1.170.000 lei va împărți CJ Neamț, săptămîna aceasta, primăriilor din județ, în urma rectificării bugetare. Alți bani vor ajunge în bugetele primării de la Direcția Finanțelor Publice.
La sfîrșitul acestei săptămîni, consilierii județeni se vor reuni în ședință extraordinară, pentru a aproba rectificarea de buget pentru administrațiile locale din județ. Cei peste 80 de primari din Neamț au trebuit să fie extrem de convingători cu reprezentanții Consiliului Județean (CJ) Neamț pentru a li se repartiza sume la rectificare. Motivul este, ca de fiecare dată, subfinanțarea.
„Am luat decizia ca fondurile provenite din sume defalcate din TVA și cele din impozitul pe venit să fie împărțite doar primăriilor care au în derulare proiecte cu finanțare nerambursabilă. Acesta este criteriul, întrucît banii sînt puțini. Din sumele defalcate din TVA am primit 833.000 lei, iar din impozitul pe venit am primit 337.000 lei„, a afirmat Gabriel Farcaș, vicepreședintele CJ Neamț.
În afară de aceste sume, la primăriile din județ vor ajunge alte fonduri, direct din bugetul Direcției Generale a Finanțelor Publice Neamț. Sumele au fost alocate pentru plata însoțitorilor persoanelor cu handicap, pentru stingerea unor datorii de către primării, dar și pentru învățămînt.
Banii din sume defalcate din TVA vor fi folosiți pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul primăriilor și pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul în curs. Tot pentru echilibrarea bugetelor sînt repartizate sume din cotele defalcate din impozitul pe venit.
Astfel, Primăria municipiului Roman va primi 945.000 lei, Primăria Bahna – 47.000 lei, Primăria Bîra – 30.000 lei, Primăria Boghicea – 53.000 lei, Primăria Bozieni – 75.000 lei, Primăria Botești – 79.000 lei, iar Primăria Cordun – 51.000 lei. În contul primăriei din Doljești vor ajunge 138.000 lei, în cel al primăriei din Dulcești 31.000 lei, iar în contul primăriei din Făurei – 30.000 lei. Primăria Gîdinți va primi 29.000 lei, Primăria Gherăești – 81.000 lei, Primăria Horia – 75.000 lei, Primăria Icușești – 64.000 lei, Primăria Ion Creangă – 107.000 lei, iar Primăria Moldoveni – 24.000 lei.
Bugetul comunei Oniceni va fi suplimentat cu 81.000 lei, cel al comunei Pîncești cu 32.000 lei, iar bugetul comunei Poienari cu 24.000 lei. Primăria Români va primi 60.000 lei, Primăria Ruginoasa -20.000 lei, Primăria Sagna – 69.000 lei, Primăria Săbăoani – 182.000 lei, Primăria Secuieni – 25.000 lei, iar Primăria Stănița – 47.000 lei.
Bugetul primăriei Tămășeni va fi completat cu 182.000 lei, cel al comunei Trifești – cu 92.000 lei, bugetul comunei Valea Ursului – cu 100.000 lei, iar cel al comunei Văleni – cu 36.000 lei.
Comentarii