Conducerea Spitalului Roman reacționează la acuzații

HomeSanatate

Conducerea Spitalului Roman reacționează la acuzații

 

Sâmbătă, 7 ianuarie, conducerea Spitalului Municipal de Urgență Roman a organizat o conferință de presă în care prezentat punctul de vedere oficial al instituției în cazul pacientului de 84 de ani, din Ion Creangă, care a făcut înconjurul țării. Bătrânul apare într-un clip video postat vineri pe rețelele de socializare, unele surse din media online afirmând despre acesta că nu ar fi beneficiat de atenția cadrelor medicale din Centrul de Primire Urgențe (CPU) al spitalului – variantă pe care reprezentanții instituției medicale o consideră distorsionată.

Managerul spitalului, medicul Maria Andrici, directorul medical al instituției, medicul Oana Onu, și coordonatorul CPU, medicul Maria Tălmăcel, au oferit toate detaliile despre acest caz și au făcut un apel opiniei publice să reacționeze în cunoștință de cauză înainte să lanseze acuzații asupra medicilor.

spitalul-roman

 

„Pacientul nu-și luase nici de data aceasta niciun tratament acasă”

Coordonatorul CPU, medicul Maria Tălmăcel, a prezentat situația bătrânului, un pacient cronic purtător de sondă urinară care s-a prezentat de 16 ori la spital numai în ultimele două luni, pentru schimbarea sondei, așa cum s-a întâmplat și vineri, 6 ianuarie, când a fost filmat clipul postat pe rețelele de socializare.

„Și în data de 5 ianuarie s-a prezentat, a fost investigat, i s-au făcut analize, radiografii, ca să fim siguri că suntem la curent cu toate problemele lui și să evităm existența unei urgențe pe care noi să o trecem cu vederea. A fost investigat, a primit rețetă și a fost dirijat la domiciliu cu ambulanța, ca de fiecare dată când se prezenta la CPU – respectiv venea cu ambulanța, pleca cu ambulanța. Următoarea zi s-a prezentat din nou la CPU, pentru aceeași simptomatologie. Pacientul nu-și luase nici de data aceasta niciun tratament acasă. După ce i s-a schimbat sonda i s-a făcut un tratament în Urgență, apoi s-a făcut solicitare la ambulanța noastră pentru ca pacientul să fie dirijat către domiciliu. A durat până când să vină ambulanța noastră, care era prinsă în alte probleme organizatorice, timp în care pacientul a stat în sala de așteptare și, la un moment dat, a dispărut, luat fiind de niște persoane necunoscute nouă”, a afirmat medicul Maria Tălmăcel.

„În condițiile în care pacientul nu își ia niciun tratament la domiciliu, nu respectă, posibil, mențiunile din recomandările medicilor, sonda se înfundă mult mai frecvent. Ca și în acest caz, în care se ajunge la o prezentare la trei zile, ba, chiar, la o zi una după alta”, a completat medicul Oana Onu.

Au fost vizualizate înregistrările din spital

În urma anchetei interne declanșate după mediatizarea cazului, conducerea spitalului a urmărit înregistrările de la CPU pentru a vedea dacă au fost sincope în tratamentul acestui pacient.

„Am urmărit înregistrările. Pacientul este adus cu ambulanța, a fost dus la asistentul de triaj, care l-a recunoscut și care a știut despre ce este vorba. Pacientul i-a spus că a venit din nou să schimbe sonda. Cele două paturi erau deja ocupate cu pacienți la consult – și se vede și pe cameră că medicii sau asistenții nu stăteau degeaba. I s-a spus să aștepte pe hol, pentru că nu este o urgență de cod roșu – urgența de cod roșu fiind cea care intră imediat la consult, cu probleme extrem de grave, cum ar fi stop cardio-respirator. Dar în momentul în care paturile sunt ocupate cu pacienți care sunt consultați, iar acest pacient avea o non-urgență, este absolut normal să aștepți, așa cum i s-a spus și acestui pacient. Pe dumnealui îl durea, și nu are răbdare, și nu a stat pe scaun, el s-a ridicat și s-a tot mișcat. Este adevărat că se văd, în filmulețul postat pe facebook, cadre medicale care trec pe lângă el, dar sunt cadre medicale de pe ambulanță, paramedici sau asistenți, care vin cu pacienții lor. Și acum, pe Chirurgie, i-am recomandat medicului chirurg ca un infirmier să îl păzească, pentru că se poate să nu stea la locul lui. Însă, despre dumnealui, asistentul medical de la triaj a știut din prima clipă”, a afirmat managerul spitalului, medicul Maria Andrici.

