Prima paginăSocialEducatie

Analfabeţi cu diplomă

Dimensiune text

Peste 1.000 de elevi din judeţ au obţinut note mai mici de 2 la limba română şi matematică, ceea ce înseamnă că nu ştiu să scrie, să citească şi să socotească, deşi sunt în clasa a VIII-a. Notele obţinute la simularea Evaluării naţionale sunt în totală discordanţă cu opţiunile exprimate de elevi în legătură cu continuarea studiilor. Totuși, s-au obţinut 17 note de 10 la limba română şi 55 de 10 la matematică.

Notele obţinute de elevii de clasa a VIII-a la simularea Evaluării naţionale care va avea loc în vară sunt în totală discordanţă cu opţiunile exprimate de aceştia cu doar câteva luni în urmă. Dacă cei mai mulţi dintre ei visau în luna decembrie, când a fost aplicat în şcoli chestionarul referitor la opţiunile şcolare ale elevilor de clasa a VIII-a, la liceele teoretice, notele obţinute la probele simulării sunt departe de mediile de admitere de anul trecut. Conform datelor centralizate de Centrul Judeţean pentru Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE), care a realizat un studiu de analiză pe marginea rezultatelor obţinute la Evaluarea naţională, comandat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ, 389 de elevi îşi exprimaseră intenţia de a continua cursurile la Colegiul Naţional „Roman Vodă”, unde ultima medie de admitere din 2013 a fost 8,78. Alţi 331 elevi visau la Colegiul Naţional „Calistrat Hogaş” din Piatra Neamț, unde ultima medie de admitere din 2013 a fost 9,08, în timp ce pentru Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” din Târgu Neamţ, cu ultima medie de admitere 8,91, îşi exprimaseră interesul 236 de elevi. „Corelând datele statistice oferite de situaţia mediilor obţinute la aceste evaluări şi studiul realizat de CJRAE în semestrul I cu privire la opţiunile şcolare ale elevilor aflaţi la final de gimnaziu, putem spune că notele obţinute nu oferă acestor elevi şansa de a-şi continua studiile liceale la unităţile de învăţământ la care aspiră. De exemplu, numărul elevilor care au obţinut medii necesare pentru a accede la unitatea de învăţământ cu ultima medie de admitere 9,08 (Colegiul Naţional „Calistrat Hogaş” Piatra Neamţ) este de 210, cu mult mai mic decât numărul de preferinţe exprimat de elevi pentru acest liceu (331). Preferinţele exprimate în semestrul I pentru unităţile de învăţământ cu ultima medie de admitere cuprinsă între 8 şi 8,99 sunt de 1.018, comparativ cu 315 medii obţinute în acest interval”, a spus Melania Pleşa, director CJRAE.

Conform precizărilor din raport, este posibil ca mediile de admitere să fie uşor mai mari decât cele de la Evaluare, având în vedere că în calculul mediei de admitere intră şi media de absolvire a gimnaziului, care este de obicei mai mare decât cea de la Evaluare naţională.

Două medii de 10 curat

Din cei peste 5.000 de elevi participanţi la ambele probe ale simulării, doar doi elevi au reuşit să obţină nota maximă, atât la lucrarea de limba română, cât şi la cea de matematică. Cei doi sunt elevi la Şcoala „Vasile Alecsandri” din Roman şi de la Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” din Târgu Neamţ. În judeţ s-au obţinut 17 note de 10 la limba română şi 55 de 10 la matematică. Într-un clasament al şcolilor din judeţ, realizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean pe baza mediilor obţinute la simularea Evaluării naţionale, doar două şcoli din judeţ au obţinut un procentaj de promovabilitate de 100%. Este vorba de Colegiul Naţional „Calistrat Hogaş” şi Colegiul Naţional „Petru Rareș” din Piatra Neamţ. Acestea sunt urmate de Şcoala Gimnazială nr. 3 din Piatra Neamţ, Colegiul Naţional de Informatică din Piatra Neamţ, Liceul Tehnologic „Vasile Conta” din Târgu Neamţ şi Colegiul Naţional „Roman Vodă” din Roman, care are o promovabilitate de 82,14%.

Şcoli fără măcar un 5

La polul opus se află şcolile în care nici un elev din şcoală nu a reuşit să ia măcar nota 5, nici la limba română, nici la matematică. Cele două şcoli cu aceste contraperformanţe sunt Şcoala Gimnazială Văleni, unde sunt înscrişi 12 elevi şi Şcoala Gimnazială „Vlad Dănulescu” Pânceşti, unde sunt înscrişi 10 elevi. Procente foarte mici de promovabilitate au obţinut Şcoala Gimnazială Oniceni, (4,76% procent de promovabilitate), Şcoala Gimnazială nr. 1 Războieni, (8,33%%), Şcoala Gimnazială „Vasile Conta”, Ghindăuani (10,53%) şi Şcoala Stăniţa (11,11% promovabilitate). De altfel, în şcolile din mediul rural s-au înregistrat cele mai mici note. „În mediul rural, cel mai mare procent îl reprezintă mediile cuprinse între 3 şi 3,99” se arată în raportul întocmiit de CJRAE. Aproape 1.000 de elevi din judeţ au obţinut la matematică note cuprinse între 1 şi 1,99, în condiţiile în care un punct s-a primit din oficiu. Cu alte cuvinte, cunoştinţele de matematică ale celor aproape 1.000 de elevi care se află în pragul terminării gimnaziului nu depăşesc efectuarea de adunări şi scăderi simple, accesibile elevilor de clasa a II-a. La limba română, 263 de elevi au obţinut note cuprinse între 1 şi 1,99, ceea ce însamnă că, pentru ei, scrisul şi cititul rămân încă un mare mister, deşi au în spate opt ani de şcoală. Pe baza rezultatelor obţinute la Evaluarea naţională, fiecare şcoală va întocmi un program remedial. Este însă greu de crezut că se va produce o minune şi că ceea ce elevii, împreună cu învăţătorii şi profesorii nu au făcut în opt ani vor reuşi în câteva luni.

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0