Prima paginăSocialEducatie

Cutremur în școlile nemțene

Dimensiune text

În toate școlile din județ s-a organizat un exercițiu pentru situații de urgență pe tema comportamentului elevilor și cadrelor didactice în timpul unui cutremur.

 

Vineri, 18 octombrie, la ora 9,45, soneria a sunat scurt, de trei ori, în toate școlile din județ. Lumina s-a stins în toate sălile de clasă. Elevii au lăsat baltă cărțile și caietele și au intrat sub bănci. După 30 de secunde, elevii s-au aliniat și s-au îndreptat spre ieșire. Conform regulilor fiecare și-a luat un caiet sau o carte, cu care să-și protejeze capul. Cât timp toți au știut că e doar o simulare și nu o catastrofă, și-au permis să se hârjonească, până când semnalul de încetare a exercițiului le-a permis să se întoarcă în clasă.

Elevii din toate școlile din județul Neamț au participat vineri, 18 octombrie, la un exercițiu pentru situații de urgență, cu tema “Activitatea personalului didactic și a elevilor din județul Neamț pe timpul și în perioada imediat următoare producerii unui cutremur”. Exercițiul a fost organizat de Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU)  “Petrodava” al Județului Neamț, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Neamț, cu aprobarea Prefecturii Neamț. Conform scenariului realizat de ISU, în data de 18 octombrie 2013, ora 9.45, în zona Vrancei s-a produs un cutremur de pământ cu magnitudinea de 7,4 grade pe scara Richter și cu durată de 20 de secunde, care s-a manifestat în zona de Nord Est a Moldovei, cu intensități de 6,8 – 7,2 pe scara MSK. În județul Neamț, efectele cutremurului au produs avarierea unor clădiri, a rețelelor electrice, de gaze și telefonie. Exercițiul derulat în toate școlile din județ a avut drept scop familiarizarea copiilor și a cadrelor didactice cu regulile care trebuie urmate în cazul în care o asemenea catastrofă s-ar petrece cu adevărat. Reguli care pot face, în acest caz, diferența dintre viață și moarte. „Astfel de exerciții se organizează în mod periodic în școli, pentru că toți elevii trebuie să cunoască regulile de comportament în astfel de situații. Exercițiul din acest an cuprinde trei etape. În prima etapă, care a fost cu o zi înaintea simulării, toți elevii au primit informații teoretice despre exercițiu. Vineri, exercițiul de alarmare s-a desfășurat practic, fiecare școală a fost monitorizată, s-au tras concluzii, iar luni exercițiul va fi reluat, atât pentru consolidarea informațiilor, cât și pentru corectarea deficiențelor care s-au înregistrat la simulare”, a spus inspectorul școlar pe probleme educative, Eugen Dinu Vasiliu.

COMENTARII

WORDPRESS: 0