Lucrările la Autostrada A7 pe sectorul Bacău – Pașcani, în zona municipiului Roman, au fost demarate în toamna anului 2023, de către asocierea de firme românești SC Spedition UMB SRL, SC SA&PE Construct SRL și SC Tehnostrade SRL.
Stadiul lucrărilor pe sectorul comunelor din județul Neamț Trifești – Gherăești, din zona municipiului Roman, poate fi vizualizat în mai multe clipuri, realizate în această perioadă, de unul dintre cei care monitorizează proiectele de infrastructură din zona Moldovei, Ștefan Liviu Stanciu.
„UMB a început lucrările și pe toate cele trei loturi ale Autostrăzii A7 Bacău – Pașcani, Roman Vest. În filmarea de pe 8 februarie, prima integrală de pe acest lot, se poate observa că mare parte din lotul 2 este decopertat, iar pe unele porțiuni se lucrează la stabilizarea și umplerea terasamentului. Lotul de aproape 19 kilometri + drumul de legătură din DN 2 ar trebui finalizat în T4 2025”, afirmă Ștefan Liviu Stanciu, în descrierea videoclipului transmis Ziarului de Roman.
Filmul, de aproape 17 minute, poate fi vizionat pe platforma YouTube la acest link: https://www.youtube.com/watch?v=bO5LxVtQySI. Mai multe clipuri legate de proiectele de infrastructură din zonă pot fi urmărite pe canalul său de YouTube, la acest link.
Termenul pentru Autostrada Moldovei, 2026
În luna februarie a anului 2023, CNAIR a semnat contractele de execuție pentru toate cele trei loturi din autostrada Bacău – Pașcani, parte din autostrada A7, cu asocierea de firme românești SC Spedition UMB SRL, SC SA&PE Construct SRL, SC Tehnostrade SRL. Valoarea totală a contractelor este de 4.682.198.422,61 lei fără TVA.
Traseul Bacău – Pașcani al autostrăzii A7 are o lungime totală de aproximativ 77,4 kilometri, după cum urmează: Lot 1 – 30,3 kilometri, Lot 2 – 18,99 kilometri, Lot 3 – 28,09 kilometri. Sursa de finanțare este din fonduri europene nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Durata fiecărui contract este de 150 luni, din care 30 de luni sunt dedicate perioadei de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioadei de garanție a lucrărilor.
În privința dotărilor de pe Autostrada Bacău – Pașcani, pe traseul din Lotul 1 (km 0+000 – km 30+300) Bacău (Săucești) – Trifești (Neamț), vor fi construite trei 3 noduri rutiere, zece poduri și 66 podețe, o parcare de scurtă durată, la kilometrul 25+300, un spațiu pentru servicii Tip S1 la kilometrul 6+900, incluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice, perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de apărare a acestora, împotriva înzăpezirilor.
Pe traseul din Lotul 2 (km 30+300 – km 49+299) Trifești (Neamț) – Gherăești (Neamț), vor fi construite trei noduri rutiere, cinci poduri și viaducte și 50 de podețe, un centru de întreținere și coordonare (CIC), inclusiv un centru de Monitorizare și Informare (CMI), la kilometrul 34+815 (Roman), perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de apărare a acestora, împotriva înzăpezirilor.
Pe traseul din Lotul 3 (km 49+299 – km 77+393.70) Mircești (Iai) – Pașcani, vor fi construite trei noduri rutiere, șapte poduri, două pasaje și 32 de podețe, o parcare de scurtă durată la kilometrul 65+300, incluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice, un spațiu pentru servicii S3 km 52+300 (dreapta, stânga), incluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice, precum și perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de apărare a acestora, împotriva înzăpezirilor.
Autostrada Moldovei, din care face parte și secțiunea Bacău – Pașcani, are o lungime de 320 de kilometri, iar lucrările trebuie finalizate până în anul 2026.
Foto: captură YouTube / Ștefan Liviu Stanciu
Comentarii