Prima paginăActualitate

60 de milioane de euro kilometrul de autostradă Iași – Tîrgu Mureș

Dimensiune text

Autostrada va trece prin masivul Ceahlău. Experții consideră prețul prea mare. Vor fi făcute expertize pentru reducerea costurilor.

 

Oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) au anunțat că vor demara expertize tehnice și financiare pentru a reduce costurile tronsonului de 270 de kilometri care ar urma să asigure legătura rapidă între Iași și Tîrgu Mureș. Proiectarea nu este finalizată, dar vizează traversarea Ceahlăului și  a Parcului Național Vînători Neamț. Viitoarea autostradă ar urma să aibă trei tronsoane care însumează 270 de kilometri: Tîrgu Mureș – Ditrău (92,12 kilometri), Ditrău – Tîrgu Neamț (118,8 kilometri) și Tîrgu Neamț – Iași (76,9 kilometri).
Autostrada străbate un traseu dificil (deal și munte), ceea ce impune un volum mare al lucrărilor de artă (poduri, podețe, viaducte, etc.) și numeroase arii protejate situri de importanță comunitară (SCI) și situri de protecție avifaunistică (SPA)„, susțin reprezentanții CNADNR.

În prezent, proiectarea nu este finalizată, întrucît procedura de obținere a acordului de mediu nu este finalizată. Începînd cu anul 2010, ariile protejate care au impact asupra traseului autostrăzii au fost extinse, ceea ce determină reconsiderarea studiului de impact și reluarea procedurii de obținere a acordului de mediu. Tronsonul ar urma să treacă prin diverse arii protejate precum Dealurile Tîrnavelor și Valea Nirajului, pe o lungime de 35,41 kilometri, Depresiunea și Munții Giurgeului, pe o lungime de 12,67 kilometri, Dealurile Tîrnavei Mici – Bicheș, pe o lungime de 21,45 kilometri, depresiunea Munții Giurgeului, Masivul Ceahlău, pe o lungime de 11,92 kilometri, și Parcul Național Vînători Neamț.

Oficialii CNADNR recunosc că, în acest moment, costurile estimate sînt foarte mari, acestea variind între 11 milioane de euro/kilometru și 60 milioane de euro/kilometru. Acest fapt a fost sesizat și de Ministerul de Finanțe.
În acest context, CNADNR-SA va contracta servicii de expertiză tehnică și financiară prin care se vor reanaliza soluțiile tehnice adoptate și se vor face propuneri de reducere a costurilor. După definitivarea traseului și fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potențialele surse de finanțare, altele decît bugetul de stat„, au anunțat oficialii CNADNR.

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0