Colegiul Tehnic „Danubiana” Roman – coordonator european al proiectului Erasmus+ KA2 – Innovative digitalized schools – a găzduit ultima mobilitate a proiectului

HomeSocial

Colegiul Tehnic „Danubiana” Roman – coordonator european al proiectului Erasmus+ KA2 – Innovative digitalized schools – a găzduit ultima mobilitate a proiectului

În perioada 22-26 mai 2023, Colegiul Tehnic „Danubiana” Roman a fost gazda ultimei mobilități a proiectului Erasmus + KA2 Innovative Digitalized Schools, la care au participat delegații de profesori și elevi de la școlile partenere din Turcia, Polonia, Italia, Franța și Bulgaria.

România este coordonatorul european al acestui proiect ce se derulează în perioada 2020-2023, coordonarea proiectului fiind asigurată de către doamna profesor Nadia Cîrcu.

Finanţarea proiectului este asigurată prin programul Erasmus+, promovat de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale.

Utilizarea noilor tehnologii digitale este calea directă pentru a face școala mai atractivă pentru elevi, mai adaptată nevoilor și stilului lor de viață, mai eficientă în a dezvolta competențe, generând educație pe tot parcursul vieții.

Scopul principal al proiectului Erasmus + KA2 Innovative Digitalized Schools este dezvoltarea competențelor digitale pentru tranziția digitală către o societate competitivă, centrată pe dezvoltare durabilă și utilizarea instrumentelor tehnologice în mod eficient. Astfel, prin acest parteneriat internațional, se urmărește abordarea acestei problematici într-un mod proactiv de către elevii și profesorii din cele șase țări partenere în proiect.

Tematica acestei întâlniri de proiect a fost Un pas către viitor cu STEM. Elevii au învățat să utilizeze imprimanta 3D pentru crearea diverse obiecte, au participat la ateliere de robotică și educație STEM, care presupune integrarea în educația elevilor a elementelor științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii și a practicilor asociate acestora pentru a crea un mediu de învățare axat pe elev, cu accent pe investigarea fenomenelor din lumea reală și pe rezolvarea de probleme.

Activitățile cuprinse în programul mobilității au fost diversificate și au condus la atingerea obiectivelor proiectului:
• Vizitarea şcolii gazdă a întâlnirii – elevii au prezentat instituţia, programul de activitate, precum şi alte proiecte/activități în care şcoala este implicată, urmată de un spectacol susținut de elevi talentați ai liceului.
• Prezentarea fiecărei școli participante în proiect.
• Workshop Modalități inovative de a produce energie gratuită – cu ajutorul Kiturilor educaționale.
• Workshop 3D printing în care elevii au învățat să utilizeze imprimanta 3D și să realizeze diverse obiecte cu ajutorul acesteia.
• Workshop Cum putem genera electricitatea – pentru a lumina un led sau a face să funcționeze un ceas electronic prin folosirea legumelor și fructelor ca baterie care generează energie electrică permițând electronilor să se deplaseze înainte și înapoi între două plăci metalice.
• Prezentare academică „Robotica în viața noastră” și workshop-uri de codare robotică realizate la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” Iași și la CNRV, vizitarea Muzeului Științei și Tehnicii „Ștefan Procopiu” și a expoziției „Computerul – istoria viitorului” la Palatul Culturii Iași.
• Excursie educațională în zona Tîrgu Neamț și vizitarea principalelor obiective culturale.
• Vizită la Primăria municipiului Roman și întâlnire cu primarul municipiului Roman.

La finalul activităţilor s-a organizat o ceremonie festivă în cadrul căreia s-au înmânat certificatele de participare. Materialele realizate în cadrul activităţilor desfăşurate și rezultatele lor vor fi postate pe website-ul și pe spațiul eTwinning al proiectului.

„Consider că, prin participarea la activitățile derulate în cadrul acestei mobilități a proiectului Erasmus + Ka2 Innovative digitalized schools, elevii și profesorii participanți au avut oportunitatea de a de împărtăși idei și practici despre probleme de actualitate vizând cu tehnologiile informației și comunicări și cu instrumentele WEB 2.0, codare, IWB, Web design și STEM integrate în tehnicile de predare și învățare. De asemenea, ei și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare în limba engleză și de a lucra în echipă”, a afirmat directorul Colegiului Tehnic „Danubiana”, Cristina Păun.

 

 

Comentarii

WORDPRESS: 0