HomeActualitateRoman

Contorizarea individuală votată în CL Roman, respinsă în instanță

Documentul nu ar respecta legislaţia în vigoare. Sentinţa poate fi atacată cu apel. 

Metodologia de repartizare şi facturare individuală a consumului de apă, înregistrat la branşamentul condominiului, adoptată de Consiliul Local Roman în luna mai 2014, a fost suspendată şi anulată de instanţa de fond. Administraţia locală a fost dată în judecată de compania ApaServ, după ce între cele două entităţi au avut loc discuţii care nu au dus la niciun rezultat. Reprezentanţii ApaServ au contestat hotărârea de Consiliu Local, motivând că nu respectă mai multe prevederi ale legislaţiei în vigoare.

„Am constatat că această metodologie încalcă prevederile legale. În această situaţie, am contestat această metodologie în cadrul procedurii prealabile, iar ulterior ne-am adresat instanţei de judecată. În prezent, este suspendată executarea acestei hotărâri, până la soluţionarea definitivă a dosarului şi ea a fost anulată de Tribunalul Neamţ, în primă instanţă. Ulterior, anul acesta a fost emisă o hotărâre a Consiliului Local Piatra Neamţ care respectă prevederile legale, care poate fi aplicată uşor”, a afirmat Silvia Ionică, jurist în cadrul companiei judeţene ApaServ.

Reprezentanţii ApaServ au spus că nu există un singur motiv pentru care metodologia Romanului a fost contestată, dar au refuzat să dea detalii, întrucât mai există calea de atac la Curtea de Apel Bacău. „Două argumente vă dau eu: în metodologie era trecută denumirea de contract individual, ori legea, la momentul acesta, nu prevede încheierea de contract, noi discutăm de convenţie individuală de facturare. Alt motiv este că apărea obligaţia operatorului de a citi contorii din interiorul condominiului, deşi obligaţia noastră este până la contorul de branşament, noi nu putem interveni în interiorul condominiului”, a explicat Victor Movilă, directorul comercial al ApaServ.

Contactat telefonic, primarul municipiului Roman, Laurenţiu Dan Leoreanu, a spus că nu cunoaşte nimic despre decizia instanţei şi că se va informa despre acest lucru la întoarcerea din concediu.

Proiecte-pilot de succes

Conducerea companiei ApaServ a precizat că, începând cu anul 2010, a fost demarat un proiect pilot cu privire la convenţia individuală, în municipiile Piatra Neamţ şi Roman. În municipiul Roman, acest proiect-pilot a fost implementat la un bloc din cadrul Asociaţiei nr. 15, de pe strada Tudor Vladimirescu, şi la un bloc din cadrul Asociaţiei nr. 21, de pe bulevardul Roman Muşat. Rezultatele acestui proiect pilot ar fi condus la întocmirea metodologiei pe care a adoptat-o anul acesta Consiliul Local al municipiului Piatra Neamţ.  „Vrem eliminarea diferenţelor privind consumul de apă şi evitarea aplicării sancţiunilor, adică debranşarea colectivă de la reţeaua de apă, din cauză cărora suferă cei buni-platnici. Diferenţele care se înregistrează pe partea de reţea interioară la asociaţiile de proprietari trebuie repartizate între locuitorii unui condominiu. Acestea apar din cauze multiple. Spre exemplu, diferenţa între clasele de precizie ale contorilor ApaServ şi repartitoarelor de costuri din apartamente, pierderile din reţeaua interioară, care pot să apară oricând, fiind vorba de conducte vechi şi nereabilitate, sau timpii de citire a repartitoarelor de costuri diferiţi. Alte motive de diferenţă sunt şi în poziţia de montare a repartitoarelor de costuri, neverificarea în timp util a repartitoarelor sau consumul fraudulos”, a declarat Maricica Radu, şefa Compartimentului de Relaţii cu Clienţii.

Conform centralizării ApaServ, 449 de blocuri sunt în municipiul Roman, 20.668 de apartamente şi un total de 941 de branşamente. Dacă toţi clienţii ApaServ vor adera la convenţia de facturare individuală, compania ar trebui să elibereze, lunar, peste 64.800 de facturi, faţă de ceea ce eliberează la acest moment.

Comentarii

WORDPRESS: 2
  • Nu stiu cand domnul Dughir va intelege ca contorizarea si facturarea individuala este solutia ce va fi aplicata ca vrea sau nu,nu poate opri vointa populatiei nemultumite de situatia actuala.Trebuie sa inteleaga ca populatia vrea sa plateasca apa consumata numai ce indica apometrul individual citit de operator direct la furnizor in baza unui contract individual la fel ca la EON GAZ.Costul tnstalatiei cu care sperie cetatenii este de cel mult 200 lei daca se executa cu o firma specializata si nu cu apa serv care umfla devizul de 10 ori sa aiba de unde lua spaga.
    Prin intocmirea facturilor individuale nu creste costul deoarece aceste facturi sant prinse in pretul apei la cei ce locuiesc la case ,sa nu se mai minta.Noi nu vrem sa platim casierii ce lucreaza pentru apa serv.Conform realitatii cei 20000 de propietari nu vor face odata contorizarea ci in cel putin 10 ani si atunci dece va plangeiti.
    Domnule Dughir nu mai fiti impotriva populatiei ci a primariei si dati curs contorizari la apa asa cum solicita populatia daca doriti respectul majoritatii populatiei romascane.

  • ALINA 9 ani ago

    Dl.Alexa_nt are perfecta dreptate.De ce trebuie sa platim noi si sa tinem in spate atatia casieri si angajati ai ApaServ??? ce fac ei pentru noi?? Mie nu-mi convina sa platesc pentru 3 persoane:pierderi, apa consumata efectiv si altele…162 lei/luna.eu cred ca este O SUMA MULT PREA MARE PENTRU UN CONSUM DE 6M3/LUNA, sa fim realisti.Daca hotii stau si asteapta sa cada de sus, e treaba lor, dar sa nu mai fie pe spatele oamenilor de rand.