HomeActualitateRoman

Buget prea mare pentru salarii la Municipal Locato

Aşa consideră primarul Leoreanu. Acesta i-a sugerat directorului firmei să nu se grăbească în a-i înlocui pe angajaţii care ies la pensie. 

Consilierii locali au aprobat, în ultima şedinţă de Consiliu Local Roman, bugetul de venituri şi cheltuieli al Municipal Locato Serv SA, societate a Consiliului Local. Înainte de votul consilierilor asupra bugetului, primarul Laurenţiu Dan Leoreanu a ţinut să atragă atenţia asupra faptului că acele costuri legate de salarizarea personalului sunt mari, raportate la bugetul total.

„Am văzut că este un buget echilibrat, dar am văzut că ponderea cheltuielilor cu personalul este destul de mare în bugetul unităţii. Adică, este de 60% din bugetul firmei şi trebuie avut grijă. Eu ştiu că dumneavoastră sunteţi sub incidenţa unei presiuni din cauza sindicatului, care este afiliat la sindicat pe ramură, şi s-a mers după modelul sindicatului de la ApaServ. Cunosc situaţia, am avut şi întâlniri cu reprezentanţii sindicatului de la Municipal Locato şi întotdeauna, acolo unde s-a putut, s-a căutat o soluţie. Și trebuie să se înţeleagă, pentru viitor, că dacă se mai vine cu presiune de creştere a salariului – pentru că am auzit şi astfel de lucruri – s-ar putea ca societatea să nu-şi poată permite şi, odată cu creşterile salariale, să aibă loc şi disponibilizări, ca societatea să nu moară. Când am înfiinţat Municipal Locato, eu mi-am propus ca societatea să funcţioneze, nu cum se întâmplă în majoritatea cazurilor de firme care aparţin consiliilor locale sau consiliilor judeţene din România, care-s falimentare”, a afirmat Laurenţiu Dan Leoreanu.

Primarul municipiului Roman a spus că posturile eliberate prin ieşiri naturale din sistem, adică prin pensionări, nu ar trebui ocupate imediat, tot pentru a micşora costurile legate de salarizare.

La finalul anului 2014, Municipal Locato a avut un profit brut de 14.000 de lei. Anul acesta, societatea estimează venituri totale de 3.861.000 de lei şi cheltuieli totale de 3.846.000 de lei. Cheltuielile cu cei aproximativ 50 de angajaţi sunt estimate la 2.154.000 de lei, în condiţiile în care, anul trecut, acestea au fost de 1.902.000 de lei. În aceste cheltuieli sunt incluse veniturile lunare, dar şi contribuţiile obligatorii care trebuie plătite statului pentru fiecare angajat în parte.

Comentarii

WORDPRESS: 1
  • antena7 7 ani ago

    sunt multi cei au salarii prea mari pentru ,,munca” prestata domnul dll de ce nu ii analizaţi pre toţii?