Autorizație de construire pentru ultimul lot din autostrada A7 Bacău – Pașcani. Ordinul de începere a lucrărilor, în luna mai

HomeSocial

Autorizație de construire pentru ultimul lot din autostrada A7 Bacău – Pașcani. Ordinul de începere a lucrărilor, în luna mai

Joi, 13 aprilie, Compania Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că în această zi a fost emisă autorizația de construire pentru ultimul lot, lotul 3 Mircești – Pașcani, din secțiunea Bacău – Pașcani a Autostrăzii Moldovei A7, iar în data de 2 mai urmează să fie dat ordinul de începere a lucrărilor. Astfel, în acest moment, toate cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei au autorizație de construire, arată reprezentanții CNAIR.

În luna februarie, CNAIR a semnat contractele de execuție pentru toate cele trei loturi din autostrada Bacău – Pașcani, parte din autostrada A7, cu asocierea de firme românești SC Spedition UMB SRL – SC SA&PE Construct SRL – SC Tehnostrade SRL. Valoarea totală a contractelor este de 4.682.198.422,61 lei fără TVA, astfel: Lot 1 – 1.638.322.250,22 Lei fără TVA; Lot 2 – 1.277.947.884,17 Lei fără TVA; Lot 3 – 1.765.928.288,22 Lei fără TVA.

„Ultimul lot al autostrăzii Bacău – Pașcani (Mircești – Pașcani) are de astăzi autorizație de construire. Ordinul pentru începerea lucrărilor pe cei 28,09 kilometri ai acestui lot va fi emis în data de 2 mai. Lotul 3 al autostrăzii Bacău – Pașcani (parte din A7, Autostrada Moldovei) are o valoare contractuală de 1,76 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR. Constructorul român are la dispoziție 30 de luni pentru finalizarea lucrărilor. Prin autorizația de construire emisă astăzi se asigură front de lucru pe 250 de kilometri constructorului român care și-a adjudecat toate secțiunile din A7 de la Buzău la Pașcani – 10 dintre cele 13 loturi ale A7, finanțate prin PNRR”, a afirmat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Traseul Bacău – Pașcani al autostrăzii A7 are o lungime totală de aproximativ 77,4 kilometri, după cum urmează: Lot 1 – 30,3 kilometri, Lot 2 – 18,99 kilometri, Lot 3 – 28,09 kilometri. Sursa de finanțare este din fonduri europene nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Durata fiecărui contract este de 150 luni, din care 30 luni sunt dedicate perioadei de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioadei de garanție a lucrărilor.

În privința dotărilor de pe Autostrada Bacău – Pașcani, pe traseul din Lotul 1 (km 0+000 – km 30+300) Bacău (Săucești) – Trifești (Neamț), vor fi construite trei 3 noduri rutiere, zece poduri și 66 podețe, o parcare de scurtă durată, la kilometrul 25+300, un spațiu pentru servicii Tip S1 la kilometrul 6+900, incluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice, perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de apărare a acestora, împotriva înzăpezirilor.

Pe traseul din Lotul 2 (km 30+300 – km 49+299) Trifești (Neamț) – Gherăești (Neamț), vor fi construite trei noduri rutiere, cinci poduri și viaducte și 50 de podețe, un centru de întreținere și coordonare (CIC), inclusiv un centru de Monitorizare și Informare (CMI), la kilometrul 34+815 (Roman), perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de apărare a acestora, împotriva înzăpezirilor.

Pe traseul din Lotul 3 (km 49+299 – km 77+393.70) Mircești (Iai) – Pașcani, vor fi construite trei noduri rutiere, șapte poduri, două pasaje și 32 de podețe, o parcare de scurtă durată la kilometrul 65+300, incluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice, un spațiu pentru servicii S3 km 52+300 (dreapta, stânga), incluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice, precum și perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de apărare a acestora, împotriva înzăpezirilor.

Autostrada Moldovei, din care face parte și secțiunea Bacău – Pașcani, are o lungime de 320 de kilometri, iar lucrările trebuie finalizate până în anul 2026.