HomeSocialEducatie

Elevii de clasa a II-a vor fi evaluaţi ca la BAC

Testele pe care elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a le vor susţine în luna mai vor avea subiece unice pe ţară. Evaluarea va fi făcută de câte doi profesori din afara şcolii. Notele nu se trec în catalog, ci în portofoliul educaţional al elevului.

Evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, organizate, în acest an, în premieră în sistemul naţional de învăţământ, vor avea loc în luna mai, conform calendarului anunţat de Ministerul Educaţiei. Prima sesiune este prevăzută a avea loc în perioada 6 – 15 mai, iar cea de-a doua sesiune, destinată elevilor care au absentat motivat la prima sesiune, în perioada 20 – 29 mai. Elevii de clasa a II-a vor da pe 6 mai proba la limba română, scris şi citit, iar pe 8 mai proba la matematică. Elevii de clasa a IV-a au probele prevăzute pe 13 mai la limba română şi pe 14 mai la matematică. Pentru elevii de clasa a VI-a, probele se vor desfăşura pe 14 mai la Limbă şi comunicare şi pe 15 mai la matematică şi ştinţe.

Testele pentru Evaluare Naţională 2014 sunt formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, fiind formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvenţe de evaluare. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10 – 12 ani. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.

„Rezultatele obţinute la evaluare nu se trec în catalog şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor sau a reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate”, a spus inspectorul şcolar general Viorel Stan. Responsabilitatea administrării la clasă a evaluărilor naţionale aparţine administratorului de test, care poate fi învăţătorul, institutorul sau profesorul de la clasă. Pe toată durata evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă. Testele vor fi evaluate de cadre didactice din altă şcoală decât cea din care provin elevii. Fiecare test este evaluat de două cadre didactice diferite, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza baremelor şi observaţiilor cuprinse în Caietul cadrului didactic.