Activități în Turcia în cadrul proiectului Erasmus+ „DiGiTaL – Digital Games Treasury and Library”, de la Colegiul Tehnic „Petru Poni”

HomeSocial

Activități în Turcia în cadrul proiectului Erasmus+ „DiGiTaL – Digital Games Treasury and Library”, de la Colegiul Tehnic „Petru Poni”

La Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Roman se implementează, în perioada 1 noiembrie 2021 – 1 noiembrie 2023, proiectul „DiGiTaL – Digital Games Treasury and Library”, proiect finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+, acțiunea KA220-SCH – Cooperation partnerships in school education. În cadrul acestui proiect, Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Roman are parteneri din Croația, Spania, Portugalia, Macedonia și Turcia.

În cadrul acestui proiect, în perioada 4-5 iulie, la Izmir, în Turcia, a avut loc cea de-a doua întâlnire „Transnational project meetings”, gazdă a întâlnirii fiind școala Torbali Anadolu Lisesi, din Izmir. Au mai participat reprezentanți ai celorlalți parteneri din cadrul proiectului: IES Javier García Téllez (Caceres, Spania), Agrupamento de Escolas de Barcelos – Associaçao Terras Lusas (Barcelos, Portugalia), Associaçao Terras Lusas (Barcelos, Portugalia), Association Scientia Nova (Kavadarci, Macedonia), Srednja škola Valpovo (Valpovo, Croația), alături de Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Roman, reprezentat la această întâlnire de coordonatorul acestui proiect, profesor Mihaela Stan.

Prima zi a întâlnirii a inclus sesiuni de lucru cu prezentarea școlii gazdă, a orașului și a sistemului de învățământ din Turcia, prezentarea obiectivelor întâlnirii de către reprezentanții școlii gazdă, dar și evaluarea procesului din primele șase luni de implementare a proiectului, de către fiecare partener – sarcini și responsabilități finalizate/nefinalizate. S-au purtat discuții despre deficiențele, întârzierile și problemele cu care s-au confruntat până acum aceste școli și despre deciziile privind soluționarea acestor probleme.

Tot în prima zi s-a desfășurat un workshop cu activități practice conduse de reprezentanții școlii IES Javier García Téllez, pentru a decide structura jocurilor digitale care vor fi prezentate sub forma unei console și care va fi rezultatul final al proiectului. Pentru a contribui la procesul de decizie cu privire la structura acestor jocuri digitale, toți partenerii au trebuit să prezinte posibilele modele de joc și posibilele conţinuturi științifice ce vor trebui redate prin intermediul acestor jocuri.

În cea de-a doua zi a reuniunii, sesiunea de lucru a inclus decizii și acorduri privind structura și conținutul jocurilor digitale, distribuirea sarcinilor și responsabilităților pe rolul de proiectare al jocului, dar și planificarea perioadei de realizare a jocurilor digitale. În final, au fost discutate planuri despre următoarele activități ale proiectului (următoarele LTT-uri și TPM-uri), precum și riscuri și soluții pentru următoarele activități ale proiectului.

Întâlnirea a început cu o scurtă recapitulare a obiectivelor proiectului, a diferitelor pachete de lucru și a continuat cu prezentarea rolurilor și așteptărilor partenerilor. De asemenea, pe parcursul aceste întâlniri, accentul a fost pus pe posibilele modele de joc digital și a posibilelor conţinuturi științifice ce vor trebui prezentate prin intermediul acestor jocuri. Jocurile vor fi integrate în lecții de: limba engleză, matematică, științe ale naturii, filozofie și artă, iar rezultatul final al acestui proiect îl reprezentă o bibliotecă virtuală cu jocuri didactice, resursă educațională online realizată de către cele șapte organizații partenere”, a precizat profesor Mihaela Stan, coordonator proiect.

 

 

 

 

Comentarii

WORDPRESS: 0