Joi, 28 aprilie, prin votul secret al Consiliului Local, viceprimarului Radu Samson i-au fost luate cele trei direcții pe care le coordona: Direcția de Asistență Socială, Direcția de Taxe și Impozite Locale și Direcția de Urbanism. Practic, vineri, 29 aprilie, acesta ar fi trebuit, prin dispoziție de primar, să primească anumite sarcini de serviciu. Primarul Leonard Achiriloaei spune că va lua o decizie în viitorul apropiat, funcție de „calitățile” pe care le are viceprimarul Radu Samson.
Acesta din urmă nu a dorit să își spună punctul de vedere, a solicitat Ziarului de Roman mai întâi documente prin care să afle cui aparține trustul media, lucru care nu este secret și apare în evidențele Primăriei Roman și ale tuturor instituțiilor de stat unde suntem acreditați, inclusiv la partenerii noștri cărora le mulțumim pentru încrederea acordată.
„Până la urmă, dai cuiva ceva să facă ce poate să facă sau ce-i în zona lui de expertiză”
În conferința de presă susținută vineri, 29 aprilie, de primarul Leonard Achiriloaei, acesta a declarat: „Voi avea o discuție cu domnul viceprimar privind atribuțiile pe care va putea să le îndeplinească în perioada următoare. Aștept, totuși, să văd care va fi decizia, pentru că înțeleg că va contesta această hotărâre a Consiliului Local și, atunci, e posibil, făcându-se contestație, să se blocheze aplicarea ei. Și legislația spune că prin dispoziția primarului se pot delega atribuțiuni, așa se face peste tot. La noi a fost o preluare dintr-o perioadă anterioară, dar dacă ne uităm la marea majoritate a primăriilor – funcționează în acest fel, prin delegarea de către primar, conform Codului administrativ, a unor atribuții. Atunci, în măsura în care se pricepe sau are o expertiză într-un anumit domeniu, trebuie să analizăm foarte clar. Până la urmă dai cuiva ceva să facă ce poate să facă sau ce-i în zona lui de expertiză. Voi încerca să discut cu dumnealui direct și după aceea vom vedea”.
Primarul Leonard Achiriloaei susține că modificarea organigramei a avut ca scop și îmbunătățirea managementului intern, o reorganizare a mai multor structuri, și nu musai înlăturarea viceprimarului de la coordonarea unor direcții importante din instituție, unele cu direct impact asupra economiei: „Nu aș pune problema dacă m-am înțeles sau nu cu dumnealui, decizia de reorganizare este o decizie funcțională și este propunerea la îndemâna primarului. La fel ca fiecare administrator sau manager, încercăm să găsim soluția cea mai bună de funcționare dincolo de modul în care ne înțelegem, trebuie să ne detașăm, să ne facem treaba cât mai bine sau instituția să funcționeze cât mai bine. E o propunere pe care eu am gândit-o la nivelul mai multor structuri din Primăria Roman, de reașezare, reorganizare sau pentru funcționalizare – și sper ca această decizie să fie una bună, să se resimtă atât în fluxul intern, cât și în partea de feedback de la beneficiari”.
Viceprimarul, numit politic
Viceprimarul are dublă calitate, în sensul că, pe lângă faptul că are atribuții în coordonarea activităților din Primăriei, are și dreptul la un vot în Consiliul Local – ceea ce primarul, de exemplu, nu are. Radu Samson a fost propus și votat ca viceprimar ca urmare a unei alianțe pe care PNL o avea cu USR, colaborare care, cel puțin la nivel național, nu mai funcționează de aproape jumătate de an. Cu toate acestea, viceprimarul Samson și-a păstrat funcția. Voit sau pentru că așa s-au întâmplat lucrurile, acesta a avut, în ultimele luni, mai multe postări publice în care a criticat direct conducerea Primăriei.
Pe de altă parte, la solicitarea Ziarului de Roman, am fost prezenți la mai multe ședințe ale comisiei de urbanism, după ce mai mulți oameni de afaceri ne-au comunicat faptul că sunt blocate toate concesiunile de terenuri. Viceprimarul Radu Samson nu doar coordona Direcția de Urbanism, știind cine solicită un teren și pentru ce, dar este și președinte al comisiei de urbanism din cadrul Consiliului Local, acolo unde, încă o dată, se verifică toate documentațiile și se stabilesc regulile în baza cărora se concesionează, prin licitație, terenurile din domeniul privat al municipiului. Mai mult, s-a și dovedit că toate documentațiile pregătite anterior încălcau legea și, abia acum, ele sunt întocmite astfel încât să permită oricărei persoane să aibă acces la licitațiile publice.
În același context, referitor la modul în care a fost ales viceprimarul, primarul Leonard Achiriloaei a declarat: „A fost o asumare politică, așa se întâmplă în toate consiliile locale, o persoană susținută de o majoritate este propusă spre validare ca viceprimar. Din păcate pentru unele autorități, alegerea nu este cea mai bună; poate din fericire pentru altele poate fi o alegere bună – adică persoana ori să aibă experiență, ori expertiză, ori capacitate de adaptare și o activitate foarte bună, la fel cum se poate și să dai chix, adică să fie o persoană care e susținută politic, dar nu reușește sau nu poate să-și îndeplinească îndatoririle. De aceea, aceste decizii pe care eu trebuie să le asum ca primar sunt tocmai în această direcție – de a încerca prima dată să fac funcțional aparatul de specialitate, pentru că primarul a fost votat și transmis (n.r. – învestit) cu încredere de decizie în acest sector și de aceea el este și responsabil de tot ce se întâmplă. Încă un lucru, indiferent că viceprimarul coordonează un anumit departament printr-o dispoziție a primarului – el, dacă semnează un document, semnează în numele primarului, semnează pentru primar, responsabilitatea este din toate punctele de vedere tot a primarului. De aceea, și decizia este tot a primarului”.
Așa cum am precizat anterior, Ziarul de Roman a solicitat un punct de vedere al viceprimarului și, în momentul în care acesta ni-l va comunica, îl vom publica cu celeritate.
Comentarii