Prima paginăActualitate

Cât ne-a costat ocolitoarea Roman-Est, funcţională de marţi noapte

Cât ne-a costat ocolitoarea Roman-Est, funcţională de marţi noapte

Dimensiune text

 

artera ocolitoare roman est 01Miercuri, 11 mai, autorităţile locale au inaugurat Artera Roman-Est, ocolitoarea care face legătura cu judeţul Vaslui, traversează drumul judeţean spre Luţca şi iese pe strada Plopilor, în E85, la intersecţia de la Dedeman. Două firme au lucrat la această investiţie, care a fost finalizată în şase ani, dar rezolvă problema traficului greu care nu mai traversează oraşul şi nu mai afectează locuinţele romaşcanilor.

Ocolitoare construită în şase ani

Artera Roman-Est a fost construită pe o distanţă de 6,4 kilometri. Lucrarea a fost începută în 2010 şi au durat trei ani pentru a finaliza mai puţin de jumătate din ea. „Prima etapă a început în 2010 şi a ţinut până în 2013, a avut un cost de circa 2.400.000 de lei. În acest interval s-a construit pe o lungime de 1.700 de metri liniari, de la strada Cucutei (n.r. – cartierul Bogdan Dragoş) şi până la intersecţia cu drumul judeţean, lucrare executată de societatea Darcons SRL”, a declarat primarul Laurenţiu Leoreanu.

Restul lucrării, de aproape 4.700 de metri liniari, a costat încă aproape 6 milioane de lei, şi a fost executată de firma Imrom, din Roman, tot pe o perioadă de trei ani. Per ansamblu, întreaga investiţie a costat 8.331.000 de lei, o investiţie importantă pentru Roman pentru că, practic, scoate traficul greu în afara oraşul. De marţi seară, traficul greu din oraş, cu tot ceea ce vine dinspre Vaslui, se desfăşoară pe această arteră, şi nu pe strada Mihai Viteazu, unde locuitorii reclamau prejudiciile locuinţelor aduse de maşinile de mare tonaj.

Maşinile cu gunoi nu vor mai trece prin oraş

Artera Roman-Est pleacă, practic, din cartierul Bogdan Dragoş, traversează drumul judeţean spre Luţca şi iese la intersecţia cu E85, la Dedeman, pe traseul pe care vor circula maşinile de transport gunoi din toată zona Romanului.

„Pe lângă traficul greu care este scos acum din oraş, Artera Roman-Est mai are un rol strategic – şi anume faptul că toate maşinile de gunoi care vor aduce gunoiul menajer atât din oraş, cât şi din comunele învecinate, atât de pe relaţia Roman – Suceava – Iaşi, cât şi de pe relaţia Roman – Vaslui, ar fi trebuit să treacă prin centrul oraşului. Acum acestea vor merge pe strada Plopilor şi vor ieşi în E85”, a declarat primarul Laurenţiu Leoreanu.

Investiţia din ultimii şase ani permite şi scurtarea traseului pentru maşinile care vin dinspre Vaslui şi vor să ajungă la Iaşi sau Suceava sau invers. În acelaşi timp cu această inaugurare, va demara lucrarea de modernizare a străzii Mihai Viteazu, folosită până acum pentru accesul maşinilor de mare tonaj. „Strada Mihai Viteazu, săptămâna viitoare, va intra şi ea în această activitate de asfaltare în totalitate, ca şi străzile Islazului şi Primăverii, precum şi cu încheierea lucrărilor din jurul sensului giratoriu din partea de Est a oraşului”, a mai precizat edilul Romanului.

Investiţie completată cu sensul giratoriu de la Dedeman

Aşa cum scriam şi în ediţiile trecute, la intersecţia E85 cu strada Plopilor, ce face parte acum din Artera Roman-Est, se va amenaja un sens giratoriu, pentru care proiectul este finalizat şi doi constructori s-au calificat pentru execuţie.

„Licitaţia s-a făcut prin procedură electronică şi cred că rezultatul îl vom avea până la sfârşitul lunii mai. Am intrat şi în posesie pe unele terenuri necesare construirii sensului giratoriu. Dedeman ne-a donat o parte de teren, Arte Toscana ne-a donat o parte de teren şi Primăria Cordun ne-a cedat spre folosinţă o parte de teren necesară. Dedeman va mai achiziţiona de la un privat parte din terenul necesar şi, probabil săptămâna viitoare, ni-l va dona. Mai este în discuţie terenul de la Petrom, unde sper ca, până la sfârşitul lunii mai, să intrăm în posesie, astfel încât obiectivul să fie construit în totalitate pe terenurile aparţinând Primăriei Roman”, a mai declarat primarul Laurenţiu Leoreanu.

Sensul giratoriu presupune o serie de amenajări, lărgirea benzilor, crearea unor benzi noi de preselecţie şi a unor bretele de acces sau de ieşire din sensul giratoriu.

Pe lângă toate acestea, administraţia locală aşteaptă şi demararea lucrării de modernizare a sensului giratoriu dinspre Luţca, acolo unde, în parteneriat cu Arhiepiscopia Romanului şi Bacăului, să se construiască un monument cu semnificaţie pentru urbea muşatină.

artera ocolitoare roman est 07

artera ocolitoare roman est 06

artera ocolitoare roman est 05

artera ocolitoare roman est 04

artera ocolitoare roman est 03

artera ocolitoare roman est 02

artera ocolitoare roman est 01

 

 

COMENTARII

WORDPRESS: 1
  • Ciprian 5 ani

    Un drum de 5 km in 6 ani sa va fie Rușine cu R mare