Centrul Școlar pentru Educaţie Incluzivă din Roman a găzduit reuniunea proiectului „Alternative educaţionale viabile în recuperarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale”, la care au participat reprezentanţi din 11 instituţii specializate din Moldova
Psihologi şi educatori specialişti în lucrul cu copiii cu cerinţe educaţionale speciale, din mai multe judeţe ale Moldovei, s-au întâlnit joi, 11 decembrie, la Centrul Școlar pentru Educaţie Incluzivă din Roman. Reuniunea a constituit cea de-a şaptea întâlnire din cadrul proiectului „Alternative educaţionale viabile în recuperarea copiilor cu CES”, în care parteneri sunt Centrul Școlar pentru Educaţie Incluzivă nr. 2 din Comăneşti, Școala Specială „Constantin Păunescu” din Iaşi, Școala Specială „Maria Montessori” din Bacău, Grădiniţa Specială Fălticeni, Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” din Iaşi, Centrul Școlar pentru Educaţie Incluzivă Târgu Neamţ, Centrul Școlar pentru Educaţie Incluzivă „Alexandru Roşca” din Piatra Neamţ, Liceul Tehnologic Special din comuna Ștefan cel Mare şi Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Neamţ. La activitate a fost prezent inspectorul şcolar pentru învăţământul special din cadrul Inspectoratului Școlar Judeţean Neamţ, profesor Ionela Meda Știrbu. „Am pornit această activitate cu scopul de a ne aduna cât mai mulţi oameni care lucrăm în învăţământul special, în instituţii diferite, pentru a discuta despre modul de lucru cu elevul cu CES. Vrem să aflăm metodele pe care le aplică ceilalţi colegi ai noştri, vrem să ne împărtăşim experienţele pozitive şi metodele care au dat rezultate, să discutăm deschis despre problemele cu care ne confruntăm şi să căutăm împreună soluţii”, a spus Ștefania Volmer, de la Centrul Școlar pentru Educaţie Incluzivă nr. 2 Comăneşti, iniţiatoarea acestui proiect, Activitatea de proiect de la Roman a cuprins mai multe etape. Au fost patru ateliere de lucru, pe Dezvoltare personală, Pictură şi desen, Creaţie quilling şi Modelaj. Lucrul pe ateliere a fost urmat de un moment artistic. „Magia sărbătorilor” a cuprins poezii şi cântece, scenete, dansuri populare, obiceuri tradiţionale pentru sărbătorile de iarnă şi s-a încheiat cu un vals, demonstrând că, în faţa bucuriei şi a sărbătorii, toţi copiii sunt egali.
Comentarii