Ministerul Transporturilor pregăteşte documentaţia pentru studiile de fezabilitate privind construcţia drumului expres Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani. Oficialii Ministerului Transporturilor au demarat procedurile privind studiul de fezabilitate, proiectului tehnic şi asistenţa tehnică pentru drumul expres Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani. În primă fază, se pregăteşte documentaţia pentru loturile de drum de mare viteză Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani.
Din proiectele de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor necesare elaborării Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic şi Asistenţei Tehnice acordate Beneficiarului în perioada derulării procedurilor de licitaţii pentru Execuţie Lucrări şi depunerea aplicaţiei de finanţare pentru obiectivul de investiţii „Drum de mare viteză Bacău – Paşcani” şi „Drumul de mare viteză Focşani – Bacău” rezultă că valoarea totală a celor două studii de fezabilitate şi celelalte documentaţii va fi de 76 de milioane lei. Cele două proiecte de hotărâre de guvern au fost publicate în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor.
Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea Notei de Fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor necesare elaborării Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic şi Asistenţei Tehnice acordate Beneficiarului în perioada derulării procedurilor de licitaţii pentru Execuţie Lucrări şi depunerea aplicaţiei de finanţare pentru obiectivul de investiţii „Drum de mare viteză Focşani – Bacău – Paşcani” din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 şi din alocaţii bugetare prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, conform notelor de fundamentare.
„Necesitatea realizării drumului de mare viteză este susținută și de traseul de autostradă Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni”
Notele de fundamentare ale proiectelor de hotărâre menționează că, prin respectarea Master Planului General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA trebuie să realizeze un drum de mare viteză care să facă legătura dintre Muntenia și Moldova pe traseul Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani.
„Având în vedere că transporturile reprezintă motorul economiei, la nivel național și european, se dorește susținerea unei dezvoltări economice sustenabile plecând de la asigurarea unei infrastructuri corespunzătoare. În prezent traficul de tranzit și local dintre Bacău – Pașcani se desfășoară pe DN 2 și DN 28A care au în profil transversal o bandă pe sens. Toate volumele de trafic sunt nevoite să se deplaseze cu viteză redusă de 50 – 70 km/h în zonele unde DN 2 și DN 28A traversează localitățile ceea ce generează mărirea timpilor de transport, cu pierderi economice importante, poluare fonică și emisii de noxe. Datorită acestui lucru și avându-se în vedere estimările privind accelerarea creșterii traficului în zonă, a apărut necesitatea construirii unui drum de mare viteza între Bacău și Pașcani prin care se urmărește evitarea tranzitării localităților”, precizează priectul de act normativ.
Inițiatorii mai precizează că, astfel, va rezulta creșterea vitezei de deplasare și a fluenței traficului, micșorarea timpilor de transport, cu implicații economice pozitive și îmbunătățirea condițiilor de circulație în zonă, de menționat este faptul că în conformitate cu Master Planul General de Transport se dorește realizarea unui drum de mare viteză pe direcția Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani.
„Pe baza strategiei de dezvoltare a infrastructurii rutiere, necesitatea realizării drumului de mare viteză este susținută și de traseul de autostradă care se dorește a fi realizat pe direcția Târgu Mureș – Ditrău – Târgu Neamț – Pașcani – Iași – Ungheni, ceea ce va duce la o conectivitate mai bună a traficului dintre Transilvalia, Moldova și Muntenia.
Prin realizarea acestui proiect se asigură capacitatea de circulație necesară și condiții corespuzătoare de circulație aferente rețelei rutiere TEN-T CORE cu efecte negative minime la nivelul mediului și ale ocupării de terenuri. Nu în ultimul rând se îmbunătățesc condițiile de circulație la nivel de rețea rutieră națională de transport inclusiv sub aspect de siguranță rutieră, se reduc emisiile poluante, se reduc costurile de operare, răspunzând astfel cerințelor de dezvoltarea economică concretizată prin adaptarea rețelei rutiere naționale la cererea reală de transport. În urma implementării acestui proiect se vor genera efecte socio-economice pozitive și importante inclusiv prin «micșorarea distanțelor» și dezvoltarea regională prin mărirea zonei de influență economică «gravitațională» a orașelor mari asupra localităților mai mici «satelitare»”, se mai precizează în notele de fundamentare ale proiectelor de hotărâre de guvern.
Comentarii
Bani aruncați aiurea pe hârtii … numai pentru execuția fizică trebuie dați … și numai după recepția lucrărilor … Aceste așa-zise studii … se refac după un timp, cu alți bani … deoarece execuția fizică trenează din lipsă de fonduri … „sine die”
Cum rezolvă problema cu diferența între șinele de cale ferată din România în Moldova?
Problema nu este de ordin politic de unire între România și Moldova.Problema este diferența dintre șinele de cale ferată .
[**] maka Daca nu dau lege sa nu-si mai construiasca toti smecherii si toti taranii casa la drumul expres, e tot un [****], la fel cum s-a intamplat si in 1999 cu actualul drum expres. Uitati-va cum s-au dublat satele ca lungime din 1999 si pana in present, o sa mergeti de la Pascani la Bucuresti o zi intreaga, jumatate din distanta (cel putin) cu max. 50 km / ora. Va amintiti panourile alea cu textul : AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA, de fapt correct era AICI Mi-AM BATUT JOC DE BANII DUMNEAVOASTRA.
traseul Bucuresti-urziceni-buzau-focsani-bacau-roman este deja un drum expres ,realizat in anii 2000-2002 !de la Castelul de apa exista varianta spre Iasi,tot drum expres.deci in discutie poate ramane Roman-Pascani,absolut neinteresant pentru moment !