Prima paginăSocial

Colegiul Tehnic „Danubiana”, întâlnire de proiect la Salemi, Italia

Colegiul Tehnic „Danubiana”, întâlnire de proiect la Salemi, Italia

Dimensiune text

În perioada 14-20 noiembrie, o echipă formată din profesorii Simona Ciupitu-Aldea, Nicoleta Loredana Nica şi Cristi Ionuț Airinei au reprezentat Colegiul Tehnic „Danubiana” din Roman la întâlnirea de proiect organizată la liceul „IISS F.sco D’Aguirre – D.Alighieri”, în oraşul Salemi din Sicilia, Italia, în cadrul proiectului Erasmus+ KA2 „Improve your critical thinking skills, solve the problems”. La întâlnirea transnațională au participat delegaţii de profesori din Italia (coordonatorul proiectului), Ungaria, Macedonia de Nord şi România, informează reprezentanții Colegiului Tehnic „Danubiana”. Coordonatorul echipei de proiect din România este profesor Nadia Cîrcu.

Finanțarea proiectului este asigurată prin programul Erasmus+, promovat de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.

Este un proiect despre democrație europeană și impactul acesteia asupra societății, înțelegerea conceptelor de drepturi și libertăți ale omului, respectarea diversităților, toleranță și cetățenie activă în context european.

Obiectivul principal al proiectului este dezvoltarea dialogului intercultural, ca principiu democratic, în scopul descurajării discriminării, dezvoltarea gândirii critice și a abilităților sociale ale elevilor, pentru a determina elevii să se implice mai mult în viața comunității.

Activităţile desfăşurate în cadrul întâlnirii de proiect au fost variate şi au contribuit la îndeplinirea obiectivelor proiectului. În prima zi a avut loc ceremonia de bun-venit și a fost vizitată şcoala gazdă a întâlnirii. Prima activitate a proiectului a constat în prezentarea de către fiecare delegaţie participantă a ţării, oraşului şi a şcolii proprii. După-amiaza a continuat cu o vizită culturală la Erice, renumită pentru numeroasele sale biserici, Castelul Venus construit de normanzi și la Trapani, renumit pentru portul Trapani și minele de sare.

Cea de-a doua zi a fost rezervată unei excursii culturale, o incursiune în localitatea Agrigento, situată în vestul Siciliei, la o distanţă de 165 de kilometri de Catania. Akragas (numele antic grecesc al lui Agrigento), fondat în anul 582 î.e.n., este cunoscut pentru concentrarea de temple greceşti, foarte bine conservate, situate în Valea Templelor (Valle dei Templi). Au fost construite pentru a marca o victorie împotriva Cartaginei, fiind considerate, împreună cu Acropole din Atena, cele mai frumoase temple din lumea antică grecească.

În ziua a treia, profesorii au avut întâlniri pentru a realiza strategii de lucru ce au ca finalitate parcurgerea tuturor activităților prevăzute în formularul de candidatură al proiectului, urmate de discuții privind pregătirea unor chestionare pentru imigranți, chestionare pe care fiecare școală le va implementa elevilor, iar rezultatele vor fi prezentate în următoarea întâlnire din Macedonia de Nord. După-amiaza a continuat cu vizita culturală în Gibellina, Cretto di Burri, muzeul Mac și Old Poggioreale.

Ziua a patra a avut programată o întâlnire unde toți partenerii au participat la workshop-ul Twinning, apoi au discutat despre procesul-verbal al întâlnirii și au finalizat împreună Mobility Tool, iar după-masă a avut loc vizita orașului școlii gazdă – Salemi.

În ziua a cincea a avut loc vizita culturală la Palermo, care se află la o distanţă de 210 kilometri de Catania, pe coasta nordică a insulei. Fondat de fenicieni în secolul 8 î.e.n. şi cucerit de normanzi în anul 1072, oraşul de astăzi poartă amprenta culturilor care l-au marcat în decursul istoriei: arabă şi creştină, bizantină şi romană, normandă şi italiană. Sunt foarte multe de văzut în Palermo: palate, pieţe, biserici, muzee, passeggiata (promenada de-a lungul străzii principale), piaţa de legume şi peşte. Au fost vizitate: Teatrul Massimo (Teatro Massimo) care este cel mai mare teatru din Italia, fiind construit după modelul Panteonului din Roma, Capela Palatină (Cappella Palatina) şi Palazzo Reale (Palatul Regal sau Palatul Normanzilor).

După-amiaza a avut loc ultima întâlnire a delegațiilor, când au fost planificate activitățile pentru următoarea întâlnire, care va avea loc în mai 2022, în Macedonia de Nord, urmată de festivitatea de înmânare a certificatelor și cina de rămas bun.

„Mobilitatea a corespuns nevoilor de formare ale profesorilor, care au beneficiat de creşterea nivelului de înţelegere a fenomenului imigrației la nivel european şi a modalităţilor de combatere a acestuia, creşterea capacităţii de înțelegere a modalităţilor prin care, în şcoală, educaţia formală se împleteşte cu cea non-formală, precum și de îmbunătăţirea competenţelor lingvistice”, mai arată reprezentanții Colegiului Tehnic „Danubiana”.

 

 

Partajează articolul

COMENTARII

WORDPRESS: 0