Prima paginăActualitate

Un nemțean a sunat de 60 de ori pe zi la 112, anul trecut

Un nemțean a sunat de 60 de ori pe zi la 112, anul trecut

Dimensiune text

 

 

Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 a aniversat luni, 11 februarie, 15 ani de la implementarea sa, în anul 2004. Cu acest prilej, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, cel care administrează Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, a prezentat câteva date statistice referitoare la apelurile către 112 efectuate în 2018.

La nivel național, anul trecut, operatorii 112 au preluat 12.735.836 de apeluri, mai puţine cu aproape un milion faţă de anul precedent. Apelurile de urgenţă au reprezentat 45,1%, iar dintre acestea cele mai multe au fost transferate şi gestionate de Serviciul de Ambulanţă, Poliţie şi ISU-SMURD.

„Aniversăm 15 ani de la implementarea în România a numărului unic de urgenţă 112. În ţara noastră, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgență a fost înființat în 2004. Primul apel la 112 a dat şansa la o nouă viaţă. O femeie însărcinată a apelat numărul de urgenţă 112 pentru a solicita ajutor în vederea transportării la spital. A adus pe lume un copil sănătos. Asta ne dorim şi noi. Prin 112 să dăm şansa la viaţă. Să dăm şansa la viaţă, să salvăm proprietăţile şi bunurile celor aflaţi în pericol şi să avem grijă de mediul înconjurător”, precizează un comunicat al STS.

Apelurile efectuate în județul Neamț

În județul Neamț, anul trecut au fost efectuate 339.359 de apeluri la 112. Dintre acestea, 139.961 au fost apeluri de urgență, iar 199.398 au fost apeluri non-urgente. Cele mai multe apeluri au fost efectuate în județul Neamț în luna august, 36.599. Dintre apelurile efectuate la 112 în județul Neamț, 172.144 au fost transferate către agențiile de intervenție: 95.654 către Ambulanță, 37.566 către Poliție, 29.566 către ISU – SMURD și 9.358 către Jandarmerie.

Un cetățean din județul Neamț a stabilit, anul trecut, un nedorit record, sunând nu mai puțin de 18.390 de ori la 112 în primele zece luni ale anului, o medie de circa 60 de apeluri pe zi. În „topul” apelurilor repetitive la nivel național, pentru primele zece luni ale lui 2018, se mai află un bucureștean – cu 21.567 de apeluri, și un ieșean – 18.525 de apeluri.

Mai mult de jumătate dintre apeluri sunt pentru situații non-urgente

Din totalul apelurilor primite la numărul unic de urgenţă 112 la nivel național, 54,9% dintre apeluri au fost în 2018 pentru situaţii non-urgente.

Din numărul total al apelurilor non-urgente, cea mai semnificativă situaţie este cea denumită „pocket dialing” – 63%, ceea ce reprezintă două treimi din totalul non-urgențelor. Acestea sunt apeluri involuntare, făcute de cei care fie apelează din greşeală numărul de urgenţă, fie uită să îşi blocheze telefonul, ca urmare numărul 112 este apelat neintenţionat.

„Aşadar, două treimi dintre apelurile non-urgente sunt apeluri involuntare, cealaltă treime cuprinde apeluri prin care cetăţenii solicită sau vor să ofere diverse informaţii, care nu sunt de competenţa Serviciului de urgenţă 112 şi apeluri repetitive. Câteva exemple de astfel de cazuri: nu pot returna produse la magazin, este zi şi este aprinsă lumina pe stradă, doresc să îşi încarce cartela telefonică, vor să afle mersul trenurilor sau cât este ceasul, ce zi este, nu pot cumpăra o singură călătorie la metrou. Sunt doar câteva exemple de cazuri care nu sunt urgente şi, mai mult decât atât, nu sunt de competenţa Serviciului 112. În această ultimă categorie, cele mai mari procente sunt în Bucureşti, Iaşi, Neamţ, Gorj, Buzău. Un exemplu din categoria apelurilor repetitive: în primele 10 luni din 2018 o persoană din Bucureşti a apelat Serviciul 112 de 21.567de ori”, afirmă reprezentanții STS.

Sfaturi utile

Serviciul 112 trebuie apelat în cazul în care sunteţi în pericol, în cazul în care vă confruntaţi cu o urgenţă – de exemplu: accidente, explozii, incendii, agresiuni fizice, violenţe, tâlhării, furturi, persoane dispărute sau găsite, tulburarea ordinii şi liniştii publice, fenomene meteo periculoase.

În momentul în care apelați numărul de urgență, vă răspunde un operator 112, care vă adresează întrebările standard, dar importante. Operatorii vă solicită să descrieţi succint urgenţa, locaţia – foarte important, eventualele victime, numele dumneavoastră şi numărul de telefon. Apoi operatorii 112 vă fac legătura cu dispecerii, în competenţa cărora revine gestionarea situaţiei – IGSU, SMURD, Serviciul de Ambulanţă, Poliţie, Jandarmerie. Dispecerii agenţiilor de intervenţie vă vor cere informaţii suplimentare, altele decât cele preluate de operatorii 112 – date specifice – şi vor aloca resursele pentru intervenţia în situaţia semnalată. De asemenea, foarte important: dacă apelaţi 112 din greşeală, nu închideţi telefonul! Rămâneţi pe fir, comunicaţi-i operatorului 112 că nu aveţi o urgenţă şi că e vorba despre o greşeală! Astfel, nu risipim timp în condiţiile în care altcineva apelează 112 pentru o urgenţă reală, fiecare secundă contează.

„Vă reamintim de numărul de urgenţă 113. Este soluţia implementată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru a veni în sprijinul persoanelor cu deficienţe de auz şi/sau vorbire, care vor să apeleze numărul unic de urgenţă. Vă reamintim, de asemenea, şi de Apelul eCall – un apel de urgenţă generat de un dispozitiv IVS aflat la bordul autoturismelor. De la 1 aprilie 2018, legislaţia europeană prevede dotarea fiecărui model de autoturism cu un astfel de dispozitiv”, mai precizează comunicatul STS.

 

 



COMENTARII

WORDPRESS: 0