[VIDEO] Cum arată lucrările la Autostrada A7 în zona Roman, la începutul lunii iulie

HomeNațional

[VIDEO] Cum arată lucrările la Autostrada A7 în zona Roman, la începutul lunii iulie

Zilele acestea, noi imagini video cu echipele de constructori care lucrează pe Autostrada Moldovei A7 au fost făcute publice, pe canalul de Youtube al lui Ștefan Liviu Stanciu, unul dintre cei care monitorizează proiectele de infrastructură din zona Moldovei. Astfel, stadiul lucrărilor pe sectorul comunelor din județul Neamț, din zona municipiului Roman, poate fi vizualizat într-un clip realizat la finalul lunii iunie – începutul lunii iulie. De asemenea, Ștefan Liviu Stanciu a publicat imagini realizate cu drona în această perioadă, pe întreg traseul autostrăzii A7, de la Ploiești la Pașcani.

„Am ajuns la finalul «dronathonului», proiect realizat de mine împreună cu colegii de la Asociația Moldova Vrea Autostradă. Este vorba despre o filmare integrală, de la Ploiești la Pașcani, a tuturor celor aproximativ 320 de kilometri de autostradă care se construiesc astăzi între cele două localități: Autostrada Moldovei A7. Vreau să prezint câteva numere despre efort, pentru a înțelege despre ce este vorba: 320 de kilometri de șantier, filmat complet, cap-coadă, de la Ploiești la Pașcani; 2 zile de filmare, într-una dintre zile am filmat peste 184 de kilometri, ceea ce este o distanță destul de insane (colegii droniști înțeleg mai bine aici) – în ziua respectivă am filmat continuu, fără oprire, de la 8:30 până la 20:12, cu plecare la 5 din Iași spre Focșani și cu sosire la 21:30; 16 ore de filmare, 10 ore de condus la / de la / spre obiectivele filmate, mult peste 20 de ore de editare (cel mai mult timp a fost consumat cu studierea planșelor și sincronizarea obiectivelor de pe șantier în filmări); peste 60 de cicluri de reîncărcare a bateriilor, cred că 68”, arată Ștefan Liviu Stanciu.

Sinteza filmărilor de pe întregul traseu poate fi urmărită în continuare sau la acest link:

De asemenea, toate loturile prezentate în clipurile lui Ștefan Liviu Stanciu au filmări mai lente care includ detalii despre șantier și obiective de pe această autostradă. În ordine, de la Ploiești la Pașcani:

Ploiești – Buzău
https://youtu.be/j7rmpLqSVAA
https://youtu.be/chk2L0PE8JA
https://youtu.be/w9ZFQ7ExEH4

Buzău – Focșani
https://youtu.be/HaaNZ4mXBT8
https://youtu.be/9nUs0jYhKVQ
https://youtu.be/WTpng8iZK-g
https://youtu.be/pT3K-xMYhv8

Focșani – Bacău
https://youtu.be/08gJ_BOTBDc
https://youtu.be/n-5AhUxSo3I
https://youtu.be/z7DSiMWE9oY

Bacău – Pașcani
https://youtu.be/oXlAiha9wWU
https://youtu.be/eAlAHWoqfos
https://youtu.be/mWYCJphXiLc

Lucrările trebuie finalizate până în anul 2026

Autostrada Moldovei, din care face parte și secțiunea Bacău – Pașcani, are o lungime de 320 de kilometri, iar lucrările trebuie finalizate până în anul 2026. În luna februarie a anului 2023, CNAIR a semnat contractele de execuție pentru toate cele trei loturi din autostrada Bacău – Pașcani, parte din autostrada A7, cu asocierea de firme românești SC Spedition UMB SRL, SC SA&PE Construct SRL, SC Tehnostrade SRL. Valoarea totală a contractelor este de 4.682.198.422,61 lei fără TVA. Lucrările la Autostrada A7 pe sectorul Bacău – Pașcani, în zona municipiului Roman, au fost demarate în toamna anului 2023, de către asocierea de firme românești SC Spedition UMB SRL, SC SA&PE Construct SRL și SC Tehnostrade SRL.

Traseul Bacău – Pașcani al autostrăzii A7 are o lungime totală de aproximativ 77,4 kilometri, după cum urmează: Lot 1 – 30,3 kilometri, Lot 2 – 18,99 kilometri, Lot 3 – 28,09 kilometri. Sursa de finanțare este din fonduri europene nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Durata fiecărui contract este de 150 luni, din care 30 de luni sunt dedicate perioadei de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioadei de garanție a lucrărilor.

În privința dotărilor de pe Autostrada Bacău – Pașcani, pe traseul din Lotul 1 (km 0+000 – km 30+300) Bacău (Săucești) – Trifești (Neamț), vor fi construite trei 3 noduri rutiere, zece poduri și 66 podețe, o parcare de scurtă durată, la kilometrul 25+300, un spațiu pentru servicii Tip S1 la kilometrul 6+900, incluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice, perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de apărare a acestora, împotriva înzăpezirilor.

Pe traseul din Lotul 2 (km 30+300 – km 49+299) Trifești (Neamț) – Gherăești (Neamț), vor fi construite trei noduri rutiere, cinci poduri și viaducte și 50 de podețe, un centru de întreținere și coordonare (CIC), inclusiv un centru de Monitorizare și Informare (CMI), la kilometrul 34+815 (Roman), perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de apărare a acestora, împotriva înzăpezirilor.

Pe traseul din Lotul 3 (km 49+299 – km 77+393.70) Mircești (Iași) – Pașcani, vor fi construite trei noduri rutiere, șapte poduri, două pasaje și 32 de podețe, o parcare de scurtă durată la kilometrul 65+300, incluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice, un spațiu pentru servicii S3 km 52+300 (dreapta, stânga), incluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice, precum și perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de apărare a acestora, împotriva înzăpezirilor.

Foto: captură YouTube / Ștefan Liviu Stanciu

Comentarii

WORDPRESS: 0