Eliberarea de certificate, adeverinţe sau duplicate de adeverinţe în baza documentelor existente în arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă (ITM) este condiţionată de plata unei taxe.
Taxele aplicate de Inspecţia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, pentru eliberarea de certificate, adeverinţe sau alte documente, în baza solicitărilor venite din partea angajatorilor şi angajaţilor, sunt prevăzute în Ordinul ministrului Muncii nr. 826/2014, publicat în Monitorul Oficial, partea I, nr. 407 din 2 iunie 2014.
Actul normativ prevede că pentru eliberarea de certificate/adeverinţe/duplicate în adeverinţe în baza documentelor existente în arhivele ITM, solicitanţii, persoane fizice, persoane juridice sau PFA-uri, trebuie să plătească un tarif unic de 20 de lei/document.
Pentru eliberarea de certificate cu informaţii extrase din baza de date organizată la nivelul Inspecţiei Muncii cu registrele generale de evidenţă a salariaţilor transmise de angajatori trebuie plătită suma de 20 de lei.
Pentru a obţine documentele de la ITM, solicitanţii trebuie să achite sumele de bani care reprezintă tarifele aplicate în contul de trezorerie sau la casieria ITM care efectuează prestarea serviciului.
Totodată, angajatorii care nu mai au informaţiile din Revisal pentru că le-au pierdut, nu au salvat baza de date sau au salvat-o pe un suport extern care, ulterior, a fost pierdut, pot recupera datele de la ITM contra cost. Tariful pentru furnizarea datelor din Registrul general de evidenţă a salariaţilor prin eliberarea unor extrase pe suport hârtie din baza de date organizată la nivelul Inspecţiei Muncii este tot de 20 de lei, la fel ca în cazul eliberării altor documente.
Comentarii