Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Roman derulează, în perioada 1 septembrie 2020 – 31 august 2022, proiectul Erasmus+ „Healthy body, healthy mind”, în care colegiul romașcan are ca partenere școlile: I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki, w Mysłowicach, Polonia (coordonator european), IES José Miguel BarandiaránBHI – Leioa, Spania și Agrupamento de Escolas Dr. Francisco Fernandes Lopes-Olhão, Portugalia.
Săptămâna trecută, în perioada 20-22 septembrie, reprezentanții Colegiului Tehnic „Petru Poni” au participat, în Spania, la Leioa, la reuniunea de proiect „Short training programs for teachers. Healthy body, healthy mind – kick off”. Scopul acestei întâlniri a fost creșterea competențelor psihologice și metodologice ale cadrelor didactice participante, coordonatorii de proiect din cele patru țări partenere.
Prima zi a întâlnirii a fost una organizatorică și de integrare. Participanții au făcut prezentări despre țările, orașele și școlile lor, precum și despre proiectele implementate în școlile lor în domeniul protecției sănătății, promovării activității fizice și alimentației sănătoase. În sesiunile de lucru s-au purtat discuții cu privire la Diagrama Gantt a proiectului și s-a făcut o reprogramare a activităților pentru următorii doi ani – având în vedere că s-a prelungit durata proiectului cu încă un an, din cauza pandemiei COVID-19 -, s-a stabilit o nouă metodologie pentru implementarea acestor activități astfel încât proiectul să își atingă obiectivele și impactul prevăzut în formularul de candidatură. În același cadru a fost aprobată componența grupurilor de lucru în domeniul sănătății, activității fizice, patrimoniului cultural și sănătății mintale, au fost programate întâlnirile în mediul online ale grupurilor de lucru și s-a discutat conținutul programului preventiv și educațional, care va fi elaborat de grupurile de lucru.
În ziua a doua a avut loc o instruire pe platforma eTwinning. Participanții s-au familiarizat cu instrumentele eTwinning disponibile și au fost prezentate materialele elaborate de școala din România în timpul implementării proiectelor anterioare, cu accent deosebit pe proiectele pentru care a primit „Eticheta europeană de calitate” .
Ultima zi a întâlnirii a fost dedicată atelierelor de lucru „Cum să îi ajute pe elevi să obțină succesul”, activități de mentorat (snowball, meta-plan, brainstorming, talk, mind map) în timpul cărora profesorii au definit termenul „elev de succes”, și au făcut schimb de bune practici cu privire la cum să-i motiveze pe elevi să învețe, rolul profesorului în educația cu succes a tinerilor și succesul elevilor în viață. Au fost organizate ateliere despre dieta mediteraneană, susținute de profesori și elevi din domeniul Dietetică și Nutriție, dar și o lecție de inițiere în tehnica Yoga, „Healthy Body, healthy mind”.
Rezultatele întâlnirii s-au concretizat în cunoștințe sporite despre alimentația sănătoasă, cunoașterea tradițiilor și culturii țărilor partenere, recunoașterea obiectivelor turistice și a valorilor naturale ale Spaniei, extinderea competențelor culturale și sociale, precum și a abilităților psihomotorii, creșterea competențelor psihologice și metodologice ale cadrelor didactice, integrarea echipei de proiect, creșterea cunoștințelor cu privire la motivarea elevilor să învețe, creșterea cunoștințelor privind utilizarea instrumentelor eTwinning, precum și în producerea materialelor de proiect, precizează reprezentanții Colegiului Tehnic „Petru Poni”.
Comentarii