Prima paginăActualitateRoman

Administrator cercetat pentru un prejudiciu de 150.000 de lei

Dimensiune text

Prejudiciul este confirmat de mai multe rapoarte de expertiză. Persoana cercetată a contestat toate documentele experţilor. Polițiștii au făcut cercetări pentru delapidare și fals. Prejudiciul constatat până acum este de 65.711,5 lei, creat prin delapidare și  de 93.070,63 de lei, ca urmare a creării de plusuri în gestiune.

Administratorul Asociaţiei de proprietari nr. 15 din Roman, de pe strada Ion Creangă, este cercetat de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Roman pentru că a realizat, în perioada iulie 2008 – iulie 2009, un prejudiciu de peste 150.000 de lei. Conducerea Asociaţiei nr. 15, administrată de Mioara S., a fost reclamată Primăriei municipiului Roman şi altor instituţii de locatari nemulţumiţi de ceea ce se întâmpla în cadrul asociaţiei. În urma plângerilor primite, Poliţia municipiului Roman a demarat cercetările pentru delapidare şi fals, dar toate expertizele financiar-contabile au fost contestate de Mioara S.

După mai multe luni de cercetări şi aproape 30 de expertize contestate, la care s-au făcut tot atâtea contraexpertize, dosarul penal a fost înaintat de Biroul de Investigare a Fraudelor din cadrul Poliţiei municipiului Roman, în luna august, către Parchetul de pe lângă Judecătoria Roman, cu propunerea de trimitere în judecată. Din cercetările efectuate până acum de procurori reiese un prejudiciu de 65.711,5 lei, creat prin delapidare (n. red. – infracţiune care constă în însuşirea, folosirea sau traficarea de către un funcţionar ori alt angajat, în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri din avutul obştesc, pe care le gestionează sau administrează), şi un prejudiciu de 93.070,63 de lei, ca urmare a creării de plusuri în gestiune (n.red. – infracţiune privind activitatea gestionarilor; constă în fapta unei persoane de a-şi crea, prin mijloace frauduloase, plusuri în gestiune; nedeclararea în scris, în termenul legal, de către gestionar a plusurilor din gestiunea sa despre a căror cantitate sau valoare avea cunoştinţă, realizate în orice alt mod decât cel menţionat anterior; înstrăinarea bunurilor mobile care constituie garanţii, fără înştiinţarea prealabilă a unităţii).

Dintr-o anexă a unui raport de expertiză contabilă reiese faptul că administratorul societăţii tăia chitanţe de o anumită valoare către locatari, dar sumele pe care le înscria în registrul de casă erau cu mult mai mici faţă de sumele achitate de oameni pentru întreţinere. În doar cinci cazuri, suma totală înscrisă în chitanţele originale era de 8.088 de lei, dar în registrul de casă erau trecute cinci sume diferite, care totalizau doar 1.628 de lei. Cercetările de la Parchet sunt încetinite de o nouă obiecţiune la o expertiză contabilă.

Contactată telefonic, Mioara S. a precizat că a sesizat mai multe nereguli în rapoartele de expertiză, dar că preferă să nu discute telefonic despre subiect, cerând să fie contactată în altă zi.

Conform legii, administratorul suspectat că şi-a însuşit din banii locatarilor poate fi schimbat din funcţie doar de ceilalţi membri ai asociaţiei de proprietari, acesta nefiind sub incidenţa unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile.

Articol mai nou
Articol mai vechi

COMENTARII

WORDPRESS: 16
  • Cicerone 7 ani

    Va dati seama ce manevra poate face asociatia? Sa scrii in afisier o suma mai mare, ii dai locatarului chitanta cu suma din afisier si in realiate iti faci alte acte cu sume mai mici. Eu am declarat si declar in continuare ca asociatia e cea mai mare cheluiala lunara obligatorie a apartamentului.

