La Primăria Secuieni, experții Curții de Conturi au găsit lucrări facturate și neexecutate. Primarul comunei consideră că vina este exclusiv a furnizorilor de servicii.
În perioada 8 august – 16 septembrie 2011, Primăria Secuieni a fost controlată de Curtea de Conturi. Cotrolul de audit a vizat activitatea administrației locale Secuieni pe 2010 și a scos la iveală mai multe nereguli.
În trei cazuri, au fost efectuate plăți fără existența unor documente justificative, iar suma totală depășește 10.000 lei. În anul 2010, pentru servicii neefectuate, dar achitate la transport, împins gunoi și deszăpezire, s-au scos din bugetul local 8.061,15 lei. Alți 2.815,29 lei au fost fost dați unei firme pentru transportul – neefectuat – al cantității de 163,87 tone de balast, iar suma de 443,95 lei a reprezentat cheltuieli de capital efectuate fără bază legală la investiția „Bază sportivă multifuncțională în Secuieni”.
În schimb, primarul comunei consideră că raportul întocmit în urma controlului de la Curtea de Conturi este favorabil instituției pe care o reprezintă. „Am ieșit foarte bine. Eu sînt foarte mulțumit„, a afirmat primarul Vasile Ivancea. Întrebat despre sumele plătite fără bază legală, edilul din Secuieni a aruncat vina pe furnizorii de servicii. „Oricum, banii s-au recuperat de la cei cu care avem contract și nu mai este nici un fel de problemă„, a mai spus Vasile Ivancea.
Curtea de Conturi a României a făcut publice rapoartele controalelor efectuate în perioada februarie – aprilie 2011, referitoare la activitatea unităților administrativ-teritoriale în anul 2010. Din totalul administrațiilor locale din județul Neamț, anul trecut au fost verificate 32 de entități. Astfel, experții Curții de Conturi au verificat activitatea Consiliului Județean Neamț, a Primăriei Roman, a Primăriei Piatra-Neamț, a Primăriei Roznov, a altor 26 de primării rurale și a două societăți comerciale de interes local.
Comentarii