Centru regional de instruire pentru operatorii 112, inaugurat în județul Neamț

HomeSocial

Centru regional de instruire pentru operatorii 112, inaugurat în județul Neamț

Miercuri, 12 octombrie, la Piatra Neamț a avut loc inaugurarea Centrului regional de instruire 112 Neamț, unde vor fi organizate cursuri cu personalul specializat din județele aflate în zona Moldovei, informează un comunicat al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Centrul a fost pus la dispoziție de către Consiliul Local al Primăriei Municipiului Piatra Neamț și beneficiază de dotări administrative moderne, în care au fost instalate echipamente de lucru performante de către STS.

La acest eveniment deosebit de important pentru funcționarea, dezvoltarea și modernizarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență 112 au participat președintele Comisiei pentru Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională din Camera Deputaților, deputatul Laurențiu Leoreanu, prefectul județului Neamț, Vasile-Adrian Niță, vicepreședintele Consiliului Județean Neamț, Dragoș Victor Chitic, primarul municipiului Piatra Neamț, Andrei Carabelea, șefii instituțiilor județene cu atribuții de intervenție la apelurile 112, inspectorul școlar general Neamț, Florentina Luca-Moise, directorul STS, general-locotenent inginer Ionel-Sorin Bălan, prim-adjunctul directorului STS, general-locotenent inginer Ionel-Sorinel Vasilca, instructori și specialiști cu atribuții în dezvoltarea Serviciului de urgență 112.

Operatorii și dispecerii din Serviciul de Urgență 112 au început pregătirea în centrele regionale de instruire ale STS din București, Piatra Neamț, Brașov și Timișoara. Ei lucrează cu noua aplicație informatică ce urmează să fie implementată prin proiectul care va moderniza Sistemul național unic pentru apeluri de urgență 112.

Operatorii STS și dispecerii de la Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie și Salvamont participă etapizat la sesiuni de instruire în care le sunt prezentate interfețele și noile funcționalități ale viitoarei aplicații care va gestiona apelurile la numărul unic de urgență 112. La nivel național, vor fi instruite peste 5.000 de persoane care operează și dispecerizează apelurile la 112.

Aplicația, proiectată și operaționalizată de STS, face parte din conceptul european Next Generation 112 și se ridică la cele mai înalte standarde tehnologice. Astfel, va eficientiza operarea apelurilor de urgență, aducând beneficii importante pentru cetățeni, atât în ceea ce privește timpul de preluare a apelurilor, cât și în modul de lucru al personalului din Serviciul de urgență.

„Serviciul de Telecomunicații Speciale, în calitate de administrator al Sistemului național unic pentru apeluri de urgență 112, se preocupă permanent pentru identificarea și implementarea celor mai bune soluții tehnice și operaționale menite să asigure un răspuns rapid și eficient la solicitările de urgență ale cetățenilor”, mai arată comunicatul STS.

 

Foto: Serviciul de Telecomunicații Speciale

 

 

 

Comentarii

WORDPRESS: 0