Prima paginăSocial

Încă un pas spre reabilitarea trecerii la nivel cu calea ferată de la ieșirea din Roman

Încă un pas spre reabilitarea trecerii la nivel cu calea ferată de la ieșirea din Roman

Dimensiune text

 

După cum a anunțat primarul Lucian Micu în conferința de presă de la începutul acestei săptămâni, autoritățile romașcane au făcut miercuri, 25 septembrie, încă un pas important în rezolvarea problemei reparației la trecerea la nivel cu calea ferată de la ieșirea din Roman înspre Iași. Astfel, după întâlnire cu toți factorii de decizie din luna august, miercuri, 25 septembrie, proiectantul și beneficiarii liniilor de transport feroviar s-au așezat din nou la masa discuțiilor, într-o întâlnire desfășurată la Primăria Roman.

„Deși încă de la început m-am oferit ca Primăria să facă achiziția parțială sau integrală a lucrărilor, pentru ca lucrurile să se desfășoare cât mai rapid, până la urmă beneficiarii au căzut de acord ca SN CFR să se ocupe de contractarea lucrărilor de racordare pe segmentul comun, iar celelalte părți – Umaro, Marsat, Oscar Downstream și Holcim – să realizeze investițiile pe porțiunea de linii pe care le deține fiecare. Proiectantul va fi prezent mâine la Roman pentru a stabili pentru fiecare beneficiar devizele de lucrări și, în maxim trei săptămâni, avem promisiunea că vor fi gata și toate planșele. Întreaga documentație va fi, mai apoi, trimisă către Regionala Iași și apoi la Ministerul Transportului pentru a primi avizele, după care se va trece la achiziție. Proiectantul este cel care va decide ordinea în care se fac lucrările de eliminare a două dintre cele trei linii de cale ferată, racordarea fiecărui beneficiar prin sistem de macazuri și refacerea pasajului. Mă bucur că toți cei prezenți conștientizează importanța acestui proiect care, pe lângă asigurarea transportului de persoane și industrial în bune condiții, trebuie să rezolve odată pentru totdeauna confortul și mai ales siguranța conducătorilor auto”, a transmis primarul Lucian Micu.

Citește și:   Începe depunerea cererilor pentru „Bani de liceu”

Acesta a făcut referire și la faptul că soluția aleasă, de eliminare a două dintre cele trei linii de cale ferată care traversează DN 2 – E 85 la ieșirea din Roman spre Iași, se datorează și faptului că, de-a lungul timpului, reparațiile curente făcute în zonă nu au rezistat, în principal din cauza valorilor mari de trafic.

Ultimele recensăminte pentru circulație rutieră efectuate de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică, din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, au arătat că DN 2 – E 85 era traversat zilnic de 11.000 de vehicule în 2010 (trafic mediu zilnic anual) și de 11.697 de vehicule în 2015 (trafic mediu zilnic anual). Punctele de recenzare din zona Roman pentru E 85 au fost, în 2015, următoarele: pe sectorul cuprins între DJ 158 (Secuieni) şi municipiul Roman, între Roman şi intersecţia cu drumul spre Săbăoani, precum și pe sectorul cuprins între DN 28 (castelul de apă) şi DN 28A (Moțca).

De asemenea, un studiu prezentat de Asociația „Moldova vrea autostradă” arată valori de trafic și mai mari pe sectorul de pe DN 2 cuprins între Roman și București: de 13.998 de vehicule în 2010 (trafic mediu zilnic anual) și de 14.761 de vehicule în 2015 (trafic mediu zilnic anual) (detalii aici).

 

 

Partajează articolul
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

COMENTARII

WORDPRESS: 0