    • Cicerone 7 ani

      As vrea sa aiba fiecare asociatie cont in banca si imi platesc datoria prin banca.

      • Dorina 7 ani

        Singura solutie este desfiintarea asociatiilor de proprietari….

        • Cicerone 7 ani

          Daca nu s-ar fura apa prin tot felul de metode atunci ar putea sa treaca totul in metru cub de apa. O factura prin posta eventual prin internet ar rezolva problema.

          • Dorina 7 ani

            In orasul Roman, fiecare asociatie are alt tip de formular liste plata. DE CE ?????
            In orasul Iasi , dupa data de 25 a lunii fiecare proprietar primeste acasa formularul cheltuielilor lunare, cu explicatiile aferente. Asa da corectitudine….la noi listele de plata sunt in dublu exemplar…..Oare romascanii sunt mai prosti ???

  • Gosman Cornel 7 ani

    Cele relatate sunt adevarate, de ani de zile cercetarile se musamalizeaza … Obraznicia presedintelui LAZAR BARSAN( ARE FIUL PROCUROR LA PARCHETUL SUCEAVA)si administratorului STAICULESCU MIOARA ( CU PROBLEME DE FURT PE CAND LUCRA LA SC 11 ROMAN, INSUSIRE BANI DE PE STATELE DE PLATA )de la Asociatia nr 15 este fara margini, deoarece se stiu sprijiniti in ceea ce fac. Consideram ca aici exista un grup infractional, alaturi fiind si cenzorii, membrii comitetului. In urma cercetarilor efectuate si de d.stra. va veti convinge de cele relatate. De ce oare Primaria Roman nu a facut nimic in cei 4 ani de cand stie de acest prejudiciu stiind ca Primaria Roman monitorizeaza activitatea asociatiilor de proprietari??

  • Macovei Nicoleta 7 ani

    Cheltuielile lunare sunt fictive, la cheltuieli cu reparatii, deratizare, chirie sediu etc. Exista o evidenta dubla. Puteti verifica cele spuse. Multumim ca a-ti avut curajul sa publicati acest articol. In timp veti constata ca veti avea piedici in a continua:” cercetarile”.

  • Popescu Elena 7 ani

    Cheltuielile cu salariile sunt foarte mari la Asociatia de Proprietari nr 15 Roman. Administratorul STAICULESCU MIOARA- 2.000 lei, presed. BARSAN LAZAR- 8OO LEI plus pensia, avand in vedere ca stau doar 4 ore pe zi, samb. si dum. liber. Singura solutie ar fi desfiintarea Asociatiilor si contorizarea individuala si la apa, contractul fiind incheiat direct cu APASERV.

  • unlocatar 7 ani

    Dl. Goşman are f. mare dreptate. Mioara S. a avut probleme si la Şcoala nr. 11 unde a facut acleaşi ,,măgării,,. Nu ştim însă cum reuşeşte mereu să scape de consecinţele legii. Cu siguranţă are ,,un spate,, pe care se bazează. Întradevăr, Primăria are un sector de activitate care monitorizează… ,,teoretic,, activitatea asociaţiilor. Daaar, dna. Mioara S. se află de ani buni în ,,graţiile,,anumitor persoane care o ,,ajută,, în caz de …nevoie. Aşa se explică cum de scapă mereu şi îşi continuă măgăriile pe spinarea proştilor. Sunt sigur că şi de data aceasta va fi ,,ajutată,, să scape. Dar totuşi până când?

    • Dorina 7 ani

      Pana cand membrii asociatiei o vor scoate afara, nu va mai fi lasata sa intre in asociatie. Dreptatea are culoare politica in acest oras ?