Reglementările din medicina de urgență

Medicul Maria Tălmăcel a prezentat și procedurile care sunt de urmat în cazul pacienților care ajung la CPU. „Ceea ce este foarte bine reglementat în sistemul de urgență – cum în puține alte specialități este reglementat – este protocolul de triaj, care se realizează de către un medic sau un asistent. Noi avem acest asistent care stă permanent, într-o cameră de triaj, în contact permanent cu pacienții și aparținătorii care sunt în sala de așteptare și mereu are o viziune de ansamblu asupra ceea ce se întâmplă în sala de așteptare, știe ce pacienți sunt și în ce ordine și cu ce prioritate intră. Avem inclusiv un monitor pentru funcții vitale în spațiul de triaj, astfel încât putem să luăm o tensiune, o saturație, o temperatură celor care sunt în spațiul de așteptare, ca să fie și acestea incluse în criteriile de urgență. Intermitent, medicul de urgență vizualizează pacienții astfel încât să fie încă o părere vizavi de criteriul de intrare în urgență”, a afirmat coordonatorul CPU.

Spitalul Roman nu are urolog, iar pacientul va fi investigat în Piatra Neamț

Sâmbătă, 7 ianuarie, pacientul a fost internat în Spitalul Roman, la secția Chirurgie, până luni, când va fi transportat pentru consultație la un medic urolog la Piatra Neamț sau Iași, pentru că instituția medicală romașcană nu mai are medic pe această specialitate.

„S-a luat decizia de a fi internat astăzi pacientul. În cazul de astăzi, eu am vorbit cu domnul doctor chirurg, care mi-a spus că a schimbat sonda urinară. După ce a schimbat sonda urinară, pacientul, simțindu-se bine, chiar a solicitat externarea. Dar, pentru că atunci când a venit pacientul eram alertați cu toții – și a fost informat și domnul primar Lucian Micu despre faptul că pacientul este revenit din nou în CPU -, domnul primar m-a sunat cu rugămintea să reținem pacientul până luni, pentru ca luni să putem să îl trimitem, eventual cu ambulanța noastră, la urologie la Piatra Neamț, tocmai pentru a evita acest du-te-vino al pacientului”, a afirmat managerul Maria Andrici.

„Se simte lipsa și este nevoie de un medic urolog la spital. În cazul Spitalului Roman, urologul nostru a plecat în Franța, așa cum se întâmplă cu majoritatea colegilor noștri mai tineri, care, din diverse considerente, aleg să profeseze în străinătate”, a precizat directorul medical Oana Onu.

Reacții la București

Reprezentanții Spitalului Roman au precizat că nu au fost înștiințați de o eventuală anchetă a Ministerului Sănătății în acest caz, dar că Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) de la București, condus de secretarul de stat Raed Arafat, a cerut ieri, telefonic, informații, prin vocea medicului Călin Alexandru, directorul general al Direcţiei Generale Management Urgențe Medicale a DSU, în legătură cu acest pacient.

„Am fost contactați de DSU și pur și simplu ni s-a cerut și părerea noastră – pentru că așa este normal, atunci când «publicăm» ceva, să cerem și părerea celuilalt, ca să nu prezentăm un adevăr distorsionat. Atunci când știm datele problemei, putem cel mai bine să judecăm situația în cunoștință de cauză, nu în funcție de anumite informații care sunt privite doar dintr-un anumit unghi”, a afirmat medicul Maria Tălmăcel.

Luni, la Primăria Roman va avea loc o întâlnire a primarului Lucian Micu cu reprezentanții CPU, ai conducerii spitalului și membrii Comitetului Director, pentru a se evita escaladarea unor asemenea situații în viitor.

