HomeActualitateRoman

Facturile „complicate” de la ApaServ

Un romașcan figurează mereu cu restanţe la ApaServ, deşi acesta plăteşte lunar consumul de apă. Reprezentantul ApaServ contactat de Ziarul de Roman a răspuns cu jigniri. El consideră că citirea facturilor nu este pentru toată lumea.

Un bătrân plăteşte apa pe care încă nu a consumat-o, fiind învăţat, ca mulţi alţi pensionari, că din pensie se plătesc prima dată facturile, apoi alte nevoi. Dumitru Timofte locuieşte pe strada C.A. Rosetti, la casă, astfel că plata apei pe care o consumă lunar este facturată direct de ApaServ. Pe data de 27 mai, lui Dumitru Timofte i s-a facturat consumul a 11 metri cubi de apă potabilă şi 11 metri cubi de apă uzată, pentru care a trebuit să plătească 79,10 lei. Bătrânul a plătit 80 de lei pe data de 17 iunie, în condiţiile în care data scadenţei facturii era 11 iunie. „Eu am plătit atunci când mi-a venit pensia. Factura la apă şi pensia mi-au fost aduse odată, aşa că am plătit direct la poştaş. Luna următoare mi-au venit de plată două facturi”, povesteşte bătrânul.

După cum reiese din documentul ce datează din 27 iunie, suma totală de plată este de 158,62 lei, adică 79,10 lei „restanţa” din luna anterioară şi 79,52 lei, factura curentă. Deşi ştia că este cu plata la zi, Dumitru Timofte a plătit, pe data de 16 iulie, toţi cei 158,62 de lei. „Apoi, am sunat la ApaServ şi am întrebat de ce mi-au trecut pe factură un sold deja plătit. Mi-au explicat că plata a fost înregistrată mai târziu în sistemul lor, dar că situaţia se va reglementa la următoarea factură”, spune Dumitru Timofte. Însă acest lucru nu s-a întâmplat. Dimpotrivă, pe factura emisă pe data de 25 iulie este trecut un sold total de 168,65 de lei. „Eu nu înţeleg de ce trebuie să le plătesc lor sume în avans. Mie nu-mi dă nimeni pensia în avans”, se plânge bătrânul.apaserv1

Redactorul Ziarului de Roman a căutat răspuns la această problemă, aşa cum era firesc, la reprezentanţi ai companiei judeţene ApaServ SA. Doar că unii angajţi ai companiei ApaServ nu au auzit de motto-ul „clientul nostru, stăpânul nostru”, de transparență și corectă informare. „E foarte complicat de explicat, domnul Timofte priveşte lucrurile doar din punctul lui de vedere”, a declarat, prima dată, Marcela Tamaş, şeful Serviciului Comercial din cadrul zonei Est a companiei ApaServ. Ulterior, aceasta a precizat că Dumitru Timofte „a fost facturat corect, plăţile au fost înregistrate, de asemenea, corect. Clientul a fost facturat conform contractului, nu e nimic anormal în situaţia acestui client. Pentru ultima factura emisă, data soldului este 12 iulie, o dată anterioară efectuării plăţii. Dumneavoastră nu puteţi înţelege”, a precizat Marcela Tamaş, ca şi cum citirea unei facturi este o aptitudine „rezervată” doar celor care lucrează în domeniu şi inaccesibilă consumatorilor.

apaserv3După ce a comentat capacitatea interlocutorului de a înţelege datele existente pe un document comercial, şeful serviciului Comercial a continuat cu jignirile. „Nu cred că aţi înţeles ce a vrut domnul Timofte să spună, dar eu vă recomand să transmiteţi clientului să vină la noi”, a declarat Marcela Tamaş, deși corect și de bun simț ar fi fost ca, din respect pentru client, un reprezentat al companiei să ia legătura cu beneficiarul de servicii Timofte, client  de bună-credinţă.

Reprezentanții ApaServ Roman sunt datori să explice de ce scadenţa la facturi este de doar 15 zile – un timp mult prea scurt pentru achitarea debitului -, după cum reiese din facturile „pe care nu le înţelegem”, de ce pentru o factură emisă se foloseşte un sold înregistrat cu 10 – 13 zile anterior – în cazul facturii emise în luna iulie, soldul luat în considerare este cel din data de 14, clientul a efectuat plata pe 17, iar factura a fost emisă pe data de 27 ale lunii – şi de ce ajung facturile la consumatori după data scadenţei.

Comentarii

WORDPRESS: 5
  • Adrian 9 ani ago

    Si din acest articol imi dau seama ca „buba” de la ApaServ o sa pocneasca curand. Sunt asociatii in Roman care au frauda intr-un an de zile de 1, 2 miliarde de lei vechi. Sunt probleme foarte mari si grave de evaziune fiscala. Din pacate nu se face nimic si de suferit au tot oamenii de rand pentru ca cei de la ApaServ isi fac salarii cum vor ei si poate si din bani veniti din alta parte…

  • Cristi 9 ani ago

    Facturile ajung la oameni mult prea greu, dupa data scadentei si din aceasta cauza platile sunt inregistrate foarte tarziu. De asemenea, nu exista posibilitatea platii prin sistemul PayPoint sau online, asa cum este la alti furnizori de servicii.

    Si in cazul facturilor de la energia electrica – E-ON ar trebui deschisa o ancheta, deoarece nici aici nu sunt prezentate preturile si valorile facturate intr-un mod clar si pe intelesul tuturor.

  • florin 9 ani ago

    Reclamati-i , fratilor, la OJPC Neamt, tel. 0233 217.090 !!

  • Unchiul 9 ani ago

    Ajung greu la oameni pentru ca acestia sa nu mai aiba timp sa reclame neregulile si sa se multumeasca cu ceea ce scrie in facturi pentru ca data scadenta este foarte devreme. Este incredibil ce nereguli se pot face intr-un oras mic cum este Romanul.

  • Cicerone 9 ani ago

    Noi avem doar obligatii. Apaserv are doar drepturi.