Prima paginăSocialEducatie

Profesorii sunt îngropați în hârtii

Dimensiune text

În fiecare unitate de învățământ funcționează cel puțin 27 de comisii și se întocmesc anual cel puțin un metru cub de documente.

 

Proverbul latinesc „Verba volant, scripta manent” este de cea mai mare actualitate în școli, dovadă fiind impresionantul număr de dosare cu documente care tapetează pereții birourilor și fac neîncăpătoare dulapurile. Rezultatele elevilor și evidențele nu „sar în ochi”  dacă nu sunt susținute de hârtii. Vrei să organizezi o excursie sau o vizită la muzeu ? Faci o hârtie, în două exemplare, se semnează și ajunge într-un dosar. Vrei să organizezi o întâlnire cu părinții ? Documentul este obligatoriu.

În orice unitate de învățământ, fie că este vorba de un colegiu cu peste 1.000 de elevi, fie că este vorba de o scoală cu un singur rând de clase, există, obligatoriu, 27 de comisii. Obiectele lor de activitate sunt diverse și acoperă cam tot ce mișcă în școală. Există Comisia pentru curriculum, Comisia pentru securitatea în muncă, Comisia de acordare a burselor școlare, Comisia de notare ritmică, Comisia pentru perfecționare metodică și perfecționare continuă, Comisia pentru întocmirea orarului, Comisia pentru serviciul cadrelor didactice, Comisia pentru lobby și imaginea școlii, Comisia de organizare a activităților extrașcolare, Comisia pentru inventariere, Comisia pentru prevenirea abandonului școlar, Comisia pentru abateri disciplinare, atât în varianta pentru profesori, cât și în varianta pentru elevi, Comisia de dezvoltare și proiecte europene, ca să dăm doar câteva exemple din paleta largă a obiectelor comisiilor. Fiecare comisie are obligatoriu un președinte și membri. Dacă într-o școală mare există, cel puțin teoretic, posibilitatea de a forma comisii cu membri diferiți, într-o școală cu puțini dascăli, de voie, de nevoie, aceștia se regăsesc în mai toate comisiile.

„Prin organizarea acestor comisii, practic, responsabilizăm colegii. Unele dintre atribuțiile conducerii sunt împărțite colegilor din școală, pentru că nici un director de școală nu le poate face pe toate, în același timp. Orice director și director adjunct au propria mapă cu documente, la fel și consilierul educativ și toți responsabilii de comisii”, a spus profesoara Mihaela Rusu, director al Școlii „Mihai Eminescu”. Implicarea în activitățile comisiilor este voluntară. „Organizarea comisiilor se face la fiecare început de an școlar, când întrebăm colegii care doresc să își asume astfel de responsabilități. De obicei, sunt mai mulți cei care doresc  să renunțe decât cei care doresc să se înscrie”, a spus profesoara Liliana Bulgaru, director al Școlii Horia. Motivația este simplă. Profesorii implicați nu primesc salarii mai mari, au de făcut, pe lângă pregătirea pentru ore și situații peste situații. Orice activitate realizată în școală, orice control sau verificare cere, obligatoriu, întocmirea unor documente pregătitoare și se finalizează, deasemenea, cu documente constatatoare, care se adună în metri cubi de hârtie. „Orice inspecție ajunge în școală, indiferent de tematică, de contabilitate sau de monitorizare a activității de prevenire a absențelor de exemplu, începe cu verificarea documentelor”, a spus directorul Mihaela Rusu. Și se încheie, deasemenea, cu o hârtie scrisă.

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 3
  • cd 8 ani

    Directorii STAU SI PIERD VREMEA LA CAFELE si noi trebuie sa muncim pentru ei NU CLAR!

  • tutu 8 ani

    asa ca afara,nu domnilor? nu esti eficient daca nu scrii la dosare!!!!!!!!!!!!!!