Sâmbătă, 18 aprilie, în jurul orei 10.30, un grav accident de circulație s-a produs în localitatea Felești. Evenimentul rutier a dus la moartea a doi oameni și la rănirea gravă a altor cinci. Pentru a efectua cercetările, polițiștii au fost nevoiți să oprească circulația, iar coada de mașini s-a întins pe câțiva kilometri. Din primele cercetări efectuate de polițiști, tragedia s-a produs după ce o mașină a intrat pe contrasens. ”Un autoturism a intrat pe sensul opus de mers și a intrat în coliziune cu un alt autoturism, care se deplasa regulamentar. Două persoane, care se aflau în mașina ce a intrat pe sensul opus de deplasare, au decedat la fața locului, iar celelalte cinci persoane, toate răninte, au fost transportate la spital. Accidentul s-a produs pe un segment de drum în aliniament, sensurile de mers fiind despărțite cu linie simplă continuă. Este prea devreme să ne pronunțăm asupra cauzelor evenimentului”, a afirmat subcomisarul Constantin Irina, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Neamț.
Unul dintre șoferii care au așteptat mai bine de o oră și jumătate pentru a-și continua drumul spre Roman a declarat, revoltat, că reprezetanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) sunt vinovații morali ai tuturor accidentelor care s-au petrecut în zona Felești. ”Sunt din Dulcești și circul foarte des pe drumul acesta. Câți oameni trebuie să mai moară pentru ca cei de la Drumuri Naționale să asfalteze această porțiune? Probleme sunt de când au pus piatră de râu. Această piatră de râu se face ca sticla, de fiecare dată când vremea este umedă. Toate autoritățile cunosc situația aceasta, dar nu se face nimic”, a afirmat Constantin F.
Vom reveni cu detalii.
Comentarii
S-a trezit nea Costica din Dulcesti, mare moralist.Viteza si neatentia, tataie!
Pe intreg drumul Roman – Piatra Neamt trebuie turnat covor asfaltic nou URGENT. La viteza de 100km/h am dat intr-o groapa si mi-a deviat traiectoria masinii incat era sa pierd controlul volanului.
De aia exista limite de viteza. Ca sa inteleaga cei ca tine ca 100 e prea mult pe respectivul sector de drum.
Vorbesti ca sa te afli in treaba. Dupa tine mai bine s-ar merge pe toate drumurile cu 50km/h decat sa fie modernizate. Cunosc limitele de viteza si poti ajunge foarte bine si la 90km/h dintr-o groapa direct intr-un copac. Articolul are foarte mare dreptate.
Multi giboni care circula cu viteza mare n-au prea trecut pe la scoala, altfel ar fi stiut ca, la 36 km/h, o masina parcurge 10 m intr-o secunda, iar la 100 km/h parcurge, in aceeasi secunda, 27,7 m. Restul calculelor , tinand seama de viteza de reactie a omului, timpul de raspuns al frinelor, inertia ( functie de greutate) a masinii, starea drumului,distanta intre vehicule, etc. le puteti face Dvs.O sa va ingroziti aflind cite nenorociri se pot intimpla doar INTR-O SECUNDA !
Am mers sectorul de drum Austrotherm -felești (180km\h) testat de mai multe ori, masina nu derapează, nici nu trage direcția. Este drept ca nu este un asfalt ideal dar nu e atât de periculos pe cat se spune. Atunci când carosabilul e umed, daca nu treci de 120 nu e nici un pericol. Daca masina este d.p.d.v. tehnic la punct nu ai probleme. Aici vinovat a fost șoferul, care cel mai probabil a făcut mișcare de volan bruscă pe carosabil umed,lucru care nu se face și nu a avut experiența necesară să redreseze. Și sunt aproape sigur că masina nu avea ESP, poate dacă avea îl redresa și scăpa de derapaj. Mașină slabă+ lipsă de experiență nu se impacă cu viteza. Dumnezeu să-i odihnească pe decedați si să-l ierte pe șofer.
Acolo ar trebui puse bariere din beton ,ca la intrarea in Iasi,vitezomanii sa dea cu nasul in beton ,nu sa omoare oameni nevinovati…Dar ne aud cei responsabili de drumuri?