HomeEconomie

Certificarea declarațiilor fiscale ține departe controalele

Reprezentanţii Ministerului de Finanţe nu îi controlează foarte des pe agenţii economici care ţin evidenţa contabilă cu experţi.

Oamenii de afaceri vor să facă economii, dar ajung să plătească mai mult în relaţia cu statul. Din cauza crizei, persoanele care desfăşoară activităţi în firme proprii sau sub forma unei persoane fizice autorizate nu apelează la experţi autorizaţi pentru întocmirea documentaţiei financiar-contabile. Relaţia cu un contabil care nu este autorizat înseamnă bani mai puţini, dar şi un risc asumat de administratorul firmei, spun experţii în domeniu.

Expertul contabil Mihai Benchea

Expertul contabil Mihai Benchea

„Atunci când documentaţia unei firme este întocmită de un contabil simplu, cel care îşi asumă răspunderea cu privire la acurateţea informaţiilor este administratorul firmei, nu contabilul. Cel mai mare risc este că se introduc documente contabile care nu sunt verificate şi administratorul firmei poate ajunge să aibă probleme cu legea din acest motiv. În cazul în care apelează la un expert contabil, răspunderea este a expertului. Noi plătim asigurări profesionale, iar în cazul în care se constată o eroare, aceasta este plătită din asigurare. Un expert contabil face cursuri în fiecare an, pentru a se pune la curent cu noutăţile legislative, dă examen în fiecare an pentru a-şi păstra acreditarea”, a afirmat expertul contabil Mihai Benchea.

Acesta îi sfătuieşte pe agenţii economici să apeleze la un expert contabil măcar atunci când trebuie să depună bilanţul anual la Direcţia de Finanţe, pentru ca documentele financiar-contabile să fie certificate de un expert. Avantajul declaraţiilor fiscale certificate ar fi acela că scade frecvenţa controalelor făcute de inspectorii fiscali la firme, întrucât reprezentanţii Finanţelor au încredere în certificările experţilor.

Recomandările specialiştilor vin în contextul în care Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 1802 din decembrie 2014 aduce modificări semnificative în contabilitate. „Chiar şi fără aceste modificări importante, sunt situaţii în care agenţi economici sau persoane fizice autorizate uită să depună la Finanţe declaraţii importante. Nu de puţine ori, activitatea unei firme a fost dată peste cap din cauza somaţiilor de plată. Acele somaţii sunt, de multe ori, rezultatul unei evidenţe contabile neprofesioniste”, a adăugat Mihai Benchea.

Comentarii

WORDPRESS: 0