Roman, Neamț
Căutare site

Contribuția la Sănătate, obligatorie şi pentru cei fără venituri

Persoanele fără venituri vor fi obligate, începând cu anul viitor, să achite contribuţia pentru Sănătate, potrivit noului Cod Fiscal. Dacă nu vor respecta această prevedere, se poate ajunge şi la executări silite.

Persoanele fără venituri vor fi obligate să depună la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, de anul viitor, o declaraţie prin care Fiscul le va stabili ce sumă au de plătit pentru contribuţia pentru Sănătate, potrivit noului Cod Fiscal. Obligativitatea depunerii declaraţiei va atrage după sine şi sancţiuni, nefiind exclus ca Fiscul să ajungă, chiar, la executări silite.

Aceste persoane vor trebui să plătească lunar CASS (Contribuţia de Asigurări Sociale de Sănătate), în valoare de 5,5% din salariul minim brut pe ţară, adică 66 de lei pe lună, respectiv 792 de lei pe an, în condiţiile în care acea persoană nu încasează niciun ban. Contribuţia este calculată în funcţie de salariul minim brut de 1.200 de lei, anunţat de autorităţi pentru 2016. Excepţie fac, printre alţii, elevii şi studenţii în vârstă de până la 26 ani, femeile însărcinate, lăuzele şi persoanele cu handicap.

În varianta Codului Fiscal promulgată luni de preşedintele Klaus Iohannis, ce va fi aplicat din 2016, se prevede, la articolul 180 alineatul (1), obligaţia clară a persoanelor fizice fără venituri de a plăti CASS.

„Persoanele fizice care nu realizează venituri de natura celor menţionate la articolul 155 şi nu se încadrează în categoriile de persoane exceptate de la plata contribuţiei sau în categoriile de persoane pentru care plata contribuţiei se suportă din alte surse datorează, lunar, contribuţie de asigurări sociale de sănătate şi au obligaţia să solicite înregistrarea la organul fiscal competent, în termen de 15 zile de la data la care se încadrează în această categorie. Contribuţia se calculează prin aplicarea cotei individuale de contribuţie asupra bazei de calcul reprezentând valoarea salariului minim brut pe ţară şi se datorează pe toată perioada în care sunt încadrate în această categorie”, se arată în noul Cod Fiscal.

Comentarii 0

Discuția cititorilor despre acest articol

Adaugă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.