„Trebuie mult discernământ în toate aceste materiale care apar”

Reprezentanții Spitalului Roman au adresat un apel opiniei publice să reacționeze în cunoștință de cauză înainte să lanseze acuzații asupra medicilor.

„Trebuie mult discernământ în toate aceste materiale care apar în mass-media. Trebuie studiat întâi înainte de a da drumul la o știre care să facă înconjurul țării. Mă refer la cei întâi preiau subiectul, și apoi cer punctul de vedere al spitalului. Avem la Roman niște medici de excepție – iar doamna doctor Tălmăcel este unul dintre aceștia -, și asta la un spital municipal, nu județean, pentru că sunt multe spitale județene în țară unde nu sunt medici urgentiști”, a afirmat medicul Oana Onu.

„Trebuie să avem în vedere că și în CPU se fac toate investigațiile necesare la fiecare prezentare – se efectuează analize, analize de laborator, radiografie pulmonară, radiografie abdominală, ecografie abdominală, electrocardiogramă etc. În cazul despre care vorbim, este vorba despre un pacient cronic care necesită îngrijire la domiciliu, nu este un caz social, este un pacient care are locuință, care are o pensie. Într-adevăr, nu știm să avem grjiă de bătrânii noștri, acesta e un fenomen care se petrece la nivel național, dar o problemă de genul acesta nu o poate rezolva Urgența (n.r. – CPU). Încercăm să fim cu zâmbetul pe buze, dar poate uneori răspundem mai apăsat, pentru că și noi suntem oameni, și de multe ori obosim – și nu este asta o problemă, pentru că încercăm oricum să fim cea mai bună variantă a noastră, cea mai politicoasă și cea mai bună profesional. Însă, în condițiile în care explicăm același lucru de trei, patru, cinci ori unui pacient, în condițiile în care un pacient vine de atât de multe ori, fiind un pacient cronic, și abuzează și de ambulanță, și de consulturile medicale, în condițiile în care efectiv se face abuz pentru probleme cronice, trebuie să ne înțelegeți că vrem, putem, dar cu o limită și la noi”, a precizat medicul Maria Tălmăcel.

144 de pacienți pe zi în CPU

De vineri dimineață de la ora 8 până sâmbătă dimineață la ora 8, la Centrul de Primire Urgențe al Spitalului Roman s-au prezentat nu mai puțin de 90 de pacienți. Pe 3 ianuarie au fost 144 de pacienți, iar pe 4 ianuarie – 120.

„Nu sunt deloc puțini, în condițiile în care avem pacienți în stare gravă, care necesită timp, adică ei nu vin pe bandă și pleacă. Acum (n.r. – sâmbătă, la orele 14), există în CPU un pacient de 49 de ani găsit în hipotermie de 25 de grade, în stop cardio-respirator, iar eu am venit de acasă, din timpul meu liber, fiind o singură linie de gardă, pentru că este o resuscitare prelungită la un pacient tânăr care trebuie și încălzit. Aceste lucruri însă nu contează în spațiul public, se vede doar ce se postează pe facebook. Comentariile care au apărut la adresa noastră nu erau cele corecte și trebuie întotdeauna să avem un punct de vedere, și cel real. Între a ne uita pe un filmuleț și realitate există o mare diferență”, a mai declarat medicul Maria Tălmăcel.

 

 

Comentarii

WORDPRESS: 11
  • Cereți raționament de la oameni disperați de bârfă și răutate, romanul abia așteaptă orice chestie doar ca sa atace și sa aducă injurii . Nu ar trebui sa o luați personal .. asta e mediul social , flamand după motive de a ataca.

  • javre imputite,filmatul e f. clar lipsea plicul cu bani ……

  • Asa este Mihai ! Unii romascani , putini la numar , fac o legatura fortata , impinsa pana la limita absurdului intre politic si serviciul CPU Roman. Ei sunt de parere ca cineva avand indicativul „DLLeo” si un anumit partid politic sunt amestecati in aceasta intamplare nefericita . Ei sunt de parere ca intre Primaria Roman si seviciul CPU Roman exista un fel de telefon rosu , o linie directa , iar primaria decide prioritatile urgentelor ! Sunt oameni cu o gandire ingusta. Oameni mereu pus pe scandal si ura !

  • cati la suta din nr de pacienti au fost cod galben ori rosu,?mai mult de 20%?
    nu cred.unde e policlinica de alta data?in cabinete particulare,cu investigatii facute la stat ,si taxati,ca si cum au fost facute la privat,hotie pe fata.

  • „trebuie mult discernamant in materialele care apar”…tare asta! adica voi ati pus uin sistem de filmare care a costat miliarde, dar nu puteti controla faptul ca „transpira” astfel de episoade si oamenii afla ce se intampla de fapt. mai ramane sa interziceti celularele prin spital. sa va fie rusine de cum musmalizati totul ! e usor sa fii atat de intelegator cu nemerniciile cadrelor medicale cand batranul care s eplange nu e tatal tau. bre, voi nu va ganditi ca intr-o buna zi veti fi cu totii batrani?????? daca aceste cadre medicale nu sunt in stare sa lucreze cum trebuie, sa isi schimbe meseria. oamenii nu le platesc din banii lor ca sa fie nemernice. punct!

  • Domnule Fecheta ce gandire limitata poti avea? Ai mai zice asa ceva,ai mai gandi la fel daca parintii ,cineva din familie,sau daca ai trece personal printr-o asemenea situatie??? Sunt convins ca nu. Pacat ca sunt romani care gandesc asemenea tie!!!

  • Vrajeala, asa se intampla la spitalul roman, prioritate au cei cu relatii!!!

  • romascani cind sesizati o neregula filmati,pentru ca uni la locurile de munca se cred pe mosia privata,nu tin cont ca sunt in slujba noastra si ca noi le asiguram salariu,celor din primarie,spital,politie,senat,parlament.Poate asa le va fi frica sa ne mai bage mina in buzunar, crezindu ne prosti.

  • Și dacă nu ți-ai luat tratamentul, poate pentru că ești bătrân,cu ușoare semne de senilitate dar ai ghinionul să fii un pacient mai vechi, mai bine stai acasă și nu umbla la Dr.. Să vă fie rușine, că nu aveți nici bun simț să acceptați că nu e în ordine comportamentul pe care-l aveți! Dea domnul că cea mai dragă persoană pe care-o aveți să aibă parte de același tratament.Asa să vă ajute Dumnezeu!

  • RUSINE!!! Va cautati scuze dejeaba , un om era in suferinta iar voi ati facut un juramant pe care il incalcati ori de cate ori nu primiti plicul cu bani.
    RUSINE dna. manager Maria Andrici pentru felul in care gestionati Spitalul Roman, mai lucrati si fara spaga!!!, poate nu stiati dar noi ceilalati asa lucram…

  • E incredibil , nimeni nu e tras la raspundere dupa ce l-au tratat pe bietul mosneag ca pe un caine . Au iesit in presa plangand – spunand ca isi dau demisia ca renunta – dar asta e doar o vrajeala – cainele nu pleaca niciodata de la macelarie – . La spitalul roman se traieste bine, oamenii bolnavi vin si fiecare lasa cate ceva la doctor , asistenta , femeie de servici – deci e bine – sunt zile cand nu se intampla nimic – totul e ok , sunt si zile proaste cand sunt deranjati de la cioace de cate un „mosneag impertinent ” care mai vroia si sa fie tratat …. ce mosneag nesimtit – cand trebuia sa isi ia masa , acesti medici , trebuia sa se manjeasca sa ii faca si o clisma mosneagului care , batran fiind uita sa isi ia pastilele . Mai mult cand muriti , nu mai confundati salvarea cu taxiul . sau mai bine nu mai sunati la 112 ci sunati la pompe funebre ei se vor ocupa de tot si de toate , inclusiv popa si groapa . off nu va e rusine sa va bateti joc de oameni ? sunt mii de doctori care ar lucra la roman pe banutzi putini , specialisti , dar nu au loc de pilosi / o ultima urare pentru cei fara inima din spital care mintiti cu nerusinare – sa va dea Dumnezeu dupa inima !