiana” va avea echipă nouă. Cristina Avădănii și cele două adjuncte, Mirela Constantinescu și Gabriela Nistor vor fi înlocuite de echipa formată din profesoarele Cristina Horga și Daniela Căpraru și Cristina Păun, ca directori adjuncți. Tot director adjunct, responsabil de Școala nr. 2, devenită structură a Colegiului Tehnic „Danubiana”, ar putea fi și profesorul de fizică Nicușor Pop. La Colegiul Tehnic „Petru Poni”, funcția de director ar urma să fie ocupată de profesoara Mioara Stoia, titulară la Colegiul Tehnic „Miron Costin”, secondată de o echipă formată din actualul director adjunct Gabriela Dascălu și profesoara Dana Păiuș. Și la Liceul Tehnic „Vasile Sav” se va schimba echipa, conducerea urmînd să fie asigurată de profesorii Dan Zaharia și Lăcrămioara Ploșniță.

 

Directorii de la sate, depunctați la utilități

Pentru directorii debutanți, prima evaluare nu este lipsită de emoție, dar, pentru cei care stau de ceva ani în fotoliul de director, a fost mai lung drumul din localitatea de domiciliu pînă la sediul ISJ Neamț și înapoi, decît evaluarea în sine. Și pentru unii, și pentru ceilalți, evaluarea nu a durat mai mult de patru minute. În aceste minute de aur, ei au aflat dacă au fost prea generoși cu ei înșiși în acordarea punctajului de pe fișa de evaluare sau au fost prea modești în aprecierea propriei activități. După deliberări făcute înaintea întîlnirii cu directorii, membrii Consiliului de Administrație, inspectori școlari din cadrul ISJ pe care directorii îi cunosc personal sau din fotografie, le-au transmis punctajul final celor 157 de directori evaluați. Evaluatorii au acordat calificativul „foarte bine”, directorilor cu punctaje cuprinse între 86 – 100 de puncte, „bine”, pentru 71-85 de puncte, „satisfăcător” pentru 61 – 70 de puncte și „nesatisfăcător” pentru 0 -60 de puncte.

Profesorul Ilie Gheorghe Țedli, directorul Școlii Gâdinți, a fost primul pe lista din a doua zi de evaluare, conform planificării, în fața comisiei de evaluare, iar profesoara Elena Antal, directoarea Școlii Bălușești, din comuna Icușești, a plecat de-acasă de la ora 6.15. „Ni s-a cerut să venim cu o jumătate de oră înainte de ora planificată și a trebuit să plec foarte devreme. Mi-am autoevaluat activitatea cu 93,80 de puncte și am primit 89 de puncte„, a declarat directoarea Elena Antal, în fruntea școlii din 1993. Avînd calificativul «foarte bine» în buzunar, aceasta s-a declarat mulțumită și a spus că întîlnirea cu „jurații” ISJ a fost lipsită de emoții. „Am avut emoții pe traseu pînă la Piatra Neamț, ca să ajung cu bine, decît la evaluare„, spune directoarea.
Cel de-al șaptelea director evaluat de reprezentanții ISJ fost Dan Vîntu, aflat la conducerea Școlii Oniceni de numai zece luni. „Sînt la prima evaluare în funcția de director și recunosc că am avut emoții. Am considerat că activitatea mea ajunge la 93 de puncte, dar evaluarea corectă a comisiei a fost de 88 puncte. Consider că mi-am făcut datoria și sper ca anul viitor să reușesc să fiu mai bun„, spune directorul Dan Vîntu.

Cei mai mulți dintre directorii din școlile rurale au punctat la dispersia în teritoriu a unităților școlare pe care le gestionează și au pierdut la prezența și calitatea utilităților din școală. „Nu în toate școlile pe care le administrez există grupuri sanitare și nu în toate a fost introdusă apa curentă. Deși am avut o bună relație cu reprezentanții comunității locale, bugetul administrației locale nu a permis aceste amenajări pînă la acest moment„, a spus directoarea Școlii Bălușești.

Directorii de la țară nu au putut trece puncte nici la serviciile sociale (cabinet medical), venituri realizate din eforturi proprii sau cele realizate cu sprijinul părinților ori editarea de cărți. De aici nemulțumirea multora dintre directorii de școli privind cuprinsul fișei de evaluare a directorilor, care, în opinia lor, ar trebui concepută diferit în școlile rurale de cele urbane.

Partajează articolul
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

COMENTARII

WORDPRESS: 0