Echipajul Colegiului Național „Roman-Vodă”, pe podium la Concursul Naţional „Democraţie şi Toleranţă”

HomeSocialEducatie

Echipajul Colegiului Național „Roman-Vodă”, pe podium la Concursul Naţional „Democraţie şi Toleranţă”

 

Joi, 27 iulie, la Seminarul Teologic Ortodox „Veniamin Costachi” Vânători-Neamţ s-a încheiat Concursul Naţional „Democraţie şi Toleranţă”, ediţia a XXIII-a. Competiţia a aliniat la start echipe din 34 de judeţe. La etapa naţională, fiecare judeţ a fost reprezentat de echipajul clasat pe primul loc la etapa judeţeană.

Echipajul judeţului Neamţ, compus din elevii Cătălin-Iulian Hazi, clasa a IV-a, Diana-Elena Manolache şi Teodor-Raul Constantin, ambii din clasa a VIII-a, de la Colegiul Naţional „Roman Vodă” din Roman, coordonați de profesor Beatrice Lăpuşneanu, s-a clasat pe locul al III-lea, cu 93,5 puncte.

 

Pe primele două locuri s-au clasat echipajele judeţelor Teleorman şi Vâlcea. Menţiuni au primit echipajele judeţelor Buzău, Călăraşi, Olt, Dâmboviţa şi Suceava.

„Au fost acordate premii din partea Ministerului Educaţiei Naţionale, Consiliului Judeţean Neamţ, Asociaţiei ProDemocraţia Club Tîrgu Neamț şi Fundaţiei «Împreună pentru solidaritate socială» Piatra Neamţ. Mulţumim conducerii Seminarului Teologic Ortodox «Veniamin Costachi» Vânători-Neamţ, pentru organizarea ireproşabilă a acestui concurs şcolar. Felicitări elevilor și profesorilor coordonatori de echipaje”, a afirmat inspectorul Ioan Romeo Roman, din cadrul ISJ Neamț.

Obiectivele generale ale concursului au fost asumarea rolului şi statutului de cetăţean în cadrul unei societăţi democratice, formarea şi dezvoltarea spiritului civic critic şi constructiv. Concursul a cuprins trei probe – proba teoretică, proba practic-aplicativă (elaborarea unui proiect pentru soluţionarea uneia dintre problemele şcolii sau comunităţii locale căreia îi aparţin elevii) și proba artistică (realizarea unei lucrări plastice – desen, grafică, pictură, colaj, sculptură – care să ilustreze modul de soluţionare a problemei prezentate în cadrul proiectului de la nivelul probei practic-aplicative).