  • Dorina 7 ani

    Suntem uimiti de cele relatate…cum se poate sa mai fie o contraexpertiza cand au fost cateva din care au reesit delapidarile constatate !!?? D.na administrator Staiculescu Mioara contesta expertiza contabila comandata de ea?? Cine plateste aceasta expertiza??Este legal sa se faca atatea expertize ?? Ce spune Parchetul Roman ?? Credem ca ar trebui informat si Guvernul Romaniei chiar primul ministru, de ce se intampla in acest oras…sa inceapa o ancheta la aceasta asociatie si chiar la toate asociatiile urmarindu-se o tematica de control ( salarizare, chelt cu reparatiile fictive, contracte ilegale cu anumite firme de deratizare,cheltuieli cu materialele de intretinere si curatenie, bugetul de cheltuieli….etc. )

  • Corina 7 ani

    DA ! Asociațiile de proprietari AR TREBUI DESFIINȚATE. S-a pus această problemă, dar cică nu prea s-ar putea.Dar dacă s-ar dori întradevar acest lucru, s-ar putea. Nu trebuie să fie niște șmecheri care să mai câștige niște bani de pe spinarea noastră? Plătim bani degeaba pt. salariile președinților, administratorilor și comisiei de cenzori care din cât se vede sunt mâna în mână la șmecherii. Avem și așa niște salarii de mizerie din care trebuie să platim atâtea și atâtea facturi, taxe, impozite, etc. Cum să mai supraviețuim? Omul de rând este ultima verigă socială de care trag toți, pe care îi fură și îi încarcă la plată celelalte categorii.

  • pensionar 7 ani

    SA TREACA SUB CONTROL TOATE ASOCIATIILE DE LOCATARI.OAMENII SUNT PROPRIETARII PE APARTAMENTE,IAR O MULTIME DE ANGAJATI (ADMINISTRATOR,PRESEDINTE CENZOR ,FEMEI DE SERVICIU )AU SALARII NEMERITATE.FEMEILE DE SERVICIU SUNT MAI MULT ANGAJATELE CELORLALTI ;CURATENIE MENAJ,CUMPARATURI…ACTELE LA CONTROL!!sE FURA LA APA,LA CURENT ELECTRIC,CURATENIA PE SCARA SI IN JURUL BLOCURILOR NU SE FACE!.AFARA CU TOATE CAPUSELE !!

    • Dorina 7 ani

      Trebuie sa inchidem asociatiile, sa scoatem afara aceste capuse ….se imbogatesc pe seama locatariilor.

  • La o asociatie din Tecuci ,administratorul lucreaza dua ore pe saptamana si incaseaza cu ingrijitorul 908 lei/lunar .Administratorul ,doar emite 44 de chitante ,imparte factura de la electricitate la nr de persoane ,afiseaza lista de plata .Timpul de lucru ,nu este mai mult de 350-400 de minute !Nu citeste nici apometrele ! Toate utilitatile sunt platite de catre proprietari ,toti au centrale termice .I-am spus sa se declare persoana fizica ,sa incaseze lunar pentru ea 144 lei pentru o zi de munca .Nu vrea .Ce putem face ,daca stie cineva ,rog sa ne spuna .Multumesc .

  • Stimati comentatori: degeaba va plangeti pe net,vinovati de mentinerea asociatilor este ca majoritatea populatiei analfabeta profesional are o atitudine apatica si nu vrea sa se implice SI din aceasta cauza conducerea asociatiei isi creaza un grup de sustinatori ,carora li se asigura anumite avantaje tot din banii proprietarilor si cu care voteaza toate aberatile ce le vin in cap ,din cauza ca majoritatea nu participa la sedinte si nu vor sa desfiinteze asociatile.Mentionez ca de de 5 ani la scara unde locuiesc avem contorizare si facturare individuala la apa si cu acceptul tuturor proprietarilor am iesit din asociatie gospodarindu-ne individual si casa scarii,dar dupa 4 ani s-a creat un grup care aufortat intrarea inapoi in asociatie.Eram singura scara din oras ce nu faceam parte din nici o asociatie,facand economii de 20-30 lei lunar,dar mafia din asociatii au invins cu ajutorul unor >spargatori de greva>