În urmă cu o lună, consilierii locali au aprobat taxele și impozitele locale pentru 2018, stabilite la același nivel aproape la toate capitolele ca-n 2017, însă socoteala s-a schimbat, după ce Guvernul a aprobat unele modificări fiscale care, spun autoritățile locale, văduvesc bugetele locale de sume importante și care, chiar, pun în pericol funcționarea administrației publice locale. În aceste condiții, primarul Lucian Micu spune că „își asumă” decizia de a mări taxele și impozitele locale pentru ca administrația să poată continua să funcționeze, în sens contrar fiind nevoie de luarea unor măsuri drastice în 2018, precum renunțarea la măturatul străzilor și trotuarelor sau închiderea iluminatului stradal,
De principiu, mai toate taxele principale vor crește anul viitor cu 20%. În același timp, va scădea bonificația acordată până acum, de 10%, pentru plata anticipată a taxelor – la 5%.
„Luni, am fost prezent la București, la o nouă ședință de Comitet Director al Asociației Municipiilor din România, acolo unde toți primarii care suntem membri ai acestui organism am sperat până în ultima clipă într-o susținere din partea majorității parlamentare a acelui amendament care a trecut la Comisia de buget-finanțe. Din păcate, cu toții am fost foarte dezamăgiți aflând că, exact în timp ce eram în ședință, acel amendament a picat în plen, ceea ce înseamnă că, în continuare, primăriile vor fi subfinanțate în anul care urmează. Acel amendament se referea la faptul ca întreaga sumă din impozitul pentru venit să rămână la autoritățile locale, fie că vorbim de consilii județene sau consilii locale – practic 66,8% să rămână către primării, în jur de 25% către consiliile județene și diferența să rămână pentru echilibrarea bugetelor. Mai mult decât atât, deși s-a încercat, pe cât posibil, să nu fie toți românii cei care să plătească pentru aceste modificări legislative care s-au întâmplat în cursul anului, se pare că poziția unanimă a tuturor primăriilor este aceea legată de majorarea taxelor și impozitelor locale. Drept pentru care, și noi vom introduce mâine un proiect suplimentar pe ordinea de zi, care va viza majorarea cu 20% a taxelor și impozitelor locale, pentru a acoperi măcar o parte din pierderile pe care Primăria Municipiului Roman le are prin transferul acestor contribuții de la angajat la angajator și, mai mult decât atât, reducerea cotei de impozitare de la 16% la 10%. E o decizie pe care personal mi-o asum, pentru că municipiul Roman a pornit pe un drum al dezvoltării și, din acest punct de vedere, nu trebuie să stagneze”, a declarat primarul Lucian Micu.
Față de nivelul taxelor din 2017, în ședința de joi, 21 decembrie, consilierilor locali li se propune să aprobe stabilirea unei cote adiționale de 20% în vederea majorării unor impozite și taxe locale pentru anul 2018. De asemenea, bonificația pentru plata anticipată a impozitelor va fi de 5%, nu e 10% ca până acum. Modificării se vor aplica și la impozitul pe clădiri nerezidențiale datorat de persoanele juridice, la impozitul pe teren și la impozitul pe mijloacele de transport. Taxa de înregistrare vehicule care nu sunt supuse înmatriculării va fi de 200 lei/an. Taxa specială pentru protecţia civilă va fi de 4 lei la persoane fizice deținătoare de locuință și 40 lei pentru contribuabili persoane juridice. Taxa de salubrizare pentru întreținerea și curățenia zonelor publice din municipiul Roman va fi de 6 lei la persoane fizice deținătoare de locuință și 60 lei pentru contribuabili persoane juridice.
Întreg proiectul de hotărâre supus dezbaterii în Consiliul Local poate fi consultat la adresa: http://primariaroman.ro/ConsLoc/HCL_Proiect/2017-12-21/023_modificarea_HCL_234_2017supl12.pdf.
Comentarii
dragi consilieri de asta v-m votat sa ne luati de prosti in primul rind iar in al doilea rind v-ti facutsimbria de sedinta cit am eu pensia .Aveti grija ca dumnezeu exista si la primul pas daca ati facut-oai sa aveti de ce cinta popa si-i place ca are servici.CE SALARI ARE INCEPIND CU PRIMUL IN RANG LA PRIMARIE SI CEA CARE DA CU MATURA,RUSINE SA VA FIE CA AVETI SALARII OE OAMENI CARE MANINCA 4[PATRU]PINI PE ZI IAR NOI PENSIONARII O JUMATE FELIE PE ZI,VA MULTUMIM PENTRU RUSINEA VOASTRA CU CARE V-AM VOTAT.BRAVOOOOO OARE CE SPUN CONCIDADINII NOSTRI ,VOTATIMA CA VETI TRAI BINE
,RUSINEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
UN VOT IN PLUS DE LA TOTI ROMASCANII ,LA ALEGERILE URMATOARE
taxele cresc pentru a suporta armata de frecatori de menta din Primarie,pentru fiecare 10 hartii plimbate exista un angajat,cu salarii marite corespunzator!la care primarie din tara incepe programul oficial la 8 si 15? oficial ,ca pana termina „fetele” cafeaua te urci pe pereti !nea Micu ai facut’o!! te pupam pe crestet !!
In loc sa se renunte la iluminatul stradal sau sau la maturat nu ar fi mai corect sa se reduca numarul celor care stau inghesuiti in Primarie? Cu toata lumina de pe strada s-au inmultit ceva de speriat!!
Prima data era sa va reduceti salarile nesimtite care vi leati marit numai la primarie si reduceti cheltuielile nejustificate de masina, protocoale,subbentionari la activitati ce nu sant necesare populatiei,intocmirea corecta a proiectelor prin eliminarea sumelor prevazute pentru comisioane ,precum si eliminarea ajutoarelor pentru nemunca si atunci o sa va ajunga banii!!!!!!!!
Poi nu si.a luat primaru masina de 15 mii de euro pt a putea sa se plimbe in lux? Nu din banii nostri e luata, cei care platim taxe ca sa stati voi bine, sa stea primaru in puf. Sa vina sa munceasca in fiecare zi pentru 1000 lei pe luna sa vada cum e sa plateasca taxele cu 20% mai mult. Dumbezeu e mare si pedepseste mai sevreme sau mai tarziu.
huuoooo!! imbuibatilor!!!
deci ,angajari sau facut pe ochi frumosi in dosul unor concursuri cu cel care a cotizat si restul fraierilor care au luat de bun concursul asa zice gura lumii nu eu ,bun s-a achizionat una masina cu cat domnule primar 17000 de euro in conditiile cand aceesi masina si chiar an mai bun si cu aceleasi dotari o poate achizitiona oricine cu 10 ,11 mii de euro din germania sau belgia ,ai ingropat iar banii in asfalt borduri si pietonal ,domnule ,,primarele”,un primar patriot ,nefripturist ,baga banii in mici ateliere mestesugaresti unde sa lucreze asistatii sociali si nu numai pe salarii mai mult decat decente fata de privat ,decat sa incaseze primaria redevente ,puneti capul la contributie si mai lasati legislatia ca nu va da voie sa faceti aia sau sa cheltuiti pe ailalta dar incalcati constitutia cu privire la nivelul de trai si la asigurarea asistentei medicale la un anumit standard nu de supravietuire si min mal cam ce se intampla acum ,s-a dat bani la popi si biserici in conditiile cand tu nu ai dotari corespuzatoare pe multe sectii din spitale ,v-ati gandit sa dati la putorile alea de popi care si asa mananca cu trei linguri ,primesc salar si de la bugetul centralizat ,le mai da si arhiepiscopia ,ne mai taxeaza si pe noi ca niste prosti la toate ocaziile inventate tot de ei ,dar cine la alegeri striga in biserici in gura mare votati partidul si pe cel ce ne-a dat bani la biserica sa putem noi sa ne lafaim ,apoi ce impozit a incasat primaria de la coorporatiile prezente in ROMAN,a dat consiliul local o hotarare in acest sens sau primarul vreo dispozitie in aceelasi sens ,nu noi de multinationale si corporatii nu ne atingem venim la voi prostilor de romani ca asa ne-ati invatat noi sa va bagam pe gat si voi sa inghititi ,este un furt legiferat marirea oricarei taxe in conditiile cresterii a tuturor costurilor vietii ,un atac la standardul de viata ,trebuie sesizat avocatul poporului pt. incompetenta manageriala a primarului a city menegerului si a intregului aparat administrativ ,faceti bani inmultiti banii pe care vii incredintam nu-i cheltuiti pe circ ieftin ,doi trei ani fara nici o manifestare publica si banii respectivi directionati spre productie ,faceti lumanari ,farase ,maturi scaune impletite faceti ceva ,nu mai mariti ca nu mai avem de unde ,si o sa ve treziti ca-n 89 fara servici si cu ptimaria ocupata ce credeti ca nu se poate intampla si acest posibil scenariui !!!????