HomeSocialSanatate

Reţeta electronică dă bătăi de cap medicilor

Au fost pacienţi care s-au întors la cabinet cu reţetele prescrise, întrucât farmaciştii le-au respins, din cauză că nu erau completate după noile reguli.

De la 1 februarie a devenit obligatorie completarea noului formular de reţete electronice. Acesta este mai lung faţă de cel precedent, cuprinde date suplimentare, precum ţara de origine sau datele de contact ale medicului şi denumirea comercială a medicamentelor. De asemenea, s-au introdus alineate în atenţia pacienţilor, prin care sunt sfătuiţi să îşi folosească drepturile, să aleagă să fie corect informaţi, iar la întocmirea reţete, să solicite medicului sau farmacistului precizări privind preţurile medicamentelor recomandate.

Acest formular a fost introdus încă de la 1 ianuarie, însă medicilor li s-a spus, la momentul respectiv, că este facultativ. „La început ni s-a spus că este facultativ, că putem alege să prescriem reţete după acest nou format sau după cel vechi. Mai apoi am fost anunţaţi că de la 1 februarie este obligatoriu. Au existat probleme, mai ales în primele trei zile ale lunii. Farmaciştii respingeau reţetele care nu erau bine completate, iar pacienţii se întorceau cu ele la cabinet. Am fost nevoită să discut cu responsabilii de la Casa de Asigurări de Sănătate Neamţ şi să le explic că medicilor de familie le este greu să se adapteze la noile reglementări şi că nici soft-urile nu erau bine puse la punct. Din fericire, aceştia au înţeles care ne sunt problemele şi au dat ordin farmaciştilor să primească inclusiv acele reţete care nu erau completate în întregime sau care aveau mici deficienţe”, a declarat medicul Mihaela Covrig, preşedintele Patronatului Medicilor de Familie Neamţ.

Noul formular, avantaje şi dezavantaje

În opinia medicilor de familie, noul formular de prescripţie a reţetelor electronice are unele avantaje pentru pacient, dar şi posibile dezavantaje pentru cadrele medicale. „Pentru pacient este bine, pentru că pe reţetă se găseşte numărul de telefon al medicului, iar în cazul în care există vreo neregulă, farmacistul poate contacta direct medicul care a prescris reţeta, pentru a cere eventuale nelămuriri, nemaifiind necesar să pună persoana în cauză pe drumuri. Este bine, mai ales pentru pacienţii din mediul rural, care merg o dată pe lună într-un oraş să îşi ridice reţeta. Dar, ca la orice lucru nou, există şi părţi mai puţin bune. Medicii au fost reticenţi în a-şi da datele de contact, de teamă să nu ajungă să fie contactaţi, ulterior – pe email, de exemplu -, cu mesaje care nu îi interesează, sau la telefon, la ore nepotrivite”, a mai spus medicul Mihaela Covrig.

Comentarii

WORDPRESS: 0