Proiectul „Școală incluzivă și creativă pentru viitor”, la Liceul cu Program Sportiv Roman

Proiectul „Școală incluzivă și creativă pentru viitor”, la Liceul cu Program Sportiv Roman

 

Liceul cu Program Sportiv Roman derulează, în perioada 1 septembrie 2019 – 31 august 2021, proiectul „Building the inclusive and creative school for the future!” – „Școală incluzivă și creativă pentru viitor”. Proiectul este finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+ KA 229 „Schimb de bune practici”, cu o sumă totală de 33.661 de euro. Liceul cu Program Sportiv Roman are ca partenere, în cadrul proiectului, unități de învățământ din Marea Britanie (Whitefield Academy Trust, Londra), Portugalia (Agrupamento de Escolas Francisco de Holanda, Guimaraes), Spania (IE Mare de Déu del Portal, Batea) și Grecia (Special Gymnasium & Lyceum, Atena).

Proiectul își propune să facă lecțiile mai interesante și mai accesibile pentru elevii care prezintă dificultăți de învățare ori care se află în pericol de abandon școlar, precum și de a integra mai eficient metodele creative și instrumentele de educație non-formală în lecțiile acestora. În cadrul schimburilor de experiență vor participa 14 elevi, iar în spațiul eTwinning câte 20 de elevi din fiecare instituție.

La LPS Roman, proiectul este coordonat de profesor Irina Pătrăuceanu, care îi are ca parteneri, între alții, pe profesorii: Dana Hanganu, Roxana Dominte, Monica Agache, Gabriela Petcu, Georgiana Lungu, Maria Cantea, Tereza Pîslaru, Mihaela Ciobanu, Mirela Bumbu, Alina Nistor, Judit Găină, Lucia Chiriac, psiholog Roxana Chelmuș, și conducerea LPS Roman, director Constantin Lupușoru și director adjunct Ana Luca. În cadrul proiectului, în aceste zile, în perioada 3 – 8 noiembrie, Liceul cu Program Sportiv Roman a fost gazda a 16 profesori din cele patru școlile partenere, participanți la cursul de formare desfășurat la Roman cu tema „Învățarea modulară – cheia educației deschise, non-formale pentru elevi”.

Profesor Irina Pătrăuceanu, coordonatorul proiectului, din cadrul LPS Roman: „Pentru a gândi o învățare modulară, am stabilit împreună cu toți partenerii câteva mari module de învățare – precum Aer, Apă, Viață, Sănătate – și împreună vor realiza module trans-curriculare pe care le vom include într-un ghid de metode creative în învățarea non-formală, activități ce se vor desfășura în primul an de proiect. Cel de-al doilea an de proiect va avea ca temă incluziunea, iar pe final de proiect vom avea cel puțin zece elevi implicați în fiecare mobilitate, având și activități de învățare pentru elevi – cel puțin șapte elevi vor fi plecați anul viitor, în luna mai, în Spania, împreună cu doi profesori, și în Portugalia, în ultimul an, alți șapte elevi. Sperăm să putem include în acest proiect cât mai mulți copii, având în vedere în grupul țintă inclusiv copii cu cerințe speciale sau care provin din medii dezavantajate și pe care trebuie să îi ajutăm”.

Maria Papazoglou, profesor în cadrul Whitefield Academy Trust, Londra: „De mică mi-a plăcut mișcarea, crescând în regiunea Macedoniei din Grecia, părinții m-au susținut în a urma o carieră sportivă, apoi mi-am reprezentat țara în competițiile internaționale. Ulterior, am studiat pentru a deveni antrenor, însă am ajuns la concluzia că cea mai bună modalitate în care aș putea «antrena» ar fi să îi învăț pe cei mici și să îmi împart experiența cu aceștia, să devină la fel de buni ca mine sau chiar mai buni, pentru că aceste provocări, călătoriile în străinătate la diverse competiții, te pot defini ca om, îți pot redefini perspectivele asupra lumii – așa cum mie experiența din aceste zile mi-a redefinit perspectiva asupra României. Apoi, după ce m-am mutat la Londra, am devenit antrenor, am antrenat și în Israel, însă, după ce am intrat în contact cu persoane cu dizabilități, am învățat o altă lecție: cât de important este pentru fiecare dintre noi, un adevărat privilegiu, să putem ieși pe picioarele noastre afară din casă în fiecare dimineață. Astfel, privind lumea dintr-o altă perspectivă, am ajuns să lucrez cu copiii cu cerințe speciale de 15 ani, și mi-a făcut plăcere fiecare moment. Chiar și dacă îi învăț doar cum să lovească o minge cu piciorul, îi învăț că viața este o adevărată luptă – acesta este motto-ul meu, de aceea sunt convinsă că vom face lucruri minunate în acest proiect”.

Leonor Dias de Castro, profesor în cadrul Agrupamento de Escolas Francisco de Holanda, Portugalia: „Chiar dacă școala noastră nu este o școală dedicată în întregime copiilor cu cerințe speciale – aceștia sunt integrați în învățământul de masă, așa cum se întâmplă în întreaga Portugalie –, suntem deschiși unor astfel de proiecte, pentru că ne inspiră pe noi, ca profesori, dar, în special, pe elevi. Astfel, programul «Erasmus+» este într-adevăr un plus în viața noastră, suntem bucuroși să vă putem împărtășim din experiențele noastre și să aflăm inspirația în fiecare dintre dumneavoastră. Ascultându-vă, realizez că acesta este unul dintre marile avantaje ale unor astfel de programe – devenim mai toleranți, putem renunța la concepțiile greșite sau la stereotipurile formate despre anumite țări, și așa ne putem accepta pe fiecare așa cum suntem. Vedem că România s-a schimbat mult în bine și putem lua cu toții acasă câte ceva din munca asiduă pe care o depuneți și din ospitalitatea dumneavoastră”.

Joi, profesorii implicați în acest proiect au fost oaspeții primarului municipiului Roman, Lucian Micu, care a declarat: „ Sunt mândru când școlile din Roman devin partenere sau chiar coordonează astfel de proiecte care, până la urmă, ne aduc mai aproape de educația din alte state și, prin schimbul de idei, evoluăm și noi spre beneficiul elevilor. Cu excepția echipei din Marea Britanie, celelalte echipe de profesori au mai avut parteneriate cu LPS și m-am bucurat foarte mult că au avut numai cuvinte de laudă despre cadrele didactice și elevii romașcani, dar și despre orașul nostru. Proiectul în sine pune mare accent pe prevenirea abandonului școlar și a diminuării fenomenului absenteismului și sper să vedem rezultate cât mai multe și mai bune, pentru că, în fapt, educația este cea mai importantă bază de dezvoltare a unei comunități”.

 

 

 

 

 

 


COMENTARII

WORDPRESS: 0