Prima paginăPolitica

Deputatul PSD de Neamț Dănuț Andrușcă, ministrul propus al Economiei: „Trei autostrăzi din Fondul suveran de dezvoltare şi investiţii – Târgu Mureş – Iaşi, Timişoara – Bucureşti şi Iaşi – Bucureşti”

Deputatul PSD de Neamț Dănuț Andrușcă, ministrul propus al Economiei: „Trei autostrăzi din Fondul suveran de dezvoltare şi investiţii – Târgu Mureş – Iaşi, Timişoara – Bucureşti şi Iaşi – Bucureşti”

Dimensiune text

 

 

Deputatul PSD de Neamț Dănuţ Andruşcă, ministrul propus pentru preluarea portofoliului Economiei, a primit luni, 29 ianuarie, aviz favorabil din partea comisiilor reunite de specialitate ale Parlamentului. Dănuţ Andruşcă a fost validat cu 42 de voturi pentru, 18 împotrivă şi nicio abţinere.

Miniştrii propuşi pentru Cabinetul Viorica Dăncilă sunt audiaţi, luni, 29 ianuarie, în comisiile parlamentare de specialitate, iar plenul se va întruni la ora 15, în sesiune extraordinară, pentru votul de învestitură a noului Guvern. În şedinţa Parlamentului, prim-ministrul desemnat Viorica Dăncilă urmează să prezinte programul de guvernare şi lista membrilor Guvernului. Acordarea încrederii Guvernului se hotărăşte cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, potrivit regulamentului, fiind necesare 233 de voturi favorabile.

„Industrii inovative, energie şi industrii ecologice”

Dănuț Andrușcă a declarat, în cadrul audierilor din comisiile de specialitate reunite, că obiectivul strategic în domeniul politicilor economice îl constituie implementarea unui alt model de politică industrială, „care să genereze creşterea economică inteligentă a României”.

„Este prioritar ca România să treacă de la modelul bazat pe industrii intensive cu forţă de muncă slab calificată şi industrii cu grad redus de prelucrare către industrii inovative, energie şi industrii ecologice. Politica industrială activă trebuie bazată pe subvenţii condiţionate de indicatori de performanţă, abordare policentrică şi concentrarea pe clauzele de competitivitate”, a spus Andrușcă, citat de Agerpres.

În opinia acestuia, specializarea producţiei pe industrii cu intensitate tehnologică ridicată va fi de natură să genereze câştiguri din competitivitate şi să reducă dependenţa exporturilor româneşti de câteva ramuri industriale. „Pilonii principali ai politicii de reindustrializare naţionale sunt: cercetare, dezvoltare inovare, dezvoltarea spiritului antreprenorial pentru dinamizarea pieţei naţionale, accesul la finanţare şi la pieţele de capital, promovarea investiţiilor ca factor de dezvoltare economică, stimularea accesării fondurilor europene. Statul se va implica activ în principal prin instituirea pârghiilor necesare de dezvoltare, inclusiv constituirea de fonduri de investiţii şi prin demararea de proiecte de investiţii publice de tip greenfield sau brownfield, acordarea de facilităţi pentru investiţii private, indiferent de natura capitalului social: autohton sau străin”, a subliniat Andruşcă.

Acesta a adăugat că rata de absorbţie a fondurilor europene pe care România şi-o propune până în anul 2020 este de 72,5% din totalul alocării, iar restul până la 100% până în anul 2023

Autostrăzi din Fondul suveran de dezvoltare şi investiţii

Dănuţ Andruşcă a mai declarat luni, în cadrul audierilor din comisiile reunite de specialitate ale Parlamentului, că peste opt miliarde de euro vor intra în economia României în următorii trei ani, prin Fondul suveran de dezvoltare şi investiţii.

Citește și:   S-a rupt lanțul de iubire dintre primarul Achiriloaei și viceprimarul Samson. Motivul: toaleta publică

„Estimăm că peste opt miliarde de euro vor intra în economia României în următorii trei ani prin Fondul suveran de dezvoltare şi investiţii. Fondul va duce, printre altele, la apariţia a numeroase fabrici, în agricultură şi industrie, dar şi la capitalizarea unor firme, precum TAROM, CFR, Şantierul Naval Constanţa, CEC, Nuclearelectrica, astfel încât acestea să îşi poată extinde activitatea sau, după caz, să achiziţioneze noi capacităţi: flote de avioane, nave, garnituri de tren. Cele mai mari investiţii ale Fondului suveran în următorii trei ani se vor realiza în sănătate, prin construcţia unui spital republican şi a opt spitale regionale, valoarea totală finanţată din fond fiind estimată la 3,1 miliarde de euro. Alte trei miliarde de euro vor viza construcţia de autostrăzi şi căi ferate rapide, având prioritate autostrăzile care nu pot fi finalizate sau demarate din fonduri europene până în 2020”, a afirmat Andruşcă, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi-au arătat interesul în ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi în Parteneriat Public Privat.

„Fondul suveran de dezvoltare şi investiţii, împreună cu alte bănci internaţionale – Banca Mondială, BERD – care şi-au arătat deja interesul în discuţiile pe care le-am avut, va construi în Parteneriat Public Privat autostrăzi pe care le va deţine o perioadă de 30 de ani şi care vor fi cedate înapoi statului român pe măsură ce bugetul de stat va avea disponibilităţi pentru a le răscumpăra”, a precizat el.

Andruşcă a precizat că sunt trei autostrăzi care se vor putea construi cu ajutorul finanţării provenite de la Fondul suveran de dezvoltare şi investiţii: Târgu Mureş – Iaşi, Timişoara – Bucureşti şi Iaşi – Bucureşti.

„Sunt trei autostrăzi care se vor putea construi prin Fondul suveran de dezvoltare şi investiţii. O autostradă care să străbată munţii între Transilvania şi Moldova, Târgu Mureş – Iaşi, o a doua autostradă prin sudul României, care să lege Transilvania cu Oltenia şi Ţara Românească, Timişoara – Bucureşti, şi o a treia, care să unească Moldova şi Ţara Românească, Iaşi – Bucureşti”, a arătat el.

Ministrul propus a mai menţionat o altă industrie care va fi dezvoltată prin acest fond, respectiv cea de armament, prin modernizarea şi extinderea capacităţilor existente.

 

 

 

Partajează articolul
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

COMENTARII

WORDPRESS: 0