HomeActualitateNeamt

Ce se alege de proiectele europene: Promovare turistică superficială

Peste un proiect promiţător, anunţat cu mare fast în 2012, s-a aşternut uitarea. Unul dintre parteneri a fost CJ Neamţ, dar implicarea a fost mai mult teoretică, după cum dovedesc informaţiile publicate pe site. Bugetul proiectului a fost de aproape 19 milioane de lei.

În luna martie 2012, Consiliul Judeţean (CJ) Neamţ anunţa participarea într-un proiect implementat în alte două judeţe din ţară: „Instrumente strategice pentru ocupare în industria turismului”. În cadrul proiectului era prevăzută şi realizarea unui portal destinat celor care căutau sau ofereau de muncă în domeniul turismului, informaţii despre obiective turistice din Neamţ, Prahova şi Dâmboviţa.

job2Portalul, intitulat „Poarta virtuală spre un loc de muncă în industria turistică”: www.portal-job-turism.ro, a fost promovat în cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc la Consiliul Judeţean, eveniment la care au participat parteneri italieni, oameni de afaceri din judeţul Neamţ şi reprezentanţi ai Camerei de Comerţ şi Industrie.

Conform declaraţiilor de la acea vreme, portalul ar fi trebuit să conţină informaţii actualizate privind locurile de muncă în industria turistică şi date despre posibilităţile de ocupare, corelate cu circuitele tematice turistice. „Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă vor putea accesa acest instrument online, 24 de ore din 24, identificând locuri de muncă vacante, niveluri salariale, cerinţele angajatorilor şi alte informaţii”, mai era precizat în materialul de prezentare a proiectului.

La doi ani de la lansarea acestui proiect, site-ul arată de parcă cineva intenţionează să-l construiască acum. În aplicaţia „locuri de muncă” nu este niciun post disponibil, iar materialele de promovare turistică sunt foarte sărace şi cu mult sub nivelul unor bloguri turistice care nu au primit bani europeni. Hărţile sunt subdimensionate şi nu folosesc unui turist care nu cunoaşte locurile, iar lista unităţilor de cazare din judeţ cuprinde doar cinci unităţi din Piatra Neamţ. Și alte informaţii – cum ar fi lista agenţiilor de turism, a obiectivelor cultural-religioase şi a posibilităţilor de petrecere a timpului liber – fac referire exclusiv la Piatra Neamţ, deşi promovarea ar trebuie să fie a întregului judeţ, după cum afirmă chiar reprezentanţii CJ Neamţ.

job3„Implicarea CJ Neamţ în acest proiect a constat în colectarea de date la nivelul judeţului, pentru realizarea «Studiului naţional de evaluare a evoluţiei ocupaţiilor, a cererii şi ofertei de forţă de muncă în industria turistică», furnizarea de date referitoare la punctele de atracţie turistică, culturală, gastronomică, ecumenică, ce pot constitui circuite tematice turistice pentru încărcarea site-ului realizat de liderul de proiect”, se arată într-un comunicat de presă semnat de Anca Afloarei, şeful Serviciului turism din cadrul CJ, adică persoana responsabilă cu furnizarea de informaţii corecte. Și complete, judeţul Neamţ însemnând, în materie de turism, mult mai mult decât municipiul reşedinţă de judeţ.

În răspunsul trimis Ziarului de Roman, mai este precizat că 136 de persoane din Neamţ şi-au găsit de muncă ca urmare a implementării proiectului – nu se oferă detalii – şi că site-ul www.portal-job-turism.ro are 17.808 de accesări unice care nu se împart pe judeţe.

Proiectul „Instrumente strategice pentru ocupare în industria turismului” a avut un buget de 18.916.317 lei. Liderul de proiect a fost PARTNET – Asociaţia Parteneriat pentru Dezvoltare Durabilă, iar parteneri au fost: Camera de Comerţ şi Industrie Prahova, Judeţul Prahova, Judeţul Dâmboviţa, Judeţul Neamţ, Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă Prahova, municipiul Piatra Neamţ, Universus CSEI (Consortio Universitario per la Formazione e l’Innovazione) şi Provincia BAT (Barletta, Adria, Trani) Italia.

Comentarii

WORDPRESS